Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå nærmer termin seg. nylig vært på fødselsforberedende kurs og det var der snakk om "ønskebrev til føden".Altså at vi gravide kunne komme med spesielle tanker og ønsker til fødselen. - Noen som har begynt å tenke på dette?

Har så vidt begynt å tenke og tenker å sende en mail til sykehuset om ikke lenge med disse ønskene (slikkert ulikt fra sykehus til sykehus, men "mitt" ser helst at vi sender en mail med ønskene i forkant).

Tenker selv sånn :

jeg ønsker en mest mulig naturlig fødsel. Dvs helst ikke epudural, morfinlignende eller slikt, men selvsagt, blir fødselen ekstremt lang og smertene så voldsomme at kroppen min er totalt tappet, så kan jeg bøye meg for epudural om de anbefaler meg dette sterkt.

Der jeg føder har de tilbud om å føde i vann (sikkert normalt det også). Ønsker ikke dette, men gjerne tid i badekar for å døyve smerte tidlig i foreløpet.

Ønsker veldig gjerne benytte meg av akupuntur og lokal bedøvelse (nedentil - var ett eller annet de snakket om at de kunne tilby) om smertene skulle være veldige. Elles også lystgass.

I tillegg får min kjære opptre litt som massør under føselen ;)

Hørt om mange som tar med musikk til føden.. høres jo knall ut det,men ikke helt funnet ut hvilken musikk det evt skulle vært...

dette er mine tanker om hva jeg ønsker.aner jo ingenting om hvordan det blir å føde i og med dette er første gang, men har litt formeninger om ikke annet ;-) Får se hva jeg skriver i et slikt ønskebrev..

også morsomt høre litt fra hvordan dere har tenkt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er andregangsfødende, og har to ting som jeg syns hjalp første gang! Ligge i badekaret den første tiden, var veldig deilig! Deretter EPIDURAL!! Jeg er ikke tøff nok til å føde uten smertelindring!!

Prøvde forskjellige ting sist som de sa skulle hjelpe , men det eneste som hjalp for meg var epidural!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...