Meg, J & L Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Mye mas på meg nå... men lurer; Hvis deler av slimproppen har gått Gjelder da: - Når slimproppen løsner kan fødselen være 1 dag til 3 uker unna. (Hvis dette gjelder om deler av proppen har gått også, betyr jo det at jeg vil føde prematurt, dvs uke 35) - Noen sier her inne at man ikke skal bade hvis slimproppen har gått?? Eller gjelder disse to punktene kun hvis hele slimproppen har gått???
JordbærMamma Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Tror ikke det er farlig dersom bare deler av proppen har gått, men jeg ville kanskje tatt det litt med ro så jeg ikke hadde satt i gang noe for tidlig. Sjekka at det ikke er pga at det har begynt å åpne seg der nede? Har også hørt at om slimproppen går tidlig så kan det danne seg en ny propp etter en stund... Er visst flere som har "mista proppen" (hehe) tidlig i svangerskapet uten at det har vært noen krise. Men har ikke opplevd det selv da, så mulig jeg tar feil!
Fia1 Skrevet 25. juli 2008 #3 Skrevet 25. juli 2008 Hvordan vet man om deler, eller hele slimproppen har gått da? min gikk på morgen i dag tror jeg - minnet om en blodig glassmanet... har hatt litt blødninger i løpet av dagen. Terminen var på onsdag 23. så nå venter jeg...
Meg, J & L Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. juli 2008 Jeg bare skjønte det fordi det var så lite, sammenlignet med sist gang. Nå var det bare en liten liten strek.. ca 1 cm. sist så kom det en håndfull liksom. Men det varierer nok fra gang til gang, ikke sikkert den er så stor denne gangen, men alikevel syns jeg dette var lite.
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 26. juli 2008 #5 Skrevet 26. juli 2008 Hvis du mister deler av slimpropppen tidlig, vil den bygge seg opp igjen. Dette skjedde meg i uke 22, men her sitter jeg snart i uke 40 og venter. Mista igjen en stor del av proppen for snart 3 uker siden (vet ikke om jeg mista hele)..Skulle vært en fasit på slikt!
Rorrimamma Skrevet 26. juli 2008 #6 Skrevet 26. juli 2008 jeg merket bittelitt blod i mye utflod - som da var deler av slimproppen. 6 timer etterpå startet riene og 12 timer etter var barnet født. dette var en uke før termin.
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 27. juli 2008 #7 Skrevet 27. juli 2008 Jeg er 39+1 idag, og mistet deler (tror jeg) av slimproppen om torsdag... jeg vet ikke hvor mye det skal være heller.. men kom ut noe skikkelig seigt og gult... Men kan jeg bade? Aldri hatt mer lyst nå seff:)
titti64 Skrevet 27. juli 2008 #8 Skrevet 27. juli 2008 Slimproppen min gikk den 14 juni, og jeg har termin den 4 aug. Legen sa at den bygger seg opp igjen. Så det er nok ikke noe begynnende fødsel på gang. Ta det helt m ro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå