Isaac12.08♥baby10.10FØDEKLAR Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Hvordan kan man kale babyen sin for et NURK???? Høres ut som en lyserosa grisunge! Skjerp dere , må da finnes andre ord som han beskrive et nyfødt barn???
Gjøkeredet③ Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Syntes ikke nurk er så galt.. Syntes egentlig nyfødte ser ut som lyserosa grisunger, så da er det jo veldig beskrivende.. Hihi
Gjøkeredet③ Skrevet 25. juli 2008 #4 Skrevet 25. juli 2008 Hahahaha!!! Jeg ler meg ihjel!! Genialt Niania!
Edelweis Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 jeg og synes nurk er så stygt et ord. første gangen svigerinna mi sa det, hu snakka østlening da, så trodde jeg hu hadde misforstått å skulle si nusk, for det var det vi brukte på søte små. så nuskette, men vi er trøndere da.
AndreVonDrei Skrevet 26. juli 2008 #7 Skrevet 26. juli 2008 Nurk er nok en fjollete betegnelse på spedbarn -det finnes flust av de som er verre! Gå inn på "pjerten??" på forumlista, så kan du VIRKELIG finne deg noe å hisse deg opp over ;-p
Bare™ Skrevet 26. juli 2008 #8 Skrevet 26. juli 2008 For å være helt ærlig så blåser jeg en lang marsj i hva dere kaller og døper barna deres, altså! Om du kaller barnet ditt prinsesse, nurk, frø, prins eller tælp er meg knekkende likegyldig- og det bør det også være for hva jeg evnt velger å kalle mine.... Skjerp deg innmari sjæl!
MenigMann Skrevet 26. juli 2008 #9 Skrevet 26. juli 2008 Jeg syntes man rett og slett skal kalle barnet lyserosa grisunge. Helt passende.
Laybik Skrevet 26. juli 2008 #10 Skrevet 26. juli 2008 Nurk er et stygt ord, men det er jo ikke stygt ment!
Let's hear it for the boys! Skrevet 29. juli 2008 #11 Skrevet 29. juli 2008 JA!!! Er det verste jeg hører!!
Lacey*har fått erta Skrevet 29. juli 2008 #12 Skrevet 29. juli 2008 Tror jeg skal begynne med Gulars i stede! Mye kulere enn nurk ;p
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #13 Skrevet 30. juli 2008 Syns du ikke at små nyfødte grisunger er søte da? Har du noen gang holdt en liten nyfødt grisunge i armene dine?? Et lite nurk er jo bare en betegnelse på noe som er lite.. Akkurat som en liten nyfødt.. Er det noe å hisse seg opp over? Spebarn, baby, nyfødt, mini`n, skrikærn, nusk, bæsjemaskin og knøttet +++ har jeg også hørt men nurk er veldig vanlig på østlandet.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 30. juli 2008 #14 Skrevet 30. juli 2008 Jeg syntes det var mye verre når svigermor ytret "se på lille påsan vår", når hun så min sønn for første gang. (Hun er østlending) Påsan, for helvete? Han er da ikke noe man bærer varer hjem fra Rema i! GRØSS!!!!
AndreVonDrei Skrevet 30. juli 2008 #15 Skrevet 30. juli 2008 hmmm...var det ikke en debatt her inne tidligere om de som kalte ungen sin for sneipen (eller er det kallenavnet kun forbeholdt babyer inne i magen?). Det må da være verre en et nurk?
trinebeate Skrevet 30. juli 2008 #16 Skrevet 30. juli 2008 Hehe....her var det mange hormoner i sving:) gøy å lese da, at noen gidder å hisse seg så opp bare fordi noen bruker et ord de selv ikke liker... tjihi......
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 30. juli 2008 #17 Skrevet 30. juli 2008 jeg kalte hamsteret vårt for nurk. hihi.. men syns ikke det er sååå ille å kalle babyen et nurk. i ordboka defineres det slik: - lite tettvokst menneske; lite barn det stakkars vesle n-et da syns jeg det er værre å høre jentungen. høres ut som et uønska barn i mine ører. begrepet ungen generelt høres så upersonlig ut, men det er vel fordi man har stt sånne negative ord foran. drittunge, snørrunge osv...
Cilimed nr5 i magen Skrevet 30. juli 2008 #18 Skrevet 30. juli 2008 Ei jeg kjenner aller ungene krapylet, både i å utenfor magen....
tolill Skrevet 31. juli 2008 #20 Skrevet 31. juli 2008 Kremt...jeg er vel av dem som burde føle seg truffet. Mitt lille sjarmtroll inne i magen blir stadig kalt "nurket" av meg, men så er jeg østlending da Synes det likevel høres bedre ut enn "mitt lille rosa skrukketroll"...så da så Det er mangt annet å bekymre seg og hisse seg opp over i verden:) Lykke til videre med deres små, hva nå enn slags kallenavn dere bruker på dem:)
Lillemor91 Skrevet 31. juli 2008 #21 Skrevet 31. juli 2008 synes ikke nurk er sååå ille, men "nusk" å "knupp" er søtere. jeg liker å bruke klompelompen på dattra mi, mange sjelenavn på de små tydlivis ^^,
litenogtjukk Skrevet 2. august 2008 #22 Skrevet 2. august 2008 Mye heller nurk enn feks. sugge,råne,svinetgrisen. Ja,da mener jeg nurk er ett mye koseligere kose navn. Og det er jo ganske vanlig å kalle den lille altså.
Ungmamma21 Skrevet 3. august 2008 #23 Skrevet 3. august 2008 hva i all verden har du med hva andre kaller ungene sine for? nurk er da ikke noe stygt i det, hvis jeg ville kalle ungen min for lille nurket mitt så gjør jeg det med glede det har ingen andre noe med!!
Trollunn Skrevet 5. august 2008 #24 Skrevet 5. august 2008 Når man først irriterer seg ja!!!: hva i svarteste heiteste er grunnen til at ALLE kaller det for "spiren"????!!!!!! Gratulerer med "spiren!"......... Spire er i min verden kun forbundet med planter- gras tenker jeg på da. Jeg har faen ikke noe gras inni meg.
AndreVonDrei Skrevet 5. august 2008 #25 Skrevet 5. august 2008 Haha," Ja, der satt spiren, gitt" Det spirer og gror i magen din -blir jo det parkanlegget inni der. Visste du ikke det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå