Gå til innhold

26+5, gått opp 11 kg:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg gått opp mye?? Ikke noe mer vann i kroppen enn til vanlig... men er overvektig fra før, og må tenke hardt på kosthold framover...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok veldig individuelt, jeg var litt småbekymret for at magen ikke vokste før i uke 22, da hadde jeg gått opp 1 kg, nå i snart uke 24 har jeg gått opp 3 kg. Jordmor sa at det er veeeldig individuelt, alt ettersom hva man har fra før av.

Tror du skal ta det med ro, spis sundt og ikke etter kl 21, bebien får det han /hun skal ha av næring:)

Skrevet

Hei på deg:)

Selv om det er lettere sagt enn gjort..prøv å ikke tenke så mye på det,de forsvinner nok etterpå skal du se.Særlig dersom du skal amme,da raste iallefall kiloene av på meg:)

Jeg er i uke 23+4 og har lagt på meg 7 kg så langt..Men,men kommer ikke oppi de vanlige klærene mine uansett:)

Skrevet

Jeg er 27+1, hadde lagt på meg ca ni kg totalt da jeg veide meg forrige uke. Jeg fikk helt sjokk! Da hadde jeg ikke veid meg siden uke 16, hvor jeg kun hadde gått opp 1-2 kg. Jeg er normalvektig - ikke "tynn", men ikke "tykk" heller. BMI i øvre normalområde. Det verste er at jeg ikke skjønner hvor disse kiloene har havnet, heller. Noen er selvsagt på magen - men umulig alle?? Ikke har jeg vann i kroppen heller, og synes ikke jeg har lagt på meg noe særlig ellers. Til og med min mor, som ellers følger nøyere med på vekta mi enn det jeg gjør for å si det sånn, sa uoppfordret til meg for et par uker siden at jeg ikke hadde lagt på meg noe... Jeg skjønner i alle fall ingen ting. Nærmer meg 80kg, og verre skal det vel bli! :S

Skrevet

Hei! Så flott at folk skriver at man ikke skal tenke så mye på vekten, mye går av seg selv når man ammer. Er selv i uke 26 og har lagt på meg ca 8 kg.Er tredjegangs..men minstemann er 6 år, så det begynner å bli ei stund siden :) Tror det viktigste er at man har et vanlig kosthold som inneholder det kroppen trenger.Har merket at kiloene kommer uansett :) Var ganske "normalvektig" før jeg ble gravid,og håper å ikke slite så veldig mye etter fødselen med å komme tilbake, med det tar litt tid..erfarte det sist :o) Er vel uansett best å legge på seg slik at vi har litt å ta av når den lille skal spise seg god og mett :)

Kan anbefale alle å holde seg i litt aktivitet, om ikke annet en en liten tur hver dag. Da er man i bedre form og fødselen samt tida etterpå blir bedre!! Lykke til :o)

Skrevet

Hei du!

Skjønner at du må tenke på kosthold fremover. Er i samme situasjon selv. La på meg 35 kg forrige gang (datter født i oktober 06) og hadde en del av fødselsvekten igjen etter sist gang :-( Er nå 15+4 og har lagt på meg 4 kg. Prøver å være bevisst på kosthold og å være i aktivitet.

Syntes ikke 11 kg til nå hørtes avskrekkende mye ut, men er sikkert lurt å være litt bevist:-)

Skrevet

jeg er 26 uker på vei i morgen, var på kontroll i går og har da lagt på meg 8.4 kg til sammen...

regner med at det blir 20 kg ekstra denne gangen også som det ble på de to forrige.... men men, går heldigvis av igjen (bank i bordet) med litt jobb..

har en tendens til å kose meg litt for mye med mat/digg når jeg er preggers...

Skrevet

JEg er 23+3 og har gått opp 12 kg til nå. Sjekket de gamle papirene mine fra de forrige svangerskapene, og jeg ble litt lettet. Er et par kilo mer enn sist på denne tiden, men de kommer fra den første perioden hvor jeg var så dårlig + oksehunger. Så på papirene at jeg ikke la på meg mer enn 5-6 kilo de siste 14 ukene, så jeg satser på det denne gangen også. Jeg spiser ikke mer enn vanlig nå, og spiser sunt. Men, pga av de "tidlige" kiloene har jeg kuttet ut alt av godteri og snacks. Unner meg en is i ny og ne i varmen, da. Det går av etterpå når man klarer å trene igjen.

Kos deg med kroppen din og babyen din!!!

Skrevet

Ja, is er jammen godt...skummelt..

Har desverre ei venninne som ga meg ideen om å lage varm sjokoladesaus av smeltet melkesjokolade og vaniljesaus..og den er standar fra nå av..sukk :)

Variert kosthold, mye vann, grønnsaker, frukt og fiber, samt litt proteiner er ABC `en..:)

Skrevet

jeg har også lagt på meg 11kg og er 27uker. forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg 18kg på samme tidspunkt, så det føles absolutt ok med 11kg.

har ikke tenkt så mye på kostholdet, men sist gang spiste jeg maaange brødskiver, nå holder jeg meg til 1-2skiver til brød måltider.

Skrevet

Er 25 +2 og har lagt på meg 9 kg. Men hvor de er skjønner jeg ikke, kan ikke se at jeg er blitt større.

Skrevet

Jeg er 22 uker på vei og har gått opp 8 kg!!!! Synes det er mye, da jeg i sist svangerskap gikk opp 12 totalt. men jeg veier 77 kg nå, og det veide jeg når jeg ble gravid med forrige mann, altså jeg var tynnere da jeg ble gravid denne gang. I tillegg trente jeg og gikk nesten daglig turer før jeg ble gravid, nå har jeg bekkenproblemer og får mye sting i magen når jeg går, så det sier seg jo selv at jeg får mindre trim og dermed forbrenner mindre. Ellers har jeg økt matlyst, søtsug. Blir litt deppa av å ikke kunne trene, vurderer å begynne å svømme.. kansje det er en form for sport som ikke gir sting i magen..

Skrevet

Jeg er akkurat 20 fullgåtte uker i dag, og har gått opp 5 kg. Tipper jeg kommer til å gå opp en del i de nærmeste ukene også, men er førstegangs, så har ikke noe å sammenligne med. Prøver å spise sundt, og ikke sent på kvelden. Har kuttet ut alt med sukker i så godt som mulig, da jeg får pannehodepine av det..

Skrevet

Har gått opp 8kg og er bare 16 uker ca! Så kommer nok til å "slå" deg....men håper på det samme som sist, at je holder meg under 3sifra tall så er je fornøyd. Gikk opp met i begynnelesen og bare litt de siste 15 ukene, så da satser je å det.Urk!

Skrevet

Når begynte vektoppgangen for alvor hos dere? Har hørt at det pleier å "ta av" fra ca 18 uker, rundt UL.

Jeg er 16+2 er fortsatt et par kg under utgangsvekta pga mye kvalme. Men hadde endel å gå på før jeg ble gravid også da. Vil derfor prøve å legge på meg minst mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...