Gå til innhold

Gla jeg bor i finnmark

lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, dere i "tropiske" strøk klager over hvor varmt det er og hvor dårlig ungene sover da ol.

Her i Vadsø har vi hatt ca 4-5 dager med over 18 grader på dagtid. Nettene har heldigvis vært kalde og gode, 12 grader på det meste omtrent. Ungene og vi sover godt om natta;)

Må bare smile litt jeg, selv om det hadde vært deilig med flere varme dager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

akkurat nå kunne jeg nok bodd der til babyen kom ut. Nå får jeg virkelig kjenne hvordan det er å gå høygravid på sommeren. puh

Skrevet

Føler vi (jeg) klager på været uanset, blir liksom aldri helt fornøyd hehe.. Nå er det for varmt, andre dager for kaldt, ellers bllåser det, ellers regner det, ellers blir det for tørt og alle blomster dør, og plenene svis.. For ikke å snakke om nettene som er drepens varme i ett gammelt hus med skrå tak som slipper all varme inn hele dagene, men ingenting slippes ut igjen..

Skrevet

Bare flytt hit da;)

Skrevet

vanligvis hadde jeg elsket dette været som er nå, og vært mye ute. Men nå greier jeg knapt å puste :) Men har sine grunner da :D

Skrevet

Det er vel den typiske normannen som klager over været.

Fordelen med varmt og tørt vær er nettopp at plenen svis, for da slipper vi plenklippen!

Skrevet

hehe, jeg er så vannt at jeg har sluttet å klage på været i nord;)

Jeg vet jo hvor jeg bor.

Men det skal bli deilig å dra sørover på ferie.

Skrevet

Ja, både og, skal til samboers søster med samboer og baby i arendal, samboers bror med samboer i lillestrøm og i bryllup i Valdres til et vennepar.

Skrevet

Er samboer fra Sør-Norge og du fra Nord-Norge?

Skrevet

Nei, vi er bege fra nord norge, søsknene hans flyttet sørover for å gå skole, og ble der. Hans foreldre har flyttet til midt norge(eller troms er kanskje nord norge det og). Vi skal dit en tur også før vi flyr fra tromsø. Men der bruker det jo å være omtrent det samme været som her oppe(finnmark)

Skrevet

Jeg er stor fan av Nord-Norge og har vært der flere ganger. Men du, jeg hater myggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hadde rorbu ferie, og har vært noen ganger på Røst utenfor Bodø er det vel.

Skal ta med ungene til Nord-Norge på ferie før eldste blir for stor. Har også lyst til å ta Hurtigruta.

Skrevet

Hater myggen jeg og!!! Får refs av samboern av og til fordi jeg ikke gidder være ute med ungene, men jeg har gitt han beskjed, jeg er ikke ute når jeg blir plaget av mygg, da går jeg inn.

Men det er jo stortsett i skogen og ved vannet myggen er. Der er ikke jeg for å si det sånn, selv om vi bor nesten i skogen.

Lofoten er fin, ja. Tanta mi bor der, så der har jeg vært endel.

Har du vært lenger nord enn bodø?

Dit du bør ta deg en tur er til Vardø og Hamningberg, helt unik natur som du ikke finner noen annen plass(ikke mygg der heller, for det er så og si ikke trær).

Må si jeg har egentlig ikke vært så mye i mitt eget fylke, så jeg har ingen andre anbefalninger å komme med.

Skrevet

Har du godt forhold til familien må det være kjedelig med de lange avstandene.

Skrevet

Joda, litt kjedelig at svigerfamilien bor så langt unna, men er jo glad på svigersøsters vegne som har broren sin i nærheten. Jeg har jo mine foreldre og søsken her.

Er jo fint å feriere på sørlandet da, greit å ha noen å være hos når vi er der.

Skrevet

Om jeg har godt forhold til svigerfamilien? Både ja og nei, kunne vært bedre, Jeg og svigerfar har hatt noen krangler som har ødelagt endel av kosen med samvær med de, men det er jo bedre at vi har fått det ut enn å gå inne med det.

Jeg og svigersøster har et kjempegodt forhold, hun skulle jeg ønske bodde nermere.

Svigerbror har jeg ikke så veldig godt forhold til, kunne nok vært bedre, men vi er ganske forskjellige,og har forskjellige interesser. Jeg har et litt bedre forhold til samboern hans, men det har kanskje noe med at det er lettere med jenteprat.

Skrevet

Har vært lenger nord en Bodø. Men må høre med mannen min hvor vi egentlig var.. *flaut* Jeg eier ikke stedsans, og kan se steder for meg, men hva det heter osv det bare forsvinner ut av hjernen. Men vi har vært i Tromsø, det vet jeg, og vi har vært på Nordkapp.

Geografi generelt er jeg elendig på. Huff og huff.

Men det er vakkert. Jeg elsker norsk natur!

Skrevet

Hehe, Er utrolig dårlig på geografi jeg og. Har du vært lenger nord enn Tromsø da?

Skrevet

Ja - det har jeg visst! :)))

Kommer tilbake med mer detaljert beskrivelse når jeg får trollene mine i seng! Hehe..

Skrevet

Å, metaMORfose, det er første gang jeg har hørt om noen som har det akkurat sånn som jeg med tanke på stedssans. Thanx.

Skrevet

Jeg elsker sol og varme, klarer nesten ikke nyte disse dagene for jeg begynner å tenke på at det ikke er så lenge til det blir kalt igjen... Burde virkelig flyttet til varmere strøk og gjort noe med å-gå-på-stranda skrekken min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...