mammaen til 2+1 Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Hei,jeg har fått høre av legen at jeg har bakovervendt livmor... så når hun tar undersøkelser på meg er det "ekstra ubehagelig"... Noen som vet om det finnes andre overeaskelser i vente for de som har bakovervendt livmor i svangerskapet?
en av hver Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Du kjenner vel livmora litt senere bare, eller med litt hardere klemming... Men etterhvert som den vokser så "vipper" den fremover, tror ikke det har så mye å si da. Den skal jo uansett fylle nesten hele magen til slutt, da peker den ikke akkurat bakover eller forover, men alle veier..
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 26. juli 2008 #3 Skrevet 26. juli 2008 Jeg har ogaå bakovervendt livmor, og jeg spurte om dette hadde noen betydning... Og det hadde det ikke, verken for å bli gravid, svangerskapet eller fødsel. Den retter seg opp, etterhvert som den vokser. Har hørt at det kan være vanskeligere å kjenne livmorkanten i begynnelsen, og at man kan få mage senere... men jeg vet ikke... Magen min kom ganske fort synes jeg, hehe, men tok lang tid før noen andre så det;)
Gjest Skrevet 26. juli 2008 #4 Skrevet 26. juli 2008 Har bakovervendt livmor og har aldri hatt noen som helst "problemer" med det. Så jeg har ikke fått noen overraskelser verken i forrige eller dette svangerskapet. Legen min sa også at det ikke har noe å si for verken unnfangelse, svangerskap eller fødsel ;-)
Glad i høsten Skrevet 27. juli 2008 #5 Skrevet 27. juli 2008 Bakovervendt livmor her også... Aldri hatt problemer med det på undersøkelser. Eneste er, at jeg er vant med å ha vanvittig sterke menssmerter. Håper det hjelper nå, etter lille Liam blir født;) Etter over 14 års p-pillebruk sammenhengende, tok det meg 2 måneder å bli gravid, med bakovervendt livmor, i en alder av 30 år, pluss at jeg er overvektig. Så livmora er det liv i.....hehe;)
AO3 Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 Skal ikke være det, den retter seg ut når den vokser. Jeg har i alle fall ikke hatt noen problemer så langt. Det er vel mest når man tar celleprøver etc at det kan gjøre litt mer vondt? Jeg har bakovervendt livmor, og legen unnskyldte seg faktisk da han tok celleprøve fra livmorhalsen på meg i fjor, men jeg syntes i grunnen ikke det var spesielt vondt/ubehagelig uansett...
mammaen til 2+1 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. juli 2008 Okay.. mor har hatt probemer med å få ut alle oss 4 søsken.. (hun føler trang til å presse før det er åpning nok, dette skyltes vist at livmor kanten ikke bøyde seg... eller noe.. så JM måtte alle 4 gangene presse den ned... og da kom ungen)... Hun og har bakovervendt livmor... Men et kjapt spørsmål til da... ser vi er fler her... ble alle her med bakovervendt livmor gravide på 1,2,3??
Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09 Skrevet 29. juli 2008 #9 Skrevet 29. juli 2008 Hører inne på 1.trimester enda, men ja Både førstemann på 1,5 år og lille i magen satt på første forsøk etter pilleslutt med bakovervendt livmor. Mamma har også det og ble gravid bare man så på henne og. jeg har hørt det er lettere å bli gravid med bakovervendt livmor fordi vi lager en nedoverbakke til egglederne.. men.. skal jo ikke tro alt man hører, men det kan jo virke sånn da:)
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 29. juli 2008 #10 Skrevet 29. juli 2008 Jeg også har bakovervendt livmor, og babyen satt på 1pp;)...fikk beskjed fra jordmor at det ikke hadde noe å si annet enn at magen kunne komme litt senere..og at det kanskje kunne være litt mer ubehagelig å ha sex...men ellers ikke noe mer..
mammaen til 2+1 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. juli 2008 Ja, min mor har fått 3 barn med prevansjon.. jeg ble gravid før vi hadde bestemt oss for å prøve... Tror kansje det kan se ut som en sammenheng..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå