Gå til innhold

sikkert utrolig teit spm men hva med smokk???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viss barnet mitt skal ha smukk, må jeg kjøpe det selv såklart...men hvilken størrelse og trenger jeg d på sykhuset?? føler meg så usikker.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

0-4 mnd.

Vi hadde ikke med smokk på sykehuset sist, ble frarådet det fordi man skulle kun gi det etter at ammingen var etablert ordentlig. Men nå fikk ikke jeg til ammingen og sønnen min hadde et ufattelig sugebehov, så det var det første han fikk når vi kom hjem.

Denne gangen tror jeg at jeg kommer til å ha med smokk, sånn i tilfelle.

Skrevet

Det er ikke anbefalt å gi smukk til babyer de første ukene før ammingen er skikkelig i gang. Det kan skape forvirring hos babyen å måtte forholde seg til forskjellige sugeteknikker. Av samme grunn anbefales det ikke å gi flaske i starten. Vent litt til du er skikkelig i gang med ammingen og ser at det går bra før du gir smukk.

Skrevet

oki:) tusen takk for svar...har så lite peiling på sånt:)

Skrevet

jeg hadde med på sykehuset til førstemann, og det er jeg glad for. tror nok han ville sugd meg i fillebiter uten den:) han fikk forøvrig aldri noe forvirring mellom sutt og pupp. han skjønte det han;)

Skrevet

Hos Fru Lyne og sikkert mange andre steder får du smokk fra 0 - 1 mnd, de har jeg handlet inn,, Er søte og det står I love mama og du får den i ensfarget..

Skrevet

Jeg husker at de anbefalte meg aa heller enn aa gi smokk, putte fingeren min (!) inni munnen paa babyen, med den enkle grunn at da suget den paa MEG, som jo er maalet med ammingen ogsaa.... ;o) Ganske smart egentlig. Og saa tror jeg mange sykehus synes smokk er litt fy fy, men det maa man jo virkelig ikke bry seg om da. Har handlet inn to Aventsmokker (0-3 mnd) og de brukte vi som foerste til forrige baby ogsaa, etter noen uker, kokte dem i dag, var saa rart atte....

Kanskje jeg tar med i smug paa sykehuset, kanskje ikke, hehe....vi faar se. Kapitulerte i hvert fall sist og ga henne smokk etterhvert ja.

Lykke til!

Skrevet

Mine gutter har brukt smokk begge to. Til eldstemann hadde vi med på sykehuset og dette syntes de som jobber der var helt greit. Til nummer to hadde vi ikke med for vi skulle prøve uten, men når vi kom hjem begynte han etter 14 dager.

Det jeg tenkte å si er at mine gutter tok ikke de minste smokkene så jeg måtte opp en størrelse ellers så bare spratt de ut. Kan jo hende andre også har hatt det sånn. vet ikke.

Skrevet

Jeg hadde ikke med smokk på sykehuset og det som skjedde når jeg ikke ammet var at hun bare gråt og gråt, hun sluttet ikke. Jeg fikk et forslag av hun ene jeg lå på rom med om å putte lillefingen min i munnen hennes og se om det hjalp, noe det gjorde og slik sov vi det første døgnet med fingen min inni munnen hennes, var helt øm og sår he he.

Dag 2 kom barnefar inn med smokk til henne og hun var avhengig med engang. Har nå prøvd å slutte med smokken, men da putter hun allslags rare ting inni munnen som hun sutter på.

Noen barn tror jeg bare har et eeeeeenormt suttebehov andre ikke,hadde jeg vært deg hadde jeg sett an situasjonen før du gir smokk, men jeg selv skal ha med smokk til sykehuset denne gang,

Jeg ammet henne forøvrig til hun ble 10 mnd gammel, da hadde hun plutselig ikke tid til å bli ammet lenger.

Skrevet

Kommer til å ha med smokk på sykehuset. Hadde det med nr 2 også, personalet syntes det var helt greit, så lenge amminga gikk bra.

Skrevet

Så lenge ammingen går fint, tror jeg det ikke er noe hinder med smokk, heller at brystet ikke blir brukt som en sugesmokk,,, Da blir man jo sår og får vanskeligere for å amme..

Jeg har hatt smokk til begge mine to, og skal ha med til nr 3 også...

Når 1 måtte jeg handle inn mange forskjellige smokker, til han fant en han likte, mens nr 2 tok den jeg ga henne...

Så det kan være lurt og handle inn sokker med forskjellige fassonger og str på selve gummismokken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...