Gå til innhold

Hvordan få henne til å like vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøvd nå nitidig i flere måneder å få henne til å like vann. Hun vil ikke ha av flaske, kopp eller tutekopp. Har prøvd å halvblande med saft, noe hun ikke ville ha.

Nå er jeg bekymret når det er så varmt om dagen. Hun vil kun ha melk, og det kan bli litt vel mye av det nå. Hun vil ikke spise noe særlig når hun får så mye melk ( opptil 800 mm i døgnet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gi opp, og ikke bland med saft:) Vi brukte laaang tid på å venne til annen drikke en melk. Nå er han veldig glad i vann og foretrekker det istedenfor saft.

Skjønner det kan bli et problem nå i varmen ja. Gi ev. vannmelon, den inneholder jo endel væske.

Skrevet

Hvis jenta vår ikke vil drikke og jeg vil at hun skal drikke for jeg vet at hun har drukket lite, så tar vi vann oppi en imsdalflaske med dryppesikker tut eller en sånn friskus falske. Så får hun styre det selv med å gå rundt med flaska som hun vil. Det ender som oftest med at hun drikker det opp. Om hun søler litt så gjør det jo inegnting for det er jo bare vann. Ellers så lager vi en lek av det, med å feks ta litt vann oppi et eggeglass og leker at de små dyrene hennes er tørste og må få drikke. Det ender alltid opp med at hun drikker skvettene i eggeglasset selv, og nekter de stakkars små dyrene noen ting :)

Vi passer på at hun alltid får friskt kaldt vann når hun får drikke.

Skrevet

Snuppa vår drikker vann fra flasker som det har vært Imsdal eller Bonaqua på, slik tut er så kjekk å drikke fra, holder i flaska selv og greier.. Veldig stas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...