Gjest Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Det blir snakket om en viss rus... Hadde dere den fra første åndedrag? Varte den så lenge dere hadde masken på ansiktet eller var dere susete lenge etterpå? Ble dere kvalm? Prøvde det ikke sist, for da var jeg uvel fra før og var redd for å bli værre. Dessuten så er jeg av den sorten at jeg liker ikke å bli svimmel og ruset, bli veldig lett dårlig når det er langt på natt etter en fuktig aften feks, kan det sammenlignes med den følelsen?
Mrs. Bouquet Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 For min del følte det som en mild oppadgående rus. Ikke en slik kvalm en som når man har festet litt for hardt og for lenge. Men liker du ikke å bli ruset så kanskje det ikke er noe for deg.
Leirha Skrevet 25. juli 2008 #3 Skrevet 25. juli 2008 Jeg har prøvd det begge gangene. Første gang hadde jeg på høy styrke, og ble bare drit kvalm, så den la jeg fort fra meg. Denne gangen så fikk jeg med absolutt laveste styrken, det hjalp, ble ikke kvalm. Men tror ikke lystgassen hadde kjempe effekt. Men masken var innmari god til å puste i, så jeg anbefaler den ihvertfall til det bruket. Rusen kommer ikke med engang, du må ta noen orntlige magadrag, derfor du skal puste i den så fort du kjenner rien begynner å bygge seg opp. På meg kom den lille rusen da jeg tok vekk maska, noe som som regel var etter rien var ferdig
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #4 Skrevet 25. juli 2008 Altså, ikke liker og ikke liker. Det er jo den når jeg har gått litt for langt jeg ikke liker da (hvem gjør vel det?) Hvor lenge følte du deg rusa da? Kjipt å ligge å prate tull hele tiden da tenker jeg...
Leirha Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 Det varer ikke lenge, utennom om du puster i den konstant da, da varer den jo så lenge du har maska på. Men du skal helst bare puste når rien bygger seg opp. Jeg klarte ikke ha maska på når rien nådde toppen, da tok jeg den pent av og skamholdt meg i stolen jeg satt i. Du får nesten prøve å se, det er litt festlig også
Mrs. Bouquet Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 Ettersom jeg husker så varte det ikke særlig mange minuttene. LItt fjollete ble jeg kanskje, men mest fordi jeg følte det var litt fjollete å supe i seg lystgass i en sykehusseng, midt i byen en fredagskveld. Men hadde så absolutt kontroll på hva jeg sa, ikke slik at du risikerer å drite deg ut som i fylla. I så fall er det bare å justere opp O2 mengden så gassen blir mildere.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 25. juli 2008 #7 Skrevet 25. juli 2008 Jeg tok skikkelig lange magadrag fra første stund - og rusen kom vel ganske umiddelbart =) Var ingen som fulgte med på meg, de var så opptatt av PC`n, så jeg hadde på maska hele tida...fikk noe å konsentrere meg om...blei ikke kvalm. Men måtte fort gi den fra meg igjen, for de sa at man trykket bedre om man ikke hadde lystgass helt på slutten - så koste meg vel med gassen i kanskje maks 10 minutter. Trur rusen forsvant ganske så fort ut av kroppen igjen...tenkte ikke noe over den i hvert fall - men var jo veldig opptatt av trykkinga da..og var i hvert fall ikke susete 10 minutter etterpå når babyen var ute =) Synes det minte om følelsen når man kjenner man begynner å bli rusa, sånn tidlig på kvelden. Jeg blir ikke fort kvalm...men spydde på vei til sykeshuset - men var ikke kvalm da.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 25. juli 2008 #8 Skrevet 25. juli 2008 Dro inn alt jeg makta jeg, fra første stund. Var kjemperedd for å kaste opp, men jordmora sa at det var som regel pga smertene man kasta opp, ikke av lystgassen... Men funka kjempebra til meg, selv om jeg ble ganske borte av den... Fin å konsentrere seg om:) Kan sikkert spørre om å få med bare o2?
Sessa ruger igjen... Skrevet 25. juli 2008 #9 Skrevet 25. juli 2008 Sist merket jeg ingenting, men masken lakk så mannen min ble litt svimmel. Denne gangen ble jeg helt fjern. Klarte ikke flytte på kroppen slik de ba meg gjøre, klarte ikke åpne øynene (men det var kanskje vel så mye fordi jeg hadde så vondt). Følte ikke at jeg var tilstede i det hele tatt og følte at jeg ikke hadde kontrollen. Følte meg grei når jeg ikke pustet i masken og merket ikke noe til det etterpå. Har aldri vært mer enn litt brisen (liker ikke å miste kontrollen) så vet ikke om det kan sammenlignes med alkoholrus.
Fire småtroll Skrevet 25. juli 2008 #10 Skrevet 25. juli 2008 Jeg prøvde med førstemann, men det funka ikke noe særlig for meg... Begynte å hyperventilere i den jeg, og da ble jeg nummen i hele ansiktet, prikket sånn ekkelt. Klarte å puste meg gjennom riene mye bedre uten, så de to andre fødslene gadd jeg ikke prøve engang. Tror dette er veldig forskjellig fra person til person, så du må nesten bare prøve å se hvordan det fungerer for deg.
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #11 Skrevet 25. juli 2008 Takk for svar Ja jeg kommer til å prøve ja (veeeldig lenge til enda da men man tenker jo på det). Kommer til å be om mest luft og lite gass i starten iallefall, visste ikke at det gikk ann jeg. Trodde lystgass var lystgass jeg, enkelt og greit
UnePune äntligen hemma! Skrevet 25. juli 2008 #12 Skrevet 25. juli 2008 Det var ingen som sa noe til meg om dosering, men de var igrunn ikke så opptatte av meg, og når de først la merke til at jeg var der(!) var det tid for å presse, og da tok de den jo ifra meg =P
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 25. juli 2008 #13 Skrevet 25. juli 2008 Jeg fikk lystgassmaska og jordmora sa til mannen min " bare la hu holde den selv , hun mister den når hun har fått nok".. Syntes dette var litt merkelig, men var midt i en storm og sugde til meg all gassen som var og blei helt totalt borte.. Følte det som en "demon" tok tak i kroppen min og pressa og skreik. Hørtes virkelig ikke ut som meg.. Så selv om det tok rietoppene mistet jeg helt kontrollen føltes det ut som. Fikk nok lov til å holde på maska litt for mye. Skal sies at min fødsel gikk vel fort når jeg kom i gang.... et kvarter fra 4 cm til full åpning, så.. det var en ordentlig storm som reiv i meg da..
Mamma til verdens nydeligste:) Skrevet 25. juli 2008 #14 Skrevet 25. juli 2008 He he.. jeg tviholdt å klemte så hardt på maska under riene så jeg dro av hele masken av den ledningen som går ut av den!!! *ler* Jeg syns den hjalp veldig egentlig, ikke på selve smerten, men den fikk meg til å slappe av å puste riktig! Når de sydde meg fikk jeg satt en bedøvelse, men det tok så lang tid(over 1 time)!!! så bedøvelsen rakk å gå ut så jeg kjente de stakk inn nålen! AU!!! Og da satte jordmora på skikkelig styrke på lystgassen så jeg bare lå å smilte til slutt,he he.. Kjentes akkurat ut som den følelsen jeg har når jeg begynner å bli full.. Jeg ble jo nesten "full" også, for jeg konsentrerte meg om å holde kjeft på slutten, for hver gang jeg åpnet munnen kom det bare tullprat og utrolig dumme ting ut av meg! Moro å tenke tilbake til idag )
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 25. juli 2008 #15 Skrevet 25. juli 2008 Jeg blir og fort kvalm og svimmel, men ble ikke det med maska. Nå skal det sies at jeg fikk inndratt privilegiet med lystgass da jeg nektet å slippe maska. Ville puste i den hele tiden jeg og ikke bare når en ri var på vei. Fikk ren oksygen i maska i stedet fordi at jeg syntes det var så godt å puste i den og å høre meg selv puste i den maskina. Herregud, jeg fantaserte til slutt om nakne mannfolk langs en ribbevegg i en gymsal. Innså liksom ikke helt selv at jeg var ruset heller.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 25. juli 2008 #16 Skrevet 25. juli 2008 Må legge til at jeg spydde under fødselen, men det var etter at lystgassen var blitt forbudt, så det var nok av smertene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå