Sessa ruger igjen... Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Føler at jeg stort sett ammer kontinuerlig, men det er vel en kombinasjon av varmen og at han ikke får så mye melk om gangen. Produksjonen er absolutt i gang, men jeg har ikke fått melkeprengen ennå, så den er ikke på topp. Hadde masse melk sist gang og frøkna gikk kun ned 20 g de første 4 dagene. Synes ikke han tisser noe særlig heller, men det kan ha litt med at storesøstra på to har så utrolig fulle bleier nå og hun bæsjet også veldig mye i starten så vi måtte skifte på henne mellom hver amming. Ellers så er det jo også så varmt at han svetter ut litt væske. Han har stort sugebehov og i og med at ammeteknikken er inne så avlaster jeg litt med smokk for å få hentet meg inn litt. Så lenge han roer seg med den for en liten stund så tenker jeg at han antagelig var mer keen på å suge på noe enn å spise, da får jeg i hvert fall spist og drukket litt mellom slagene. Hva er den beste metoden for å få opp produksjonen så han får i seg mer melk pr måltid og kan sove rolig litt lengre strekk. Nå legger jeg han til i hvert fall hver annen time og da ligger han til i nesten en time på begge bryst til sammen (dupper av mange ganger under måltidet, men våkner hvis jeg tar han vekk). Er veldig for selvregulering, men litt keen på å få sove litt også...
Expat Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Grattis med splitter ny baby! Det er viktig at du får drukket etter tørsten nå! Og får i deg nok salt og sånn, sånne "sportsdrikker" er bra innimellom, der er det jo sukker og! Slik du gjør det nå er veldig bra. Annen hver time fra start til start på dagtid gir størst sannsynlighet for søvn på natt. Om han er interessert, gi gjerne oftere på kveld. Pass på å kle helt av baby (vel, bleie kan være lurt da!) når han dier, masse hudkontakt dere i mellom. Kil ham så han ikke sovner, i hender, under føtter, langs ryggen. Da er han maks våken og blir ferdig. Vil tro at den modne melka di kommer inn med et smell om en dag eller tre! Lykke til!
Sessa ruger igjen... Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2008 Takk for kjapt svar, Expat! Fantastisk at du er her og hjelper til. Fikk tips fra deg og Blomman sist og det er jeg veldig takknemlig for! Så mye lettere å spørre kjapt over nettet enn å ringe rundt eller søke opp tips på nettet synes jeg. Da er ikke morsinstinktet helt på bærtur nå heller altså! Så bra. Drikker vann som aldri før (savner colaen min, men alt for lillegutt) og får trøkt i meg litt mat inni mellom. Sportsdrikker, altså? Jeg synes jeg ammer oftere på kvelden, men de to første nettene har det ikke hjulpet noe på nattesøvnen, men det blir vel bedre etterhvert som produksjonen kommer i gang.
Expat Skrevet 25. juli 2008 #4 Skrevet 25. juli 2008 Oftere på kvelden er bra (mer fløte i magen), og forsøk å sove når baby sover! Kan pappan ta storebarnet ut da kanskje?
Expat Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 Blomman har forresten nettopp fått nr 4, en liten jente!
Sessa ruger igjen... Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2008 Jo, de har vært i nesten hele dag, venter de hjem nå snart. Problemet er at han sover urolig, så jeg må ut med pupp eller inn med smokk eller rugge han litt såpass ofte at jeg ikke får mer enn akkurat sovnet før han kvepper til igjen. Tenker at han hadde sovet roligere om han var skikkelig mett.
brooklyn Skrevet 26. juli 2008 #7 Skrevet 26. juli 2008 Gratulerer med minien:) Jeg må også frem med puppen mye oftere i disse dager, men det er pokkers så varmt, så jeg regner med han trenger litt mer væske i kroppen. Han svetter som bare det, så det er vel selvregulering han styrer på med... Har du et litt kjølig rom han og du kan hvile dere på? Å ha lille sjefen her utendørs er nesten umulig, da sover han ikke i det hele tatt, bare er urolig og kaver rundt i vognen.. Tenker kanskje han sover litt bedre når det ikke er så klamt og varmt? Tropenetter er ikke bare bare og jeg gruer meg som en hund til denne natten også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå