Gå til innhold

Fortelle til venner og familie:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når gjør dere det? sist fikk fortalte eg det til ei venninne fra dag 1 og mamma og pappa også fra dag en (men mamma var syk med kreft vi visste ikkje kor lang tid ho hadde igjen.. ville ho skulle vite)

nå vet eg ikkje helt... er mer redd nå enn eg var første gang av en eller annen grunn.... så vil ikkje si noe før eg føler meg litt trygg på at det kan gå bra...

Hva gjør dere?? er jo og så kjedelig å ikkje dele det med noen:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi sa det til familien da vi fant det ut i uke 4 og noen nøye utvalgte venner delte vi nyheten også med, men nå i uke 10 hvor vi allerede har sett babyen på skjermen holder vi det ikke skjult lenger :) skikkelig koselig for det er så mange som blir glade når de får det med seg!

Skrevet

Vi velger å ikke si det på en stund... Jeg kvier meg for samtalene jeg må ha hvis det skulle gå galt. Jeg har sagt det til 1 venninne, og det er det hele.

Forrige gang ventet jeg helt til uke 14 før jeg sa noe til familien min, bortsett fra søsteren min.

Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09
Skrevet

Vi har sagt det til familie og venner som vi vil skal vite det:)

Har ikke annonsert det på face for å si det sånn enda..

Jeg er mye mindre bekyrmet denne gangen, men det kan være fordi det ikke er alt for lenge siden jeg fikk Tobias. Han er 1,5 år nå.

Det går jo som regel bra, og mister man så er det ikke noe man kan gjøre fra eller til uansett tenker jeg, og da er det godt å ha forståelse rundt seg syns vi.

Men alle er jo forskjellige, noen venter, andre sier det samme dag.

Vi sa det samme dag sist, og da fikk jeg så nerver for at noe skulle gå galt, men det går jo som oftest bra :))

Skrevet

Jeg har akkurat ringt mamma og fortalt det, hun skulle si det videre til pappa. Mamma begynte å gråte, og ble overlykkelig:D Men fler enn dem får ikke vite det enda.. Vi skal ikke si det til resten av familien før vi er mer sikre, vi skal til Italia i september, regner med vi forteller det etter den turen:)

Skrevet

Forstår hvordan du har det nå. Har så lyst til å fortelle det til noen, men tør ikke enda. Testet postitivt for en uke siden og har legetime i neste uke. Har bestemt meg for å vente til etter legetimen og så fortelle det til noen utvalgte som jeg vet støtter meg.

Skrevet

Både forrige gang og denne gangen har nyheten sprukket rundt 6.- 7. uke, fordi jeg er så utrolig dårlig og trenger sykemelding, og da må en jo fortelle grunnen. For å si det sånn så hadde jeg ikke vært i stand til å gå på jobb noen dager om det går galt heller, så da måtte en jo ha informert om det, og da ville jo de som vet det, vært der for å støtte..

Skrevet

vi fortalte d til familien i uke5 forje gang, d var etter at jeg hadde vært hos legen å fått alt bekreftet!! men pga d var noen som ikke klarte å holde d for seg selv, og sa d videre til folk som kanskje jeg hadde lyst å fortelle d til selv, har vi nå fortalt d kun til våre foreldre og søsken!! så ikke besteforeldre får vite noe enda!! vente noen uker til tenkte jeg!!

MEN viss jeg blir kvalm osv, så kan d jo være nyheten kommer ut litt raskere!!

Skrevet

Sånn en fantastisk gledelig begivenhet å være gravid, er vanskelig å ikke fortelle til noen. Jeg fortalte i uke 5 til våre foreldre og søsken. Tenkte å ikke si til flere pga usikkerheten man går med de 3 første månedene, men sannelig er det vanskelig! Jeg har IKKE klart å holde meg, har sagt til noen nære venninner også. Har jo mest lyst å sette det i avisen :) haha Lykke til alle sammen!!

Varme sommerklemmer fra Rogaland :)

Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09
Skrevet

Hehe, kjenner meg igjen ja. Jeg har lyst til å rooooope det ut.

Alle rundt oss vet det nå, og det gjør meg ingenting, alle vet jo at det å miste er en naturlig del av 1.trim. Sist når vi skulle ha tobias sa vi det enda tidligere, samme dag og uka etter, og det gikk bra det og :)

men jeg gleder meg over hver dag som nygravid nå, og det er ingen tegn på at noe skal være galt :)

Skrevet

Her er det kun mamma og 2 av mine bestevenner som vet det :) Resten av familien får ikke vite det før vi har vært på en tidlig UL! Og så får resten av verden vite det etter uke 12 :)

Forge gang viste alle at jeg var gravid før jeg var 7 uker på vei, men så mista jeg når jeg var 8+1..Derfor er vi skeptiske til og fortelle det til folk nå :)

Skrevet

Jeg har fortalt det til dem det også er naturlig å fortelle det til om det går galt. Så både mine og hans foreldre veit det, pluss søsken og besteforeldre (oldeforeldrene). Har også fortalt det til de vennene vi går sammen med, greit at de veit, kan ta hensyn til og vite årsaken til at jeg er trøtt, småkvalm, uvel i varmen osv. Hadde også vært helt naturlig å dele det med dem om det gikk galt, vi fikk jo vite det når et vennepar ble gravide utenom livmora og måtte opereres i fjor...

Men venter med å fortelle det på jobb, til naboer osv før vi har passert de magiske 12 ukene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...