niania Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Hvor lang tid kan det ta før magen blir normal igjen etter fødselen? Livmora må jo trekke seg så masssse sammen! Er det noen der ute som har hatt type flat mage før svangerskapet og har fått den tidlig tilbake igjen? Og er man nødt til å regne med mye trening for å bli "normal"?
en av hver Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 He-he, hadde ikke flat mage nei, men svarer likevel. Husker ikke hvor lang tid det tok heller, men husker godt at jeg syntes magen var enorm og slapp de første ukene (ihverfall en mnd). Følte meg stygg i alt. (Det var sommern da, så bare tynne klær, de skjulte ingenting). Før jeg ble gravid nå satt jeg igjen med to kg mer enn før førstemann, og på meg lå disse mest på magen. Så her blir nok aldri magen flat..
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #3 Skrevet 25. juli 2008 hadde rimelig flat mage før jeg ble gravid. men det hang igjen en dæsj overflødig hud med litt fett som er umulig å slanke bort etterpå. har prøvd å gå ned til str syltynn, men magen forblir. nå er det gått 10 år, så jeg må vel bare leve med den, hvis jeg ikke blir rik å får den operert da he he.
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #4 Skrevet 25. juli 2008 Magen var helt flat og normal igjen etter 2 uker mulig før det også, men var først da jeg prøvde mine minste jeans.. Trente ingenting for å få den flat, men brukte rockering etter 6 uker for å få litt mer muskler og markert mage.. Regner med å gjøre det samme denne gangen
niania Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2008 takk for svar her var det jo litt av hvert, det er sikkert veldig individuelt hvordan kroppen oppfører seg i ettertid, men det er jo hyggelig å høre at man kan være heldig og slippe unna så veldig mye trening i alle fall.
Mamma til to søte sjarmtroll Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 Er veldig individuelt. Svigerinna mi var syltynn etter 3 mnd( hun hadde ikke trent noe), mens jeg var ikke tilbake før etter 1 år, følte jeg selv:) Jeg hadde veltrent, slank mage da jeg ble gravid , men ble jo gedigen under svangerskapet. Fikk DEN magen, og en stor baby, så var mye mage som skulle tilbake igjen. Jeg hadde bare lyst å bure meg inne de første mnd. Følte meg ikke litt vel med kroppen min. Jeg var jo vant med å ha den slanke magen, så dette var en helt ny tilværelse. Etter 6 mnd begynte den å bli mye bedre. Jeg begynte da og trene, og d hjalp mye. Men like slank ble den ikke, men selvfølelsen kom heldigvis tilbake. Nå er målet å trene så lenge som mulig i svangerskapet, og begynne igjen 6 uker etter fødselen, så kanskje det går kjappere denne gangen. Men nå er jeg iallefall forberedt på at det kan ta tid, så denne gangen skal jeg heller ta på meg større topper og stolt sprade rundt med min store fødemage:)
adventsmamma 72 Skrevet 26. juli 2008 #7 Skrevet 26. juli 2008 Jeg har født to ganger, og har klart å få tilbake den flate magen begge gangene. Jeg trente før jeg ble gravid, og begynte ganske tidlig (etter 6 uker) med oppstrammingsøvelser. Men, for det meste var det rask gange med barnevogna som tok kiloene. Jeg slet meg opp alle bakkene jeg fant:) Ble litt overflødig hud etter fødsel nr 2, men det er en del av livet. Gjør meg ingenting:) Er veldig spent på hvordan det blir etter dette svangerskapet. Er blitt 7 år eldre enn sist gang, og har lagt på meg mer rundt midjen. Skal prøve samme oppskrift som før, men vi får se. Uansett er jeg mest glad for at jeg klarte å bli gravid igjen, og håper jeg får en frisk liten gutt!
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 26. juli 2008 #8 Skrevet 26. juli 2008 Jeg hadde ikke trent siden jeg var 16 år, og jeg hadde den samme flate magen før 1 mnd var gått! Uten å trene, men ammet. Det sises at livmor trekker seg fortere sammen da. Men jeg fikk høre noe nå som jeg lurer på om er sant. De mente kroppen hadde "healet" seg helt etter 4 år, så derfor var det perfekt å få unger med 4 års mellomrom!!? Vet jo at det er en stooor prosess vi skal igjennom , men syns bare det hørtes så mye ut?Er det noen som er utdannet jordmødre,lege sykesøstre som vet om dette stemmer??Eller andre som har hørt om det samme??
HH72 Skrevet 26. juli 2008 #9 Skrevet 26. juli 2008 Det er vel mye genetikk som avgjør om han får tilbake kroppen sin lett eller ikke? Litt trening skader jo ikke, men tror det er mange som trener som aldri får tilbake flat mage. To søstre jeg kjenner fikk flat mage etter 1-2 uker etter fødsel, den ene trener, den andre overhodet ikke. En sylslank venninne ser fortsatt ut som hun er 4 mndr på vei ca 2 år etter siste fødsel, selv om hun trener mye. Selv var jeg småfeit før svangerskapet og hadde absolutt ikke flat mage, så kan vel neppe forvente å få det etter fødsel heller, he he. Tror kanskje man blir litt snillere med seg selv og mer fornøyd med hva kroppen faktisk kan utrette, enten man blir seende sånn eller sånn ut.
Gjest Skrevet 26. juli 2008 #10 Skrevet 26. juli 2008 Jeg hadde flat mage før svangerskapet og etter 8 mnd (da ble jeg gravid igjen) var den fremdeles ikke den samme. Nå hadde ikke jeg trent i det heletatt (verken før eller etter graviditeten). Det er nok ikke sammentrekningen av livmoren som avgjør hvor fort magen blir seg selv igjen, for det går nokså fort. Det er mer alt det ekstra skinnet og den lille "fettranden" som er vanskelig å bli kvitt ;-) Ikke stresse så mye med det. Du har viktigere ting å tenke på den første tiden etter fødselen. Jeg for min del har vel bare innsett at jeg aldri vil ha noen snerten "ungpikekropp" igjen ;-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå