Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til første kontroll hos lege i dag, er 9 uker i morgen, og ble svært overrasket når de ikke ville ta gravi.test av min urinprøve. dette mente hverken lab.damen eller legen var nødvendig, og det er det vel kanskje ikke heller, men jeg hadde nå ønsket den endellige bekreftelsen. Jeg har to barn fra før og det har vært testet da, men det er kanskje ikke vanlig lenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De testet min, jeg tok med urinprøve. Men de stoler på testene som er i handelen i dag og regner vel med at når en voksen kvinne kommer inn og sier hun er gravid, så har hun testet seg og funnet seg positiv!

Kjente hun på deg da? De kan jo kjenne lovmor ganske tidlig..

Skrevet

Min lege tok heller ikke graviditetstest. Gjorde det ved første kontroll forrige svangerskap, men ingen denne gang. Er vel som Hannah sier. De stoler på at du har testet selv.

Skrevet

jeg tok 3 tester hjemme og dro til fastlegen min for å ta en der også! de syntes det bare var hyggelig og ikke noe problem å dobbelt bekrefte det svaret jeg hadde fått på hjemmetesten!

Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09
Skrevet

Jeg testet ikke hos legen sist jeg var gravid. Clearblue testene er OVER 99% sikre fra dagen man venter mens, så det er unødvendig med enda en test hos legen.

De tar jo blodprøver på første kontroll, så jeg regner med de hadde oppdaget det om man ikke var gravid.

Skrevet

Legen testet ikke meg heller sist gang jeg var gravid. Testene vi bruker hjemme er like sikre som den de bruker, så det er strengt tatt ikke nødvendig.

Skrevet

De testet ikke meg heller - de stolte på testen jeg hadde tatt, som de sa. (Eller alle de sju-åtte veldig positive testene, burde jeg kanskje skrive... men det visste de selvsagt ikke *hehe*) Jeg ba om hCG-måling (før jeg fant ut at de ikke g-testet urinprøven), så da fikk jeg jo i og for seg en bekreftelse der likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...