LINDA*** Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Hva har stått det siste året i media om UANSVARLIGE foreldre? Jeg blir så trist og lei meg, og rett og slett forbanna!!! Senest i dag: 5-åring funnet LIVLØS! Liggi i vannet i eehhh TO TIMER? Mora trodde han ble med noen venner???? Herregud. Det samme skjedde nordnorge et sted. Og barn som sitter i bilen og venter, og nærmest smelter bort. For ikke snakke om foreldre som SLÅR babyene sine? Hva skjeeer med verden? Og barnevogner som blåser bort i sjøen med babyen i? (vestfold et sted). Og for et par år siden: båttur i Norge, hvorpå babyen falt over bord og drukna? Type 1 år gammel . Hvor i hel**te er foreldra? Båten kan umuuulig være så stor at man ikke har fullstendig oversikt? ÅÅÅåååååååååååååååååååå.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 forskjellen er vel at nå forteller avisen oss om det. før levde alle i uvitenhet om alt trist som skjedde. det er pluss og minus med alt.
LINDA*** Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2008 Skjønner det. Men syns helt ærlig at foreldrene er like uansvarlig for det, selv om det ikke kommer på trykk...
Northernlights Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 Noe kan unnskyldes, men det finnes historier som har mere informasjon enn media gir oss andre. Der foreldrene sitter knust tilbake over tapet av barnet sitt, og egentlig ikke har fnugg av skyld. Ulykker skjer, uten at foreldrene kan klandres. Selv om det finnes mye idioti og gale foreldre ute i verden, så finnes det det ting som bare "skjer"...Viktig at vi ikke dømmer folk, uten å vite den hele fulle sannhet. Jeg vet om ei dame som gikk tur med babyen sin, på fortauet. Plutselig kom en motorsykkel og kjørte rett i barnevogna. Drepte den nyfødte babyen inni der. Hva skulle moren ha gjort? Hun følte sikkert skyld fordi hun i det hele tatt gikk ut den dagen, selv om hun overhode ikke var skyldig. Hun fikk aldri flere barn...stakkars dame. Tenker innimellom på henne,s elv om dette skjedde for veldig mange år siden.
LINDA*** Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2008 Joda, ser den. Men det er grove eksempler jeg nevnte i hovedinnlegget. Som ikke kan unnskyldes tror jeg... Tragiske episoder som du nevnte er jo bare helt ufattelig triste:( De havner liksom i en annen kategori. Samme som han faren som trilla med 1-åringen eller hva det var for noe. I vinter i Oslo. Så kom en traktor (?!) å kjørte over vogna... Hva skjedde liksom... Det er så ufattelig trist at man blir helt målløs.
Northernlights Skrevet 25. juli 2008 #8 Skrevet 25. juli 2008 Så grusomt med den norske gutten som druknet med faren på ferie i Sverige.Boblebad, av alle ting.. =o((
la_mia_vittoria Skrevet 25. juli 2008 #9 Skrevet 25. juli 2008 Ja jeg blir helt sjokkert over hvor uansvarlige mange foreldre er!!! Selvfølgelig kan jo ulykker skje med oss alle, men mange tilfeller kunne vært unngått om foreldrene hadde passet på litt bedre. Jeg reddet en liten gutt fra å drukne for endel år tilbake, og i det tilfellet lå foreldrene å solet seg. Dem fulgte overhodet ikke med på hva minstemann gjorde. Ballen til gutten falt ut i bassenget, og den lille gutten hoppet etter...
Simbasa Skrevet 25. juli 2008 #10 Skrevet 25. juli 2008 Jeg synes kanskje du er litt rask til å dømme her. Det er ikke alltid ting er slik det blir framstilt i media. Dessuten skal det bare et sekunds uoppmerksomhet for at noe kan skje. Søskenbarnet mitt ble påkjørt og drept utenfor huset. En annen jeg kjenner kjørte på sitt eget barn. I begge tilfellene er det flotte foreldre som passer godt på barna sine. Det som var bakgrunnen for ulykkene kunne ha skjedd både deg og meg.
la_mia_vittoria Skrevet 25. juli 2008 #11 Skrevet 25. juli 2008 Ja, jeg er enig i at vi burde være forsiktige med å dømme andre. Ulykker kan skje med oss alle desverre. Men jeg har selv sett UANSVARLIGE foreldre med egne øyner.
Gjest Skrevet 26. juli 2008 #12 Skrevet 26. juli 2008 little-nicki: ALT kunne ha vært unngått hvis foreldre hadde passet bedre på! Men det er nå engang sånn at man ikke kan ikke gardere seg mot alt. Jeg er en sånn mamma som er altfor engstelig og påpasselig. Andre rundt meg er frustrerte fordi det kan medføre at ungene blir altfor engstelige. Jenta vår var livredd biler ei stund, fordi jeg advarte litt for heftig mot det å gå på veien. Hadde jeg latt min redsel styre, hadde jeg "ødelagt" ungene. Man må la ungene leve, og det å leve innebærer alltid en viss risiko. Vi kan være uenige om hvor stor risiko vi skal ta og hvor mye vi skal passe på, men vi kan aldri klandre noen for ulykker som skjer uten at vi kjenner til alle omstedigheter rundt situasjonen.
minst Skrevet 26. juli 2008 #13 Skrevet 26. juli 2008 Synes man ikke kan dømme utifra noe man leser i media. Vi bor rett ved vannet og det eneste jeg kan gjøre er å stole på at ungene ikke går dit, liten som stor. de aller minste får jo selvfølgelig ikke være ute alene, men 5 åringen må jo få lov å gå til kompiser. Han har en kompis 100 meter fra oss som han pleier å være hos. Jeg følger jo med, men jeg kan jo ikke gå i hælene på han hele tiden. Hvis de plutselig finner ut en dag at de heller skal gå til vannet er det fort gjort. De har selvfølgelig totalforbud om å være ved vannet alene alle mann. Og skulle det skjedd er det ikke sikkert at det er det første stedet man leter. Å miste et barn er grusomt og da hjelper det nok ikke å i tillegg bli dømt av omverden. Så vær forsiktig! Men ja det finnes mange uansvarlige foreldre, ellers hadde vi ikke trengt barnevern
Anne-B. Skrevet 26. juli 2008 #14 Skrevet 26. juli 2008 Hva som skjer? Slik har det alltid vært, dette er ikke noe nytt. Forferdelig trist at det skjer, men hva skal man gjøre? Ja, det hender at jeg sender eldste ut sammen med unger her, og jeg går ut og roper etter henne av og til for å sjekke hvor de er. Selv om E10, hovedfartsåra her, ligger 50 meter unna huset, og vi har både hav og høye fjell så å si rundt husveggen, så kan ikke jeg sette på henne bånd. Selvfølgelig får hun formaninger om hvor det ikke er lov å gå, med forklaring på hvorfor. Dette er livets skole. Ser jeg henne ved veien, så lar jeg henne ikke leke der fordi hun skal lære at hun kan bli påkjørt, ved å faktisk bli påkjørt. Tror du ikke at de foreldrene gjerne skulle ha gitt en arm eller to, eller sitt eget liv for å ha det uskjedd?
Potetstappe Skrevet 26. juli 2008 #15 Skrevet 26. juli 2008 HI: Du nevner en barnevogn i vestfold som blåste ut på sjøen, du mener derfor at de som foreldre er uansvarlige. Gutten i vognen er lillebroren til bestevenninna mi.Det blåste forferdelig den dagen, og bremsen hadde de ikke rukket å sette på før vognen blåste ut i vannet...! Og det var ikke sjøen, men en liten båthavn i Svelvik. Mammaen og pappaen hoppet straks ut i vannet, men vognen var allerede tom. Men de fant han raskt og helikopter kom. Men hvis du kikker på ungen din uavbrutt hele døgnet, så fint for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå