Sichal Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Naboen mistet nettopp deres sønn under fødselen. Alt gikk greit helt frem til det aller siste, da hun måtte ta hastekeisersnitt. Dessverre så klarte ikke den lille gutten det. Familien er nettopp kommet hjem fra sykehuset og vi vil gjerne gi dem noe så de vet at vi tenker på dem. Blomster får familien til begravelsen, men vil gi dem noe mer. Aner ikke hva man gir noen som har opplevd noe så grusomt?
Snappie Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Hva med å bake noe til de? Eller lage pizzasnurrer. De kan ha i frysen og ta opp og varme etterhvert? SIkkert ikke en prioritet å lage noe middag og den slags.
Skravlemamman Skrevet 25. juli 2008 #4 Skrevet 25. juli 2008 Vi mistet nettopp naboen vår, og jeg tilbød å ta klesvasken hans ( han ble enkemann). En annen nabo lagde en kake som hun gikk ned med. Det viktigste er å vise at man bryr seg:-)
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 Du kan kjøpe en kurv og fylle med hjemmebakst - de får sikkert en del besøk utover og da er det greitt å ha noe å by på. I tillegg ville jeg brukt litt tid på å skrive et skikkelig kort, hvor man også uttrykker at man ønsker å være tilstede om dere kan hjelpe med noe, praktisk eller annet.
ingjo79 Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 Ta en tur bort til de og hils på. Mange er redde for å forstyrre, men vet en del om sorgbearbeiding og vet at mange kan ha behov for å prate. Ta med deg evt. kaffi kanna og noe å bite i så slipper de å styre med noe. Nå vet jeg ikke hvor godt du kjenner de da.... Du kan jo feks tilby deg å hjelpe til med evt pass av unger viss de har flere eller lage middag...men igjen dette kommer jo ann på hvor godt du kjenner de..
fox`y Skrevet 25. juli 2008 #7 Skrevet 25. juli 2008 huff så trist:( hva med å gi et fint kort å skriv noen fine ord, bak en kake el. vet faktisk ikke jeg, er så ufattelig at slike ting sjer syns jeg. virker som mann alltid skal vente til siste liten når d gjelder slike hastekeisersnitt.
Sichal Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. juli 2008 Vi har ikke bodd her så lenger, men akkurat nå i det siste har døtrene våre lekt mye sammen. De har alltid kommet ut og snakket masse med oss, og er veldig koselige mennesker. Foreldrene hans er på besøk nå, så de får nok en del hjelp av dem også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå