Gå til innhold

hvor mange her er gravide igjen, eller prøver?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har lyst på to tette og skal prøve igjen så snart jeg begynner i jobb om ikke så lenge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldige deg da! :)

Begynner faktisk å få lyst på en til nå. Skal begynne å jobbe neste uke, så mulig vi begynner å prøve på nr to i oktober en gang. Håper det ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har termin i mars.

 

Dette blir vår tredje, eller dvs, jeg har en sønn fra et tidligere forhold. Sambo er pappan til Iselin + erta i magen. Siden storebror snart fyller 7 år ville vi slå til med 2 tette, sånn at aldersforskjellen opp til eldste ikke skulle bli altfor stor. Ble gravid 2 mnd etter pilleslutt, så det gikk litt raskere enn forventet, men bevares så moro!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er gravid i uke 13 eller 14 nå. Det blir da ca. 15 mnd mellom storesøster og nykommeren. Rekker å jobbe 2,5 mnd mellom slagene. dette var helt planlagt, følte meg i fin form og da fant vi ut at det ikke var noen grunn til å vente. Er 32 år, så det har litt å si det også. Gleder meg masse, har hatt det mye lettere så langt i svangerskapet enn med førstemann. Da var det spying og kvalme i bøtter og spann- nå er det minimalt av dette. Lykke til med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at det var planlagt er vel en overdrivelse. Men på en annen side gjorde vi ikke noe for å unngå det heller. Skulle jo ha en til, men trodde ikke at det skulle skje så fort. Begynner å jobbe i redusert stilling nå i august og blir vel å jobbe ca et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha andremann i februar...:) Ikke helt planlagt men veldig koselig og velkommen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi prøver:)

Men ikke fått igjen mensen enda da... så skjer vel lite før den tid vil jeg tro....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, kan godt skje før den dukker opp. :P Brodern og eksfruen har 2 tette, for der hadde hun ikke fått mensen, så de kjørte på uten prevensjon, jammen ble hun gravid. Samme skjedde med en venninne av meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også veldig lyst på to tette. :))Men det var noen som fortalte meg at man må være i jobb minst 6 av de siste 10mnd for å få foreldrepenger igjen. Hvis ikke blir det engengsstønad og det har ikke vi råd til.. Tror det er ca 30000 man får da..

 

Hva gjør dere? Har dere skjekket det ut?

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrepenger, sykepenger og dagpenger ved arbeidsløshet regnes som vanlig inntekt ved utregning av foreldrepenger fra Nav. Og da er det det 6 av de siste 10 mnd man regner ut fra.

 

Det står litt på nav.no:

 

Foreldrepenger ved fødsel

 

Foreldrepenger skal sikre inntekt for foreldre i forbindelse med fødsel.

 

Hvem kan få foreldrepenger

 

Du kan få foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til.

 

Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt

 

* sykepenger

* foreldrepenger ved fødsel og adopsjon

* svangerskapspenger

* dagpenger under arbeidsløshet

 

Også andre forhold kan likestilles med yrkesaktivitet. Dette kan være

 

* lønn fra arbeidsgiver under utdanning

* ventelønn

* avtjening av militær- eller siviltjeneste

 

Perioder du har mottatt rehabiliterings- eller attføringspenger regnes ikke med.

 

 

 

PS. Det vil jo lønne seg å jobbe litt mellom permisjonene. Jeg er forløpig arbeidsledig, og da vil mest sannsynlig foreldrepengene baseres på de dagpengene jeg får utbetalt. Ikke noe å bli rik av med andre ord, men uansett bedre enn engangsstønaden. Jeg fikk en del svar da jeg ringte det lokale nav-kontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...