Gå til innhold

Tidlig med vann i bena??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 23+1 og oppdaget i går kveld at bena var hovne. Når jeg presset mot leggen med fingeren kunne jeg kjenne humpen i ca ett min etterpå. Synes det virker veldig tidlig å få vann i bena. Er det det??

Lå med bena høyt i hele gårkveld og hele natt, så da jeg våknet var de helt fine igjen, heldigvis. Kan det være varmen som gjør det? Det var ufattelig varmt her i går.

Hva bør jeg gjøre for forebygge at jeg får vann i kroppen? Orker ikke støttestrømper i denne varmen, emn det er kanskje andre ting som hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tidlig du, jeg hadde det sånn i uke 14! hehe.

Men var nok på grunn av varmen ja. Fikk høre det samme som du; ha beina høyt, støttestrømper og drikke mye vann!

Skrevet

Tidlig!?! Jeg har det sånn også, og er bare 12+2!

Er nok varmen som spiller inn endel ja, aldri blitt sånn før. Som deg ligger jeg med bena høyt og drikker mye vann, og tenker å begynne med støttestrømper da varmen gir seg:)

Skrevet

Ikke for å fornærme noen, haha, men jeg gjør det vel sikkert uansett. Spørsmålet lyder som følger: er ødemer noe som kan inntreffe hos alle type kvinnelige fasonger og vektklasser? Eller er det noe som i utgangspunktet skjer med de som øker mye i vekt under svangerskapet eller er litt overvektige fra før?

Skrevet

ok, takk for svar... Trodde at man ikke begynte med vann i kroppen før mot slutten av svangerskapet. Så for meg at jeg skulle ende opp som en svær vannballong siden jeg fikk vann så tidlig. Ble beroliget nå :)

Tar gjerne i mot flere tips, er ikke akkurat behagelig når leggene er steinharde.

Skrevet

kutt ut unødvendig salt. det binder vann i kroppen.

Skrevet

Ikke umulig. Jeg er passe tynn til vanlig, men gikk mye opp i vekt første månedene så stiller vel ikke i den klassen lenger..hehe.

Skrevet

Alle kan være disponert for vann i kroppen, det er absolutt ikke bare store damer som får det.

Det er riktignok en del som har gått opp mye som har mye vann i kroppen men det er jo derfor vekta stiger også pga vannet.

Jeg er riktignok ikke noen spirrevipp, men både mamma og mommo er tynne mennesker men har hovnet skikkelig opp i bena.

Arvelig belastet rett og slett det er det jeg er.

Om det er tidlig så ville legen min svart ja, i begge mine svangerskap har jeg vært hoven i bena og han har ikke giddi å sett på det men bare sagt at " det er ikke vanlig å ha ødemer så tidlig" Det sier han fortsatt og jeg sist jeg var der var jeg 25 uker på vei.

Jm satte også 0 på ødem uten å se på meg, så det er kanskje varmen som gjør litt ekstra

Skrevet

Ja., det kan være varmen. Blir hoven i beina i sånt vær også når jeg ikke er gravid. Nå er jeg 16 uker og temmelig stinn.

Skrevet

Hei Niania..

Ødemer kan skyldes nedsatt blodsirkulasjon. Tror ikke det har noe med vekt og vektøkning å gjøre for min del hvertfall, bruker fremdeles mine bukser i str 36, og har ikke lagt på eg mer enn 2-3 kg til nå (uke 22). Trener også 2 ganger i uka og går mye, så det skulle ikke skyldes inaktivitet. Men har hatt mye kramper i bena, så musklaturen i leggene kjenes hardere ut enn vanlig, tror kanskje det kan virke negativt på blodsirkulasjonen. At det er minst 35 grader på tuben til og fra jobb hjelper nok heller ikke. Undergrunen i London er helt forferdelig på sommeren..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...