Gå til innhold

Funker "Laura" på norsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes navnet er nydelig, og vi vil mest sannsynlig bo i England. Men funker det på norsk også? Blir det harry-navn a la Michelle?

Og hvordan uttaler man det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ei lita jente som har utenlandske foreldre, men er altså vokst opp i Norge, som heter laura. Det uttales Låra. Tok litt tid å venne seg til det, men det funker for meg :-)

Skrevet

Kjenner en norsk Laura, men da sies det som det skrives.

Skrevet

Kjenner til noen gamle damer som heter det - uttales som det skrives...

Skrevet

Det fungerer helt fint, men bruk den norske uttalen (hvis dere da ikke kommer fra et annet land og vil bruke dets tradisjon)

Skrevet

kjenner til ei lita jente som heter det, og de uttaler det løura

Skrevet

Her jeg kommer fra ville det blitt dritharry...

Skrevet

Kjente en norsk gammel dame som het det, og de kalte henne "Løura".

Smak og behag. Synes ikke spesielt om navnet på engelsk heller, enda jeg har ei venninne oppi nord som heter det..

Skrevet

Jeg syns det er kjempefint både med norsk og engelsk uttale. Jeg møtte faktisk ei jente på ferie en gang, som kom fra New Zealand, hun het Laura. Etter å ha vært i norden insisterte hun på å at folk skulle uttale navnet hennes på norsk måte, fordi hun syns det var mye finere. ;)

Skrevet

Jeg synes ikke det passer bra på norsk. Det ville enten blitt uttalt låra, levra eller leura, og det er ikke pent uansett, synes jeg.

Skrevet

Kjenner ei norsk Laura (uttales Læura) fint navn også på norsk:)

Skrevet

Hehehe det spørs jo da....

Jeg synes det er nydelig på engelsk.

Men her jeg bor ødelegges navn som Laura av dialekten. Det ville antagelig uttales "Lævra". Andre eksempler er Aslaug som her ville bli "Ashlæv". Ødelegger litt av sjarmen for min del....

Området vi snakker om er store deler av Vestfold og muligens også Oslo øst. Correct me if im wrong.

Skrevet

For meg blir det litt sånn cowboy-Laila-harry....

Men navnet skjemmer ingen sies det, jeg hadde sikkert forandra mening om jeg kjente en søt liten jente som het det.

Skrevet

Jeg syntes det navnet er litt sånn stygg-pent, jeg -sånn som Klara og Aslaug og Erna. Litt oldemoraktig på en nostalgisk måte :-)

Funker med de rette foreldrene ;-)

Skrevet

Hos oss uttales det "Løura" og der samboeren min er fra, som "Løvvra." Syns og det er et nydelig navn, men det var ikke aktuelt pga uttalemåten, man venner seg til det meste. :)

Skrevet

Samme som mummy 0808

Her blir det uttalt " Lævvra" og det synes jeg er skikkelig stygt. Men yndlingsnavnet er uttaler" Læura"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...