Gå til innhold

Kan man ha rier og kynnere om hverandre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..

Altså kynnere mellom riene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurar på detta jag också! :0)

Så undrar jag egentligen skillnaden på rier och kynnere. Är det att kynnere inte är ont? Väldigt dum fråga kanske. :0)

Skrevet

Ja, for har hatt noen kynnere(tror jeg) som er vondere enn andre. Så lurer på om noen av kynnerne kan være rier, eller er det slik at man bare vet at dette er ei rie.

Er jo lei nå, så håper på litt action her

Skrevet

snakka litt med jordmor om dette med kynnere versus rier idag. Spurte om det kjentes likt ut, hun mente på at det kunne det godt, bare at riene ble mere rytmiske og varte lenger(og sikkert sterkere da), da var det rier. Har aldri hatt ei rie, så selv må jeg bare spørre meg frem :o)

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde rier flere ganger ved mitt forrige svangerskap. Hadde regelmessige sammentrekninger som varte en god stund hvert 8. minutt i over to timer. Når det stopper opp etter en stund og så begynner igjen for så å stoppe, er det trolig kynnere. Kynnere er bra å ha. Det er kroppen din som trener til fødselen. Kynnere kan være smertefulle, du må kanskje stoppe opp en stund og bare puste til de går over. Mye kynnere kan bety at det nermer seg fødselen, eller at du stresser. Mener å huske at kynner gjorde hele magen hard, men at de første riene minnet veldig om kraftige menssmerter lenger nede.

Skrevet

Efter de förklaringarna här kan jag säga jag har båda delar. Kynner(magen blir sten hård och jag klarar inte att böja mig eller sitta) många gånger, kommer uregelmessig ännu men väldigt tätt. Har haft 4 värkar hittils de är starka mensen smärtor, var tvungen att ställa mig upp och konsentrera mig på pusting, varade ca 1 min. men de är inte regelmässiga heller.

Så får bara hoppas att det blir till något ordentlig ilöpet av kort tid(men har liten tro på det......!) Driiiit lei nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...