Gå til innhold

Vann til spebarn nå i varmen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har noe peiling på om vi kan gi vann til babyen dersom den er tørst?

Det er jo så utrolig varmt nå, og hun er tørst hele tiden - men tror ikke hun er sulten... hun får masse melk og sluker sånn at hun får vondt i magen, legger på seg masse, men jeg skjønner jo at hun er mer tørst!

Noen som da vet om det er greit å gi litt vann fra tåteflaske? (Den lille er 16 dager, og har ikke noe problemer med amming og legger på seg så masse - ser neste forskjell på henne fra dag til dag!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har villet ringe på helsestasjonen snarest. Ikke noe lurt at babyen er tørst heller. Ring nå, før det blir helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk lest at morsmelk er den beste tørstedrikke og at det ikke skal være nødvendig å gi spedbarn vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmoren vi hadde på Tønsberg sykehus sa det var greit å gi vann, men det måtte kokes først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jordmor sa det ikke var noe man trengte å gjøre, uansett er det ikke SÅÅ varmt. de er jo vant til 37 inni magen. vår lille gutt hadde det helt fint i 30 grader, siden vi passet på å ha åpne vinduer, og bevegelse i luften. han kom den 18.7.

 

Jeg tok tempen hans jevnlig de varmeste dagene for sikkerhetsskyld. Fordi han kjentes littegrann varm, men han lå jevnt på 37 grader.

 

Han ville ha pupp ganske ofte, sikkert for at han var tørst og sulten.

 

så om du har melk i puppen, prøv å gi barnet ditt om det begynner å gape og skrike. det holder ofte med noen minutters suging om de er bare tørste. om du er i tvil ta tempen under armen. er du virkelig engstelig ring legen eller helsestasjonen (dra dit og la de sepå babyen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattern våres er født 10.07 og vi fikk beskjed av helsesøster å koke vann å gi henne litt av dette nå som varmen var på det verste. Jeg har prøvd det og det går ned en 2-3 t-skjeer. er noe innmari gris med å gi på skje, men jeg tørr ikke prøve flaske enda.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...