Gå til innhold

hvorfor mere stas med jente enn gutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette skjønner jeg ikke i det hele tatt.

svigermor er heeeeelt ifra seg om at det må bli jente denne gangen siden hun har 4 guttebarnebarn fra før , kjenner jeg er skuffet å lei meg .. hater da folk sier " jaja det blir det det blir , men hadde vært gøyest med jente" jeg blir så fornermet jeg! her kommer jeg å sier at jeg skal ha mitt første barn , et friskt nydelig barn som er mitt GULL åsså er andre mer opptatt om jeg skal kle ungen med blått eller rosa? er det dette med å fixe hår, gå med kjole å det her styre som svigermor vil ha? skal si at stesønnenmin på 8 og jeg vi storkoser oss med å fixe han kul på håre, fine/kule klær, smykker osv... er ikke bare jenter man kan gjøre det med!! å om man får unger for at man skal pynte de så er det helt feil grunn til å få unger !

jeg vet ikke åssen kjønn jeg får, men på sist ultralyd så jeg at min unge var nyyyyydeli frisk ;)

svigermor kan reise en viss plass!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ønsker helst en gutt, andre helst en jente. Sånn er det bare og sånn vil det alltid være. De fleste blir alltid like glade uansett hva det ble, når nurket kom! De få som blir sure for "feil" kjønn kan ryke og reise!

Mannen min ønsket seg SÅ en jente sist. Som han sa: "Da kan jeg pynte henne, dille, dalle og vise henne fram hvor søt og nydelig hun er!"

Men han ønsket seg også litt en gutt. "Da kan jeg vise alle hvor tøff en gutt jeg har. En gutt jeg kan spille fotball med og lære kampsport og alle de tøffe tingene."

Vi fikk en gutt. Og vi gråt av lykke begge to når han ble født. Ingen var så stolt som pappaen da han så det var en gutt. Selv om han helst håpet på en jente....

Nå håper jeg litt på en jente som nr 2, så har vi i allefall 1 av hver, men vi får se..... Blir like glad for en gutt til.

Du får bare la alt dill dall gutte/jente pratet svigermor di og evt andre kommer med, prelle av. De kommer nok til å bli like stolte uansett!

Lykke til videre med svangerskapet. Kos deg! og prøv og ikke irriter deg over slike ting. Man kan fort få litt "svigerhat" i svangertida. (Det hadde jeg, meget sterkt... Tok lang tid før det gikk over... ikke gøy tid..)

Skrevet

Svigermor har bestilt en jente til (vi har en av hver fra før av), men for meg er det ett fett hva vi får, så lenge lille er sunn og frisk!

En "venninne" av meg ventet jente nr to, da jeg ventet gutt (eldste er jente) og hun prøvde å være litt nedlatende ovenfor meg og la ut om hvor mye koseligere det er med jenter.

Pøh; jenter er verre i tenårene, jenter er hekta på de fæle prinsessene og dessuten blir jeg forhåpentligvis både mormor OG farmor en vakker dag! :D Hun ble merkelig nok litt stille da jeg sa det...:P

Skrevet

Personlig tror jeg at svigermoren din hadde ønsket et guttebarnebarn hvis hun hadde hatt 4 jentebarnebarn. Det er naturlig å ønske det kjønnet 'man ikke har'. De aller fleste vil nog gjerne oppleve begge kjønnen uansett om det er barn eller barnebarn.

Husker mamma og pappa syntes det var så stas at jeg skulle ha jente(når jeg ventet første) for de hadde 5 barnebarn fra før som var gutter allesammen. Men vet du, nå ønsker de at storesøstern min skal ha gutt. For de andre guttebarnebarnen begynner å bli store og jeg venter jente nummer 3. Men vet du hva deres høyeste ønske er??? Det er at vi får friske velskapte barnog de kunne ikke bry seg mindre om kjønn, til tross for at de synes at gutt/jente hadde vært litt gøy.

Selv håper jeg og at søstern min får gutt. Jeg har ikke gutt selvog har aldri opplevd hvordan det er å få gutt. Jeg elsker gutten til vennina mi, han er så skjønn. Men vet du jeg er overlykkelig over mine (snart) 3 jenter. De er de beste jentene på jorden og hadde aldri ønsket at de var gutter.

Tror bare du overtolker og er litt vel følsom, synes du er veldig hard overfor svigermoren din.

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hva som ere mere stas å få jente enn gutt.

Min søster fikk 3 gutter, jeg har to jenter, min bror en gutt, og min tredjemann er en gutt :) Så guttene blir i overtall på den siden :)

Men alle har vært like mye stas å fått. Hvert barnebarn har vært like mye stas for mine foreldre.

ang min svigermor da, dette blir vårt fellese barn. For min samboer har en gutt fra før, og mine jenter har en annen pappa.

Så har heller ikke hørt noe "ønske fra min svigermor ang jente, og det er jeg glad for. Hun har kun hans sønn som barnebarn, og får en guttebanrebarn til nå.

Synes det er like stas med bege kjønna jeg da..

Skrevet

ang å fikse på håret og kle de i kjole. Mi første fødte jente, hun nektet å ha hårpynt og kjøle på seg. Fra hun var 2 år til hun var ca 5-6 år. Nå kan hun ha strikk i håret og kjoler på seg, men hun er ikke så glad i rosa, liker met blått og andre farger. Og er ikke noe jålete.

Så er ikke alle jenter som er prinsessejenter.

Mi andre jenter hun er det da. Skikkelig jålete og liker rosa og lilla og prinsesse ting. Hun er nå 6 år gammel og alltid vært sånn

Så jenter er forskjellige de også.

Skrevet

Synes det blir heeelt feil jeg å si at jeg vil ha en gutt for de er sånn og sånn, eller jeg vil ha ei jente for de er sånn og sånn...

ALLE barn er forskjellige. Ikke alle jenter er rosa prinsesser og pyntedokker og ikke alle gutter er tøffe og spiller fotball...

Og hvis det er på det grunnlaget man ønsker seg det ene eller det andre, eller barn i det hele tatt - så kan man fort bli skuffet.

Gutten til venninna mi elsker å pynte seg i kjoler og hun finner han støtt og stadig i sminkepungen sin... Og datteren til ei annen venninne begynner å hylgrine hver gang noen kommer i nærheten av henne med en kjole eller ei hårspenne. Det morsomste hun vet er å kjøre off-road med pappaen sin...

Innerst inne håper og tror jeg at alle som setter barn til verden blir like glad uansett hvilket kjønn som kommer, når alt kommer til alt:)

Skrevet

men hvorfor sier folk :

-man får ta til takke til det man får

-jaja da får det bli jente neste gang da

-*sukk* vi får ta det som kommer.

syns de setningene er så negative at jeg vil spy!

og som hu her over sier "når alt kommer til alt så blir man gla"

hvorfor må alt komme til alt før man blir gla??

Skrevet

Nå kan jeg bare svare for meg selv da, og jeg vet med meg selv at jeg ville vært like glad om det bodde en gutt i magen min... Vi ønsket oss et barn vi:)

Men hadde svigermoren din bare hatt jentebarnebarn, ville hun sikkert ønsket seg en gutt nå... MEN, jeg er enig med deg - det burde hun holdt for seg selv!

Jeg ville sagt det til henne jeg da. Det har jeg også sagt til et par av de eldre damene på jobben, som ble i ekstase når jeg sa jeg ventet jente: "ååååå, ei lita prinsesse, det er jo det som er mest stas for oss jentene". Da klarte jeg ikke dy meg, og spurte om de virkelig var mer glad i døtrene sine enn sønnnene sine (de har begge deler begge to). Da ble de helt paffe, og svarte såklart(?) benektende begge to.

Hev hodet du - og vær glad for barnet i magen din også kan svigermor ønske seg hva hun vil. Hva andre mennesker sier og gjør og mener får man dessverre gjort lite med...

Skrevet

Off jeg blir så trist av slike ting som dette!! Er ikke alle barn like velkomne som alle selv om de er gutter jenter, har krøller, blir lange tynne eller andre ting??Har hørt en slik trist kommentar en gang om noen som fikk sin fjerde gutt:" off stakkars dem".. Hva mener folk som sier slike ting. Kan jo forstå at de kanskje ønsket seg en jente siden det er kjekt å få en av hvert kjønn, men det betyr ikke at de ikke ville ha seg gutt og ikke ble glad for dette.

Hold hodet hevet dere, og ikke bry dere om slike lite gjennomtenkte kommentarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...