Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Hei! Jeg venter en gutt i begynnelsen av oktober. Fikk tidlig vite at han har klumpfot på begge bena, av ganske sterk grad. Trenger å få tips og råd av noen som er i samme situasjon. Jeg tenker spesielt på praktisk tilrettelegging, som eks; bilstol eller sikkerhetsnett? Bading? O.l.? Lurer også på hvordan den første tiden blir i forhold til gråt, smerte, smertelindring osv. Og hvordan har dere tilrettelagt det i forhold til søsken? Har da en jente som er 16 måneder. Er dere noe dere har erfart som jeg burde tenke på? På forhånd takk!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Har ikke svar til deg,har ingen erfaring. lurer bare på om du har fått vite noe om hva som skal gjøres med klumpføttene etter at gutten er født, operasjon el.l? Er bare nyskjerrig.
adni Skrevet 25. juli 2008 #3 Skrevet 25. juli 2008 hei.vil bare fortelle litt om vår historie.gutten vår er fem år nå og han ble født med klompfot på den ene foten.fikk litt sjokk og ble jo bekymra for framtia,men dette har gått kjempe bra.var nok ikke av de værste gradene av klompfot,men ble gipsa første dagen fra lysken og helt ned til tærne.for når de er så nyfødte så er de så myke at mye kan rette seg allerede med gips.hadde gips noen mnd.skifta gips en gang.så tok vi av gipsen og fikk tilpassa en sko,skinne til han.en lite nett sak med raserbiler på.den måtte han ha på hele tiden og ble også skifta ut etter som beinet vokste.var ganske ofte hos ortoped og fysioterapi denne perioda der.pluss at vi måtte tøye og bøye og dra i den sena bak hælen for å prøve å forlenge den,et par ganger om dagen.var ganske slitsomt og redd vi ikke gjorde riktig osv,men plutselig en dag så trengte vi ikke skinne lenger og verdagen ble litt enklere.klart kan jo hende at gullet deres har større grad enn vår og trenger mere oppfølging.men første legen sa til oss var at dette blir nok ingen fotballspiller.men han skulle sett han nå.er akuratt som andre barn og ingen som kan se på han at han er født med klompfot engang.hender han sier at han har litt vont i foten vist han har gått,løpt mye.men ikke ofte.når han var baby så virka det ikke som han hadde mye smerter.eneste gangene var når gipsen,skinna begynte bli litt trange.ble et lang og litt rotete inlegg men håper du ikke ser for svart på det i allefall...årdner seg som oftest.lurer du på noe mere så er det bare spørre...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 Hei igjen, Tusen takk for tilbakemeldingen.
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 27. juli 2008 #5 Skrevet 27. juli 2008 har ei vennine som har en sønn med det, kan få henne til å kontakte deg om du sender deg pm :-) hun har en sønn på 10 mnd med klomp fot på begge. i sterke grad, han blir i 1 år på oktober
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå