Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Hvor lenge måtte dere vente på jordmor? Får ikke time før jeg er 6 mnd på vei, synes det er lenge for førstegangsfødende.....
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #3 Skrevet 25. juli 2008 Hvor bor du da? Bor i Årstad og vet det er lignende tilstander i Åsane. Jeg fikk time i november på Engen hvor jeg hører til, mens Landås sa de hadde like lang ventetid og ikke prioriterte meg fordi jeg ikke hørte til der. Venter tilbakemelding fra helsestasjonen i solheimsviken.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 fikk time når jeg er 20 uker på vei. de sa det var mye mangel på jordmødre. men i det brevet jeg fikk i posten etterpå så stod det at det var vanlig med første kontroll rundt uke 16, så er ikke så gale da. detter er i Åsane
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #8 Skrevet 25. juli 2008 Jeg er i uke 26 når jeg har fått time, så det er jo ganske sent vil jeg si....
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #9 Skrevet 25. juli 2008 Har foresten hørt at man i Åsane kun får jordmor første gang. De spurte ikke om jeg var førstegangs en gang.... Det syntes jeg var litt rart....
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #10 Skrevet 25. juli 2008 Det nye nå er jo færre kontroller til de som har et normalt svangerskap, sånn at de som har et mer komplisert svangerskap får den oppfølgingen de trenger. Altså mer oppfølging for de som trenger det, og færre konsultasjoner til de som ikke har noen problemer. Sånn som jeg hadde det var en legesjekk i uke 10, UL i uke 17-19, jordmor i uke 24, 28, 32, 36, 38, 40, 41 og så blir det vel en overtidskontroll etter det. Legen min sa at 16 ukers kontrollen er vekke, så første jordmorkontroll er først i uke 24.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå