Gå til innhold

Har et ultradumt spm and pudder :p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare brukt brunkrem tidligere og i dag skulle eg teste ut pudder.. haha

1. Hvordan legger man på pudder? Fikk det ikke til å dekke noe fint i det hele tatt

2. Hva bruker man til å ta pudderet på med? :P

lamt =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det fast eller løst pudder du har?

Jeg har fast pudder og da bruker jeg den putegreia som fulgte med.

Men jeg syns pudder oppfører seg ullikt avhengig av merke og type. Det jeg har passer bra for meg og jeg blir ikke skjoldete.

Skrevet

Pudder brukes som finish, for å "låse" brunkremen på plass slik at den blir jevnere og ikke renner.

Derfor fint med et nøytralt pudder oppå brunkremen.

Finn en brunkrem du er fornøyd med og deretter lås den på plass med pudderet.

Du må alltid bruke en krem under et pudder, ellers vil det ikke sitte.

Du kan bruke et duo pudder uten krem under, på en måte pudder og krem i et.

Skrevet

Det stemmer jo ikke at man må ha brunkrem under pudder for at det skal sitte. Men kanskje du mente at vanlig hudkrem?

Jeg bruker ikke alltid pudder, men ofte. I perioder har jeg brukt det daglig. De gode puderne sitter godt de, helt av seg selv.

jeg bruker de for å matte ned, og evt over om jeg har brukt dekkstift.

Skrevet

Sjekk ut:

www.kk.no

www.detnye.no

www.christiandior.com

www.chanel.com

Her har de sånne små snutter om hvordan man legger sminke.

Skrevet

Er det fast eller løst pudder du har?

Hvilken farge? Er det solpudder (bruntoner, med litt shimmer, evt. litt rosa toner) bruker du en stor kost. Slå den mot hånden for å drysse av litt, og så tar du det i t-sonen og på øverste del av kinnbenna."Less is more" her!

Fast pudder kan du ta på med en kost eller en fuktig svamp, bruk lette strøk. Husk å la fuktighets kremen trekke godt inn så det ikke "klumper".

Anbefaler body shop sin foundation...super god!!

Skrevet

Selvfølgelig mente jeg en krem i det heletatt, det skrev jeg lenger ned i innlegget mitt.

Men hvis du vil at brunnkremen skal sitte bedre så er det lurt å ta på et pudder, et løspudder.

De kompakte pudderen sitter bedre på et de løse, så det er ikke alltid behov for krem under.

Men jeg vil absolutt anbefale å ha på en krem på ansiktet uansett før du sminker deg.

Skrevet

He he, det hørtes ut som du kun snakket om brunkrem. :) Derfor jeg lurte. Og så har jeg brukt masse pudder i mange år uten problemer eller brunkrem:) He he:)

Men de fleste bruker vel hudkrem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...