Gå til innhold

Dårlig venninne, eller er jeg urimelig...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk sms av ei venninne her om dagen om at "hun hadde drømt at **** hadde vært utro, og at bryllupet ble avlyst etc."

Meldingen kom helt ut av det blå liksom - det syntes jeg i alle fall først. Men når jeg tenker etter så pratet jeg med henne noen dager tidligere og hun spurte meg hvem som skulle være forlover.. jeg sa jeg ikke hadde tenkt på det enda ( vi skal gifte oss i 2010). Hun vet også at vi prøver å få barn nå.

Hun kan være en snurt person, og JEG tror at hun ble sur for at jeg ikke sa at selvfølgelig skal HUN være forlover. Det skal hun IKKE hvertfall... :/

Da jeg sendte mld tilbake til henne med "det kunne du vel holdt for deg selv, ikke noen koselig mld å få", fikk jeg bare tilbake: "Det var ikke dumt ment da, bare nevnte det. Men sikkert unødvendig"

ER det mulig???? Jeg ble kjempeprovosert - hvem er det som skriver en sånn mld til ei venninne??! Ikke tror jeg hun har drømt det heller, men at hun sier det for å såre. Og HVIS hun virkelig drømte det, så skjønner jeg ikke vitsen med å fortelle det til meg.

J* møkkakjerring, spør du meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det var rart at hun nevnet det for deg. Selv hadde jeg aldrig klart å si sånn til en venninne av meg.

Hun kunne ha holdt det for seg selv, helt enig med deg.

Skrevet

Det hadde jeg bare ledd av og skrevet tilbake: får håpe du ikke er sann drømt!

Skrevet

Hadde jeg bare ledd av gitt:) og det var sikkert det venninnen din trodde at du skulle gjøre også!

Hadde jeg drømt det om typen til en venninne som skulle gifte seg om to år så hadde jeg også fortalt henne det, også hadde hun ledd av det sammen med meg for det var jo bare en drøm!

Skrevet

Herregud for ei prippen venninde du er... mine venninder forteller meg alt.. og som ei over her sa, ville jeg ledd av det og sagt at jeg håper det ikke stemmer. Dramaqueen.. du er neppe hennes beste venninde:p

Skrevet

Kanskje hun er ute etter mannen din og ville teste reaksjonen din?

Skrevet

Det er liksom bare det at hun har alltid kommet med sånne små giftige kommentarer liksom (kjent hverandre i 19 år liksom).

Jeg ble ikke noe lei meg, nettopp pga at hun ER sånn. Det er bare det at jeg ikke skjønner hvorfor hun gidder å skrive sånt. Virker bare som at hun ikke ønsker meg godt.. og det er jo ikke akkurat sånn jeg synes en ekte venninne skal være.

Heldigvis har jeg mange andre venninner som er gode venninner:)

Skrevet

Kjære vene, er dere 14 år eller.....???!!

Buhuu! Det var virkelig ingenting å bli opprørt over.

Skrevet

Vi er ikke bestevenninner, nei. Og det er mange grunner til det, men synes det er fint å ha kontakt med barndomsvenninner. Tror ikke hun har noen bestevenninne heller, sånn som hun oppfører seg med de få venninnene hun har.

Hun er neppe ute etter mannen min, for hun har akkurat fått seg ny type igjen - 5. typen i 2008.

Når man er venninner som prater sammen kanskje annen hver måned, så synes jeg det er rimelig mehe å sende en såpass negativ sms! Har ikke noe med å være dramaqueen å gjøre i det hele tatt.

Skrevet

Hva i helv... var "giftig" med den kommentaren? Jeg ville følt at hun var ærlig og fortalte meg ting jeg.. En god venn skal ikke veie hva man velger å si og ikke si.. man sier det som det er.. Du er hoven og tar deg selv alt for høytidelig! Sånn sier jeg til vennindene mine om det skjer.. akkurat som jeg sier det om hun har ketchup på haka eller hår på leggene.. Da ler vi av det og så er alt greit. Er vel ikke fordi jeg ønsker dem vondt!

Har til og med drømt at jeg har hatt sex med mannen til min beste venninde.. Vi lo og lo av det og utvekslet "erfaringer". Huff for et kjedlig liv du må ha HI:)

Skrevet

For noen latterlige svar. Forstår godt at du tar det ille opp HI. For meg virker det som denne venninnen er ute etter å gjøre deg usikker. Hvis jeg hadde mottatt den meldinga fra en middels god venninne hadde jeg begynt å lure på om hun hadde en skrue løs. Det hadde vært noe helt annet om hun plutselig kom på det i en samtale..

Når hun sender det på melding er det selvfølgelig for å lage kvalm. Jeg har drømt at typen til bestevenninna mi er utro med eksen sin, men har ikke nevnt dette for henne da det faktisk ikke er noe morsomt tema, eller noe vi kan le av.

Vi ler av det meste, og er rimelig uhøytidelige, men utroskap er ikke morsomt om det er en drøm eller ei.

Skrevet

"Det hadde jeg bare ledd av og skrevet tilbake: får håpe du ikke er sann drømt!"

Sånn hadde jeg reagert også. Ingen vits å ta seg nær av alt, og det er helt vanlig å fortelle folk hva man drømmer om, spesielt spesielle drømmer som omhandler dem. Tror ikke det var vondt ment.

Skrevet

Må være forferdelig slitsomt å ha venninner hvor man må veie ordene sine så til de grader før man snakker hver eneste gang, hvis ikke blir man tolket både hit og dit som spydig.

Skrevet

23.18-> Snakk om å overdrive. Når det kommer til kjipe ting som utroskap så bør man veie ordene sine. I hvert fall bruke ord. Ikke sende en sms. Selv om det var en "drøm". Noe jeg tviler sterkt på. De fleste oppegående mennesker med sosiale antenner forstår såpass.

Skrevet

En av mine venninner mangler så antenner at hun kan skrive slikt... Man må bare heve seg over det, men skjønner godt du ble provosert!

Skrevet

Eller er det du som er så hårsår at du ikke tåler at hun kan skrive slikt..

Skrevet

Din reaksjon forteller kanskje litt om hva du frykter.

Skrevet

Med tanke på at du ikke skal gifte deg før i 2010 er du vel ubevisst litt redd for hva som kan skje innen den tid da?

Syntes nok du overreagerer... Jeg har hatt ganske mange absurde drømmer om venninnenne min og forteller de det alltid -samme omvendt! Det er jo det venninner gjør ;-)

Skrevet

Les nå hva hun skriver da! Det er jo tydelig at de ikke er så gode venninner, og så plutselig kommer den meldingen ut i fra det blå.. Skjønner godt at du ble provosert! Hadde det vært bestevenninnen så er det jo kanskje litt morsomt, selv om ingen av mine venner har SÅ dårlig humor! Noen ting skal du faktisk holde for deg selv hvis du er en god venninne.

Og dere som hadde gjort det samme om dere hadde drømt det...hadde du sagt til mannen din hvis du en natt drømte at du hadde sex med en eks og kanskje...?

Dessuten sier hun jo at denne venninna sikkert diktet det opp.. for en ussel ting å gjøre i såfall! Enten er hun veldig dum, eller slem - sikkert begge deler!

Skrevet

Så om du hadde drømt at du hadde sex med venninna di sin mann, så hadde du fortalt det?

Siden du forteller alt (og tydeligvis ikke har noen sperrer for hva du forteller).

HI;

Jeg syns venninnen din høres rar ut.

Skrevet

Hvis jeg drømmer noe lite hyggelig om andre venner så går jeg ikke å forteller de det.. Kun hvis det er noe hyggelig å fortelle, sånne ting er nå litt unødvendig syns jeg...

Skrevet

Les nå hva hun skriver da! Det er jo tydelig at de ikke er så gode venninner, og så plutselig kommer den meldingen ut i fra det blå.. Skjønner godt at du ble provosert! Hadde det vært bestevenninnen så er det jo kanskje litt morsomt, selv om ingen av mine venner har SÅ dårlig humor! Noen ting skal du faktisk holde for deg selv hvis du er en god venninne.

Og dere som hadde gjort det samme om dere hadde drømt det...hadde du sagt til mannen din hvis du en natt drømte at du hadde sex med en eks og kanskje...?

Dessuten sier hun jo at denne venninna sikkert diktet det opp.. for en ussel ting å gjøre i såfall! Enten er hun veldig dum, eller slem - sikkert begge deler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...