Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg vært med på ett "drama" uten like..

En hund var innelåst i en bil med vinduet litt på gløtt men allikevel var det 40 grader i sola. Vi var på spar kjøp i mjøndalen da dette skjedde og tro jeg ble forbanna på eieren som var etterlyst i høytalerne 3 ganger før jævelen dukket opp. 10 personer stod å kjefta på eieren og han skjelte de ut tilbake og ble flyforbanna. Svigerfar tok opp reg.nummeret og vurderer å anmelde saken. Etterpå kjørte han avgårde og det kom ei jævla helvetes hurpe faen som begynte først å snakke om hund og plutselig begynte hu å gå på personangrep på min samboer. Han hisset seg opp og da begynte hu å bable om at hu var fra barnevernet og truet med å ta ifra oss ungene??!! .. det var ikke måter på hvor ille dette skulle bli..må også legge til at vi tok ut hunden og gav den kaldt vann fordi den holdt på å koke inni bilen (dette ved å nappe opp låsen innvendig)..

jeg får helt fnatt at hundeiere ikke kan tenke litt lenger enn nesa si (og jeg er hundeier selv!!)

Jeg blir skremt hvor lite tenkende folk kan bli..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du gjorde det rette? Spørs hvor lenge hun var borte det da, men kun 1 vindu på gløtt i denne varmen er 5 min max.

Skrevet

Skulle hun ta barna dine siden du ga en hund vann??? Kanskje hun hadde rømt fra en sånn plass....

Stakkars forsvarsløse dyr... det var godt dere passet på:)

Skrevet

Herreminhatt da:-O

JA, jeg syns dere gjorde det riktige selv om dere "brøt opp" bilen. Hunden kunne jo ha dødd:-(

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Jeg er helt for å knuse vinduer om dyr er innlåst i varmen. Dere skulle benyttet anledningen.

Skrevet

Herregud, hvor teit går det ann å vært.

MAN FORLATER IKKE ET LEVENDE VESEN I BILEN PÅ VARME DAGER!!!

Skrevet

Altså ikke deg. Du gjorde det rette

Skrevet

Skjønte ikke helt hvorfor hun hurpefaen-dama kjeftet på dere jeg da, var hun eieren av bilen?

Uansett syns jeg dere gjorde det rette ved å få ut hunden av den bilen!!

Blir så aaaaarg av folk som ikke tenker på hvor jæ**** varmt det blir i bilen i sola!

Skrevet

han mannen var borte ihvertfall 30 min før noen reagerte på at hunden satt der inne.. og så gikk det nesten 30 min til før han dukket opp!! svigerfar min satt ute å venta på oss og så bilen komme og de andre vitnene sa at de hadde vært der 45 min men da hadde vi fått hunden ut.. dermed gikk det altså 60 fra bilen parkerte og til han eieren kom . hun som kom etterpå var sannsynligvis kona ellernoe.

Skrevet

Klart dere gjorde det rette!! Kjempebra!!!

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Haha, skulle ta fra dere ungene? Hvor gammel var hun, 15 år? En fra barnevernet sier ihvertfall ikke "jeg skal ta fra dere ungene", til en tilfeldig de møter på gata, og ikke kjenner til - fordi de hjelper en hund som er innelåst i en bil. Dere gjorde det rette!

Skrevet

Nei,hun var ikke eieren av bilen men var som tidligere nevnt kona til han mannen.. var tross alt 10 stk som stod å venta på han for å gi han en lærepenge. man forlater ikke dyr i bilen i sånn varme UANSETT hvor lang tid det tar å handle men det godtok hun ikke.

Skrevet

hun var 60 år og begynte å true min samboer om at han måtte passe på ungene sine. og det var en trussel som jeg tok som at hu kunne lage ett helvete for oss.. begynte også å spørre min samboer om han hadde masse på rullebladet sitt pga temperamentet sitt og skrøt at hu var fra barnevernet og at hu var dommer-ett-eller annet..

Skrevet

Du skulle sagt at hun burde være glad dere ikke meldte henne til politiet og dyrebeskyttelsen.

Skrevet

Dere gjorde det rette. Tenk om hunden hadde dødd! Det kan fort skje i varmen. Man burde ikke la barn eller dyr sitte igjen i bilen, for plutselig skjer det noe og man blir borte lenge ...

Skrevet

Herlighet, at det går an!

Tror jeg hadde sjekket opp hvem denne dama er, og eventuelt gått videre med en klage på trusslene hennes. Om hun har en seriøst jobb er nok arbeidsgiveren interessert i å vite hva hun "utnytter" stillingen sin til.

Skrevet

Hadde ikke tenkt meg om ett sekund før jeg hadde tatt ruta i bilen om det var nødvendig.

Man forlater ikke hund i bil uten lufting, ikke noe levende vesen.

Har tatt bilrute pga dette før, og gjør det med glede igjen.

Den gangen truet hundeeieren med anmeldelse, så jeg ga han med glede alle personopplysninger mot at han gjorde det samme så jeg kunne anmelde han for dyreplageri.

Dette var på en hundeutstilling, og som formann av arrangørklubben ga jeg mitt ja til ruteknusing. Denne hunden sto ikke på bena da den ble dratt ut av bilen, så det var i grevens tid. Men jo, så klart gjorde dere rett! Kjempebra! *Klapper i hendene*

Skrevet

svigerfar fikk tilbud om å ta opplysningene hennes men han gjorde det ikke for samboeren min ble litt for hissig og fløy nesten på hu .. :/ så vet ikke om han tør å anmelde dette. men vi har registreringsnummeret på bilen og kan sjekke dette opp videre . jeg prøvde å forklare henne rolig at bilen hadde stått i ihvertfall 45 min så tenk om ikke vi hadde tatt ut hunden .......

Skrevet

Jeg har flydd inn på kiwi engang med hunden i bilen.., men borte da i bare noen min.. Og alle bilrutene er alltid da halveis nede så det blir gjennomlufting.. Hadde det drøyet før eieren hadde kommet hadde jeg gjort akkurat som deg.. =)

Kanskje jeg tilogmed vet hvem disse folka er.. Bor i området.. =)

Skrevet

noen minutt er noen minutt men når man er borte i 60 min og bilen står midt i sola så går gradene fort opp. Men jeg går ALDRI ifra meg bikkja i bilen når det er så varmt, da kan man heller la den være hjemme eller om man har AC på i bilen så går det også.

Det var en eldre mann og ei dame. hun krangla noe heftig med sambo så det nesten ble slåsskamp og ropte ut at hu var 60 år og at han hadde mangel på oppdragelse og alt mulig. Hva har det med saken å gjøre spør nå jeg . sa også at hu var dommer (fikk ikke med meg helt hva hu sa for jeg prøvde å beskytte jentungen) og at hu var i høy status i barnevernet ... Jeg mener fortsatt at vi gjorde det rette men hvorfor sitter jeg da med dårlig samvittighet og skyldsfølelse? Vi burde kanskje ringt politiet men måtte handle der og da + politiet har såvidt kapasitet til å rykke ut på slikt

Skrevet

Dere gjorde det rette!!!

Jeg hadde sagt at hun bare kunne annmelde meg og gitt henne tlf nr mitt om det var noe mer hun lurte på.

Politiet hadde nok sagt at dere skulle få ut hunden.

De ble sikkert ganske flaue over oppstyret og var klar over at de var uannsvarlige.

Forsvar er det beste anngrep.....

Skrevet

om jeg ikke husker helt feil har dyrebeskyttelsen (hvertfall her i bgn) sagt at man kan knuse ruten for å komme til varme/opphetede dyr, og få hjelp av dem om bileieren blir tverr.. (bare husk å ringe polititet når du har knust ruten..)

Skrevet

Selvfølgelig gjorde dere det rette :o) den dama skulle faen meg ha takka deg, ikke skjelt deg ut! Og det at hun trua med barnevern tyder på at hun ikke har noe der å gjøre, dersom hun jobber der da!

Nei, du/dere gjorde alt rett!

Skrevet

jeg tror jeg hadde tatt en prat med det aktuelle barnevernet...

forhørt seg om hvem hun er og fortalt dem hva hun sa..

hvis du kan få fram et navn på henne gjennom reg nr på bilen da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...