Gå til innhold

Sikre perioder for sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Når er det noen lunde sikkert å ha sex uten å risikere å bli gravid? Rett etter mens?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har mensen. Ellers er det aldri noen lunde sikkert, med mindre du eller partneren feiler noe eller er steril.

Skrevet

Finnes faktisk noen som har blitt gravid under mensen også, så ingenting er 100 % sikkert.

Skrevet

Ja, det har det nok. Men det er alikevel noen lunde sikkert.

Skrevet

Vi har no alltid knulla som kaniner noen dager rett etter mens uten å bli gravid. Bare holde seg unna EL så går det bra.

Skrevet

Haha, kjenner flere som har gått på en smell på denne måten. Det er jo sikrere å hoppe av i svingen da, jo

Skrevet

vi hadde samleie dagen etter mens, og eg er to mnd på veg:)

Skrevet

Jeg skal prøve å gi deg et mer ordentlig svar enn disse andre kverulantene. JA, alle vet at man aldri er 100% sikker, men det er jo allikevel noe som betegnes som "sikker" og "usikker" periode! Det er DET hun spør om!

Bruk eggløsningskalkulatoren på babyverden, da får du opp når du har eggløsning og "sikker" og "usikker" periode.

http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Ovulation.aspx?id=348

Skrevet

Ganske sikkert rett før menstrasjon. Hvis du vet HELT sikkert når du har EL, noe som er nesten umulig. Vil det være HELT trygt å ha samleie 48 timer etter EL.

Skrevet

jEG BLIR GRAVID NESTEN UTEN Å HA SEX og har INGEN sikre perioder d er jeg overbevist om:)

Skrevet

Jomfrufødsel har skjedd før (ca 2000) år siden og kan sikkert skje igjen. Det er mange som klarer seg fint med å kalkulere sikre perioder. Det kommer litt an på spermkvaliteten til mannen og hvor lang tid egget klarer seg før det går til grunne. Probleme med sikre faser er at EL kan bli utsatt hvis man f.eks. er stresset eller under ernært. Lutealfasen (tiden mellom EL og mens) vil nesten altid være konstant for en kvinne. Men den varierer fra kvinne til kvinne. (Normalen er fra 12 dager til 18 dager)

Skrevet

Det valige er at sperm lever over opp til 3 dager. Det er funnet tilfeller der det ser ut til at sperm har levd over i 5 dager.. Derfor bør man avholde seg fra sex 5 dager før EL. Men så var det spørsmålet om når kroppen slipper egget. Det er det nesten bare grundig loggbokføring som kan gi en indikasjon på.

Skrevet

Tror eller ei, jeg og kjæresten min prøvde den metoden, plus at han hoppet av. Var veldig regelmessig og kroppen alltid visste klar tegn til eggløsning som skjedde mellom dag 14-16.

Men, nå er jeg sittende her med en liten gutt i magen min ;)

Skrevet

Det sikreste er å ha sex rett FØR mens, hvis du har det rett etter mens, og "klimaet" inne i deg er veldig gunstig akkurat den måneden kan disse små luringene til mannen din ligge å vente på at egget kommer ruslende nedover for å møte dem. Jeg VET, for jeg er nå 3 mnd på vei med bruk av babycomp.....! Sædcellene kan faktisk leve 5-7 dager inne i deg, det kommer litt ann på hvordan miljøet inne i deg er.

Men hvis du har sex minst 48 timer etter at du har hatt din eggeløsning er du trygg, da er egget ditt gått til grunne uten å ha blitt befruktet. Men vær klar over at en sjelden gang kan sex trigge en ekstra eggeløsning, så 100% sikker er du aldri. Er det viktig for deg å ikke bli gravid akkurat nå må du bruke annen prevansjon.

Skrevet

Ser ut til at Gud tar over og bestemmer noen ganger. Til lykke med baby.

Skrevet

Hehe, jeg lurer litt på det. ;)

Skrevet

Kjæresten min ble stolt. Han syntes det var et 'bevis' på at alt fungerte bra med han, særlig gledet han seg over å kunne fortelle kameratene hans at han 'hadde gjort meg gravid' *rister på hodet*.

Skrevet

Første gangen jeg ble gravid, skjedde det ved samleie dagen før ventet menstruasjon, andre gangen midt i mensen, så det er ikke noe som heter sikre perioder. Orgasme kan utløse eggløsning utenom den vanlige syklusen, noe jeg har fått erfare. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...