Gå til innhold

Herregud!! 35% over gjennomsnittet på veksten!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært bekymret for stort barn, fikk lege til å henvise meg idag til svangerskapspoliklinikken..å joda, +35% vekstavvik ..dvs ca 4500g!!!!

oh my god!!!vesla var 4160 ved forrige fødsel,å jeg sa til meg selv at jeg ikke ønsker å føde et nytt barn på samme måte,om det skulle vise seg at barnet er større enn det hun var....fikk jaggu litt å tenke på de timene jeg satt nede på st.olavs idag ja..kom etterhvert inn til lege,hun mente at ettersom jeg hadde født et stort barn fra før,ville jeg greie å gjøre det igjen.hun sa hodestr så normalt ut,det var magemålene som var høye.at det beste hadde vært om fødselen startet av seg selv. er litt skremmende å tenke på keisersnitt også:s

huff!!hun sjekket modningen,jeg hadde fortsatt 2cm åpning(samme som for 2,5uker siden).kjente hodet og var myk og ganske moden,ikke heeeelt.hun strippet meg samtidlig.så får no håpe det får litt fortgang på ting,å at jeg vil føde snart..selv om jeg nå ikke ser lyset fram der lengre...har jeg ikke født før torsdag(termin) så skal jeg tilbake for ny vurdering.men anbefalte ikke å sette igang, ettersom risikoen var større da,at det beste var å komme igang av seg selv,for da hadde riene bedre effekt og kroppen var klar osv...men nå ser jeg ikke frem til fødselen altså, hvertfall ikke om ikke noe skje før torsdag!!!huff og meg..

de kan jo ta feil med 0,5kg, men da gjelder det både opp og ned da:( uansett er det nok hvertall i overkant av 4kg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spennende å se om det skjer noe da..

Men hva mente hun med at det var risiko om dem satt i gang,,

Det har jeg aldri hørt før...

Skrevet

Jeg har termin 20august og fikk beskjed på onsdag at baby er 4kg alt nå:(

Skal på ny ul 6aug. for å sjekke str igjen.

Så lenge jeg har født stort barn før var ikke legen veldig stresset, men ho syntes ikke jeg skulle føde hvis babyen ble nærmere 5kg.

Skrevet

Hun mente det var større risiko ved å føde stort barn ved å bli satt igang,enn hvis fødselen startet av seg selv.for da var riene mer effektive og kroppen mer klare for fødsel fremfor å sette igang..

uff gråter her jeg nå..ser for meg å gå minst en uke til, å jeg er så drittalei,dagene og ukene går så sinnsykt treige, å jeg er så hemma i hverdagen at jeg makter ingenting!!!vil bare skru av telefonen å legge meg i senga å sove helt til babyen bestemmer seg for å komme ut!!!

Skrevet

Been there... var på sykehuset i går, og legen antydet 40 % (for en uke siden antydet han 43 %). Han antydet faktisk at babyen var 4,6 kg i går!!! og jeg har nesten en måned igjen til termin... det ble ihvertfall bestemt at dersom fødselen ikke har startet innen 14 dager så skal jeg settes igang 7. august. Jeg kommer til å satse på vaginal fødsel da jeg har født en gutt på 4,5 kg tidligere, uten for store problemer. Men jeg kan ikke akkurat si at jeg gleder meg. Tror ikke jeg kommer til å holde igjen mht epidural, også med tanke på at det kan ende i et keisersnitt.

Jeg skjønner egentlig ikke at babyen er blitt så stor, har vært nøye med kostholdet siden jeg fikk en stor baby sist. Har lagt på meg 10 kg mindre enn i forrige svangerskap, men ser ut som vi lager store babyer...

Skrevet

Samme her..vært mer obs på kostholdet,ikke så enkelt mht alt,men hvertfall flinkere denne gangen.lagt på meg 26 kg denne gangen, og 30 kg forrige gang.jeg og kommer til å be om epidural denne gangen..sist brukte jeg bare lystgass og den hjalp ikke stort..er mest redd for å ligge i fødsel i timesvis og babyen bare stanger i bekkenet, og at det vil ende med hastekeisersnitt!!

må si det var alvor for deg da,4,6kg og en mnd igjen..hvertfall bra de evt setter deg i gang da hvertfall..lykke til hvertfall:)

Skrevet

jeg ble i gangsatt forrige gang, og fikk ei jente på 4120, det var ikke no problem med igangsetting synes jeg. synes nå du skal få slippe å gå for lenge om det ikke starter av seg selv da, blir jo større for hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...