Gå til innhold

Advokat/familievernkontor? Samme som skravle!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det slik at barnefar nok en gang går rundt grøten.

Jeg har fått vite at han forteller venner saker og ting, som jeg ikke vil gå helt inn på.

Men, han mener nå at han skal hente guttungen noen helger i mnd.

++

Masse annet..

Jeg har nå bestemt meg for å få tak i en advokat, men er det slik at man får en gratistime?

Og hva med fri rettshjelp.no? Hjelp på nett - er det å anbefale?

Eller skal jeg oppsøke familievernkontor?

Jeg vil at Daniel skal ha kontakt med faren sin, men IKKE på hans premisser.

Dette må gå på Daniels premisser, mener jeg.

Han kan jo ikke bare komme og si at han vil ha Daniel.

Jeg vil ha en ordentlig samværsavtale.

Jeg har fullt foreldreansvar for han også...

Tar imot alle tips og råd!

Alt hjelper!!

På forhånd: Tuusen, tusen takk!!!! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei !

høres ut som om du bør ta kontakt med familievern kontoret for hjelp til samværsavtale der. En advokat kan hjelpe deg dersom dere ikke blir enige der og bf velger å gå til sak for å få det som han vil. Dere må imidertid uansett runden om familievernkontoret først.

Jeg ser ingen grunn til å ta kontakt med advokat før dere har vært igjennom den da dette lett kan øke konflikten mellom dere.

Skulle du trenge advokat videre så vil denne veilede deg vedr fri rettshjelp, en del advokater gir også første time gratis, spør når du ringer for å bestille time.. sjekk også forsikringen din hva den ev dekker av rettshjelpsutgifter ( er nok en egenandel, men store deler dekkes ofte). Sjekk at det er en advokat som jobber mye innen barnefordelingsaker.

lykke til !

Skrevet

Jeg tok konakt med advokat da ting var på det verste med bf. Vi klarte å ordne opp selv og med hjelp fra fvk til slutt, så var der bare en gang. Betalte aldri for det. Så lenge du er opptatt av barnets beste og viser god samarbeidsvilje, så har du nok en god sak. MEN bf her krevde delt foreldreansvar på allerede mens vi var på sykehuset, noe jeg gikk med på. Og dette sa advokaten var veldig bra av meg, for da viser man god samarbeidsvilje, og bf har lite mot deg da. Det skal ingenting for at det blir dømt delt ansvar i retten og det gavner deg bare negativt. bare et lite tips.... Så lenge du ikke mener delt omsorg, det er en helt annen sak. Lykke til!

Skrevet

Takk for gode svar!

Her har bf vist LITE samarbeidsvilje, tatt lite iniativ.

Plutselig nå skal han "ha" Daniel.

Jeg har kjempet for å ikke miste kontakten med han, fordi han var så motvillig.

Jeg har alltid ment at Daniel skal vite hvem sin egen far er.

Men, jeg går ikke med på at bf skal la dette gå på hans premisser.

Derfor vil jeg gjerne ha hjelp fra folk som vet dette, som kan gi meg råd og veiledning.

Jeg gruer meg veldig til den dagen Daniel skal på overnattingsbesøk første gangen.

Men, det er fordi det blir første gangen.

;o)

Jeg vil mer enn gjerne at far og sønn skal ha god kontakt, men som sagt.. Dette må gå på Daniels premisser og det må gå rolig for seg.

Hvis ikke gagner det verken far eller sønn, eller meg for den saks skyld hvis jeg ikke føler meg sikker på at den sønnen jeg har hatt 24/7 i 2.5år (bortsett fra en natt hos tanta si for noen mnd siden) har det bra. :o)

Kommer nok til å ta kontakt med FV og få gode råd der.

Og takk til dere som har svart meg! =)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...