Gå til innhold

Aleneforeldre - se hit!...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det på politistasjonen man får en attest / dokument, hvor det er skrevet at det er jeg som har 100% omsorg, forsørgeransvar for jentungen?...

Vet jo jeg har fått en slik før,men husker pookker ikke hvor det var jeg fikk den og siden vi har flyttet, finner jeg den jo selvfølgelig ikke heller...HMPFR!...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dumt spørsmål kanskje, men er ikke det bare å ringe til nav så kan de sende deg det?

Skrevet

Folkeregisteret! men politiet vet også dette da de legger det inn på sine sider ettersom om du skal søke pass så vet du at du er enslig forsørger og har full foreldrerett!

Skrevet

He he, nei det er ikke bare ¨å få det på nav serru, da hadde det jo vært rimelig enkelt:P

Takker 3 herlige nøstebarn!=)

Skrevet

om du trenger den for og melde flytting eller og få pass så kan du bare si til de idiotfolka at de ikke har lov til og be deg bevise noe som helst. det er de som skal ringe og finne ut om du har foreldreansvaret alene.

no annenet regnes faktisk som diskriminering av aleneforeldre

Skrevet

Politiet har den nødvendigis ikke om du har bestilt pass!! Jeg har hatt 3 pass til guttongen og hver gang har jeg måtte ha med en slik kopi!

Litt irritert for det enda ja... ;)

Uansett, stemmer at det er likningskontoret ja..

Skrevet

politiet har ikke dette... jeg har nettopp søkt pass og måtte ekstratur til folkeregisterert fordi politiet ikke kunne finne ut hvem som hadde omsorg..

Skrevet

skulle skrive

fokeregisteret ja, men det er vel kansje i samme byggning der dere bor også?!

Skrevet

Vet du hva?! Dette er bare latskap av politiet/passkontoret!! Jeg var på politikontoret for å skaffe pass til jenta mi i forrige uke. De sa da at jeg måtte ha med barnets far. Jeg sa han ikke fikk det til, men at jeg har eneansvar, derfor trenger ikke han være med... Hun sa da at da måtte hun ha dokument som viste det. Jeg sa at det hadde jeg ikke. Da måtte jeg skaffe det. Litt skuffet gikk jeg ut (hastet litt med passet også pga at turen skulle være snart)... Da jeg kom hjem, ringte jeg folkeregistret for å bestille denne dokumentasjonen. Da sa hun på folkeregistret: "Dette er bare tull av politiet. Det har tilgang til informasjonen som ligger i folkeregistret, og kan gå inn dit og hente det selv. Det er bare at de ikke har lyst til å gå inn å finne dette selv noen ganger sa hun." Jeg ble litt paff og forklarte hva damen på politistasjonen hadde sagt, og dama på folkeregistret sa da at jeg bare kunne si jeg hadde snakket med henne og fått vite at dette hadde de full tilgang til på politistasjonen.

Jeg kjørte tilbake dit, trampet fram til disken og sa det hun hadde fortalt meg... "Jaja, vent litt skal jeg se...", sa dama da. Så gikk hun bort til datan, jeg måtte si fødselsnr mitt, og 2 sek senere kunne hun bekrefte at jeg hadde hatt rett: jeg har eneansvaret. Dermed tok hun imot passøknaden min, og nå har vi fått passet.... Utrolig hvor vanskelig det går an å være om en har lyst altså!!!

Skrevet

politiet har ikke lov til og be deg bevise at du har foreldreansvaret alene. de ba meg gjøre det også. og hun dama ble temlig flau da jeg påpekte at det hadde hun ikke lov til og at det var hennes jobb og finne ut av det. de med 2 foreldre må ikke bevise at de har ansvaret sammen, derfor kan de ikke be oss bevise at vi har det alene.

blir sint på idioter som ikke kan jobben sin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...