Gå til innhold

Dere som drar med dere bilseter til utlandet, er dere pingler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller bare veldig glad i å bære? Eller rett og slett så kloke at dere kan tipse meg om hvordan dere gjør det?

En ting er jo i drosja til og fra flyplassen og selvfølgelig i leiebil. Men hva med bilsetet på en dagstur til en annen plass med drosje?

Hva da med bilsetet enn så lenge?

Bære det?

Bare ha med bilsetet som barnet sitter i i 4 dager?

Eller ha med for tur/retur flyplass?

Droppe det og la setet bli hjemme og ha ungen på armen?

Skal til Polen og der er det vel ikke en selvfølge at det er belter i baksetet på alle drosjer engang...??

Argh.. Hva gjør jeg? Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan ikke svare på spørsmålet ditt, men syns headlinern var litt snodig formulert.....

Skrevet

Jeg har reist ganske mye med barna, og det jeg har aldri opplevd at det er barneseter i taxier noe annet setd enn i Norge. Jeg har hatt barna på fanget under selen min (som om det skulle hjelpe!) flere ganger enn jeg ønsker å tenke på. Min løsning har som regel vært å leie bil + sete der jeg er. Det tror jeg er den beste løsningen for deg også.

Skrevet

Glemte å få med det i innlegget, men jeg formulerte det slik i et håp om oppmerksomhet :-)

Skrevet
;) .....og oppmerksomhet hun fikk! Hehe
Skrevet

Det er ikke aktuelt å leie bil og det blir nok ikke så mye taxikjøring, men noe blir det jo. Har hvert inne på tanken å ha han i bæreselen og træ bilbeltet mitt mellom meg og selen. Men om det ikke er bilbelte i baksetet blir jo det værre... jaja... får bli barnevogn og gode joggesko på meg da :o)

Skrevet

Hadde aldri tørt å leie bil hvor som heldst.Har nettopp vært 2 uker på rhodos og der satt lillemor på fanget med min sele.De har trafikkregler som vi ikke er vandt til og jeg hadde sikkert krasjet tusen ganger om jeg skulle kjørt bil der.

Skrevet

Enig der ja. Headingen din var litt spydig.

Har hatt med bilsete på flyturer/utenlandsturer mange ganger. Synes det går greit så lenge setet ikke er av den storste/tungeste typen. Hvor gammelt er barnet?

Har hatt barnet sittende i setet oppa en flyplass tralle der hvor det passer. Der hvor trallene er for smale/ikke passer har jeg hatt barhet i en baby bjorn og puttet setet på tralle.

Med et hakk storre barn (over 1) har jeg hatt barnet i en paraply trille og slengt bilsetet på tralle.

Ikke 100% sikker på akkurat hva spm. ditt var egentlig. Svarte det på noe...?

Skrevet

Jeg drassa med meg bilsetet over dammen til Norge alle gangene, og det gjorde jeg for å sikre ungen på flyet, og i bilen som hentet oss.

=o)

Skrevet

Han er 2 mnd når vi reiser, og han sitter i maxi cosi. Vi skal til Polen,, mye gamle biler uten bilbelter i baksetet (er jo like langt om jeg tar med setet eller ikke da men)

Den ene dagen skal vi avgårde på dagstur og må da ta taxi frem og tilbake, hva med setet når vi er på tur, skal vi gå å bære på det en hel dag?

Skrevet

Ja da hadde jeg tatt med setet, helt klart! maxi Cosi baby setene veier ikke all verden. Ta med en baby bjorn og bilsetet.

Skrevet

DU kan ta med en sånn vogn som man fester bilsetet på - vet du hva jeg mener? Finnes det ikke en sånn til Maxi cosi?

Skrevet

Jo - husker ikke hva de heter. Man har disse stammene som går til div. seter bla. maxi cosi

Skrevet

Mulig jeg er fryktelig dum her, men hva i all verden er poenget med å ha barnet på fanget med din egen sele utenpå?! :S

All vekten som selen skal fange opp hadde blitt presset mot barnets kropp. Barnet hadde jo blitt klemt ihjel av deg, i en kollisjon..

Skrevet

quinny sine stammer går til maxi cosi. hvertfall noen av de

Skrevet

Har Quinnyvogna så bilsetet passer på den, men skal jeg da satse på å bare ta med bilsetet eller skal jeg ta med vognbaggen også?

Får jo ikke brukt begge samtidig, gidder ikke gå å bære setet i hånda når Linus skal ligge i vogna.

Og det er kanskje litt drastisk å kun ha med bilsetet og ikke baggen, for der sitter han jo.

Skrevet

Jepp, det er ikke et alternativ. Da tror jeg barnet ligger tryggere i hatthylla.

Skrevet

hva viss du får tak i et sånt nett til å feste over vognbaggen i bil da? da slipper du å drasse på setet :)

Skrevet

Ja den reagerte jeg også på. Det sier jo flyvertinnene at man IKKE skal gjore. VI gjorde det en gng og fikk forklart logikken fra flyvertinnene. Makes sense - gjorde det adlri igjen. Det er jo derfor de får denne extra lokke selen som man fester til sin egen sele for babyer. I en kollisjon vil ikke babyen fyke avgårde, men heller ikke bli klemt ihjel av deg selv....

Som Northern lights har vi reist mellom USA og Norge, og USA og Irland i 5 år og har alltid hatt med baby/barne setene. For flyreisen og til leiebil/andres bil/taxi osv. Vell verdt det synes vi.

Skrevet

Quinnybaggen er ikke godkjent for nett og om det ikke er bilbelter i baksetet på bilene hjelper jo det lite. Dessuten vil det ikke være plass til flere i bilen enn 1 til.

Takk for tips og ideer folkens, jeg får bare se hva jeg gjør, tror jeg har bestemt meg egentlig.

Skrevet

Jeg ville tatt med maxien og droppa bagen, du kan vel veksle mellom maxien og bæreselen (og reisesenga?)? Han sitter jo ikke i maxien, er ikke det en sånn balje?

Skrevet

Er nok det jeg har bestemt meg for ja, han trives bedre med å sitte i stolen enn å ligge i baggen. Han sitter jo i setet som i en vippestol.

Og han har seng å sove i for natta, og vi skal ta med teppe så han kan få seg en hvil på bakken når det måtte passe. Bæresele er pakka ned og lille bortskjemten skal på tur aleine med 4 voksne så det er stor muligheter for "fangvandring" og bæring :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...