Gå til innhold

Vondt i leddene mine.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte for fire år siden. Fikk plutselig vondt i ledd, altså i tærne, fingrene, jeg stivner nedover hele ryggraden, har også til tider "stivnet" litt i brystkassa.

Dette kommer og går, i fjor ble jeg sm noen mnd, pga av dette.

Blodprøver og røntgen viser ingenting, så legen mener det kommer av psyken. Han mente jeg var sliten.

Jeg tror ikke det har noen sammenheng. Nå går jeg hjemme, nå har jeg så vondt. I fjor var dro vi til Syden, da ble jeg kjempedårlig.

De siste dagene har spes fingerleddene begynt å verke, og i dag tidlig var det kjempevondt. Vondt å kle på seg.

Skal jeg gidde å prøve å få legen til å finne ut hva dette er? Har ikke lyst til å krangle meg til at det er noe galt heller. Sist hørte jeg om han kunne henvise meg til en Revmatolog, men det kunne han ikke. For dette var visst psykisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg ha byttet lege. Jeg hørte på radioen for en liten stund siden at norske leger var altfor dårlige å henvise til revmatologer. Det var mange med leddgikt som kunne hatt det mye bedre hvis de hadde blitt henvist dit tidligere. Revmatologene kan sine ting, og det er mange sykdommer og velge i som de kan sette en diagnose på som allmennpraktiserende leger ikke har peiling på.

Alle har krav på en en ny vurdering av en annen lege, hvis feks ikke jeg hadde fått det, hadde jeg blitt proppa full av medisiner som ikke virka enda. Stå på krava dine, lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...