Monajenten Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Jeg har fått gnagsår og jeg hater det:-( 1. Hva er ditt beste tips for å få vekk gnagsårene fortest mulig? 2. Hva er ditt beste tips for å unngå gnagsår når man har sko man i utgangspunktet får gnagsår i? Takker og bukker.
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Ungaa gnagsaar saa maa du som oftest bruker sokker av noe slag. Evt. er det fint aa bruke plaster paa de stedene som er utsatt. Sko du i utgangspunktet faar gnagsaar i, faar du som regel ikke gnagsaar i om du gaar dem inn. Det er sjeldent jeg gjor dette selv - men det er i hvert fall det min smaagaerne skobutikk ansatte tremenning sier, hehe.
Monajenten Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2008 Ja jeg vil helst gå dem inn da:-O De er jo nye og jeg tenkte de var gode å gå med, men da jeg gikk uten sokker i dem i dag, fikk jeg gnagsår med en gang. Det var veldig praktisk på fjelltur:-s Jeg SKAL gå dem inn sånn at jeg kan gå med dem. Sukk sukk sukk. Takk for tips om Compeed!
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 Tremenningen min klager i hvert fall hele tiden over gnagsaar og vondt - gaar jo rundt meg sko som er foferdelig vonde fordi de er fine og gaar seg til naar man gaar dem inn, hehe. Hun pleier i hvert fall aa plastre, med eget gnagsaarplaster eller vanlig plaster paa de stedene som er utsatt (det vet du jo naa, det er de stedene som irriterer...) ogsaa tar hun en veldig tynn strompe over - saann gjennomsiktig vet du. Da faar hun aldri vondt, og hun gaar in skoene samtidig. Evt kan du utvide skoene, hvis de er trange. Da kan du gaa litt rundt med en vaat sokk inne i skoen - det gjor den litt storre. Sier i hvert fall hun - men hun sier mye rart da.
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 Hehe, stjeler noen av tremenningen din sine tips. Det høres ikke så dumt ut da. Plages ofte av gnagsår ;-) Men heller fine sko og gnagsår, altså..
Monajenten Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. juli 2008 Takk for gode tips:-) Masse som skal prøves ut her:-) Våt sokk er jævlig, men tror det funker bra:-P
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #8 Skrevet 25. juli 2008 Hun sier forresten at du ikke skal bruke plaster, men at tape er mye bedre. Saann type tape som man ofte bruker for aa feste bandasjer - eller aller helst idrettstape (som brukes for aa tape fast leggbeskyttere osv osv....) Hun sa hun har gjort det i alle aar - og da spesielt under kamper osv (spilt fotball) og resultatet har blitt lite eller ingen gnagsaar. Ogsaa sier hun det er smart aa faktisk smore fottene med krem. Grunnen til den vaate sokken er jo fordi skoen skal forme seg etter din egen passform, og det gjor nemlig den vaate sokken. Saa bare lar du skoene torke, og da skal det veldig sikkert gaa greit (sier hun da...) Men hun har faktisk litt peiling, bor i hvert fall ha det, hehe.
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #9 Skrevet 25. juli 2008 Idrettsteip er helt genialt ) Kan brukes til så mangt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå