Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Hvor lenge syns dere det er normalt å vente med å drikke alkohol når dere har fått baby? Jeg ventet vel mellom 2 og 3 mnd med første men da var det vinter... Nå er det jo sommer og sol, og den utepilsen frister. Men føler jeg vil bli sett på med ugleblikk om jeg tar for tidlig.. Takk for alle innspill
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Når mini ble født sa legen min at jeg skulle vente seks uker ettersom barnets lever ikke er fullt utviklet og ikke kan bryte ned selv de bittesmå mnegdene alkohol som overføres via morsmelk de aller første ukene. Etter dette var det ok å ta et glass vin i ny og ne i følge henne.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #3 Skrevet 25. juli 2008 Synst man kan klare å holde seg unna alkohol så lenge man ammer. Er en utepils sååååå viktig. Jeg er selv glad i alkolhol - og ikke noe prippen, men har aldri fortått hvorfor det er så utrolig vanskelig å holde seg unna pilsen i ammetiden. Neida, babyen får ikke store mengder alkohol i seg, men litt vil det alltid bli. Og ser liksom ikke vitsen med det.... Du ville jo ha innspill:)
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #4 Skrevet 25. juli 2008 Hvorfor haster det slik med og drikke? Klarer du ikke og være uten øl bare fordi det er varmt burde du kanskje kjøpt deg hund? Skyt meg gjerne, men du spurte om min mening.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 skjønner godt at det frister med utepils i dette flotte været. Jeg var ute for første gang da hun var 7 uker.. Gikk kjempe fint. Godt for pappen og å få litt kvalitets tid alene sammen med henne. Ta deg en pils å nyt den..
L@boline Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 Anbefalingen er å holde seg unna alkohol de første 6 ukene, og deretter kan man fint ta et glass vin en gang i blandt. Så bør man helst vente et par timer før man ammer. Gleder meg til å kose meg med et glass vin selv :-)
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #7 Skrevet 25. juli 2008 Jeg drakk alkohol 5 uker etter fødsel. Pumpet meg masse før jeg gikk ut, slik at pappaen kunne gi han mm på flaske. Ammet ikke igjen før alkoholen var ute av kroppen. Ser overhodet ikke problemet med det. Barnet fikk ingen alkohol og jeg fikk gå på utdrikningslag.
lille_Harepus Skrevet 25. juli 2008 #8 Skrevet 25. juli 2008 Jeg fødte i januar og sambo hadde klar en kald øl i kjøleskapet da jeg kom hjem fra klinnikken. Det var det eneste jeg hadde lyst på når jeg gikk gravid. så jeg koste meg med en kald øl når mini var 2 uker gammel. og deilig var det selv om jeg bare drakk halve. Har ikke dårlig samvittighet.
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #9 Skrevet 25. juli 2008 Ta deg en øl om du vil. Er det kortere en seks uker siden fødsel kan du vente et par tre timer med å amme etterpå.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #10 Skrevet 25. juli 2008 HI her...takk for innspill alle sammen. Jeg glemte å nevne at jeg ikke ammer lenger. Har brukt 5 uker på å få han til å ta puppen, uten hell. Vært på ammepoliklinikk og virkelig styrt med dette 24 timer i døgnet...så nå gav jeg opp. Så har ikke problem med alkohol i melken (dessverre på en måte). Jeg har bursdag neste uke så kanskje jeg tar meg en øl da :)' Ha en fin kveld alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå