Gå til innhold

trenger han mat på natta??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en stor gutt på 6 mnd, 9,5 kg og 73 cm.

han får mme, middag og vann i 17tida og grøt ca kl 20 og da drikker han ca 200 ml mme. han sover fra ca 20.30 til ca 6. da får han 230 ml mme. så sovner han igjen og sover til ca 9-10. han spiser igjen i 11tida, da også 230ml. så 230 ml igjen i 14tida.

i og med at han spiser middag og grøt såpass tett, og med så mye mme til grøten, er det da nødv å gi han mme når han våkner i 6tiden? eller våkner han bare på "gammel vane"???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kjenner han best og klarer sikkert å skille mellom sulten gråt og sutre gråt. Men høres da ut som om gutten får nok mat.

Tenker du gjør det helt riktig jeg!

Skrevet

han gråter aldri når han våkner, bare ligger der og småsnakker og duller for seg selv.. men sovner igjen etter han har fått flaska. ja, har spiser vel nok, er bli og fornøyd!

men hørte noen sa at når de er 6 mnd skal de ikke ha mer enn 500 ml mme! ikke vet jeg!

Skrevet

har en unge med jernmangel og legen sa at om han drikker for mye melk binder det jernet, og skiller det ut av kroppen. det var visst en av grunnene til at en ikke bør overstige disse 6 dl som er anbefalt.

min er 2 år og får 2 flasker i døgnet. det sa han var greit, men 1 til halvannen liter med melk i døgne kallte han enorme mengder. men nå er jo din veldig ung enda.

dessuten er det jo noe med at de ikke spiser og vokser like bra om de fyller seg opp på drikke i stedet for mat. mange barn foretrekker å drikke i stedet for å spise mat. ville heller ha økt og justert måltidene, heller det enn å pøse på med melk. vi gir baby grøt sånn mellom kl 22 og 23, pusser tenna og vasker å får ny bleie. har gjort det siden vi begynte å gi mat. uten denne grøten blir det amming hele natta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...