Gå til innhold

Advokat, familievernkontor..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det slik at barnefar nok en gang går rundt grøten.

Jeg har fått vite at han forteller venner saker og ting, som jeg ikke vil gå helt inn på.

Men, han mener nå at han skal hente guttungen noen helger i mnd.

++

Masse annet..

Jeg har nå bestemt meg for å få tak i en advokat, men er det slik at man får en gratistime?

Og hva med fri rettshjelp.no? Hjelp på nett - er det å anbefale?

Eller skal jeg oppsøke familievernkontor?

Jeg vil at Daniel skal ha kontakt med faren sin, men IKKE på hans premisser.

Dette må gå på Daniels premisser, mener jeg.

Han kan jo ikke bare komme og si at han vil ha Daniel.

Jeg vil ha en ordentlig samværsavtale.

Jeg har fullt foreldreansvar for han også...

Tar imot alle tips og råd!

Alt hjelper!!

På forhånd: Tuusen, tusen takk!!!! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere bør nok gå veien om familievernkontor først. Det kreves nok i en evnt. rettsak også, at dere først har prøvd og komme frem til en avtale der. Og egentlig, tar du initiativ til det, og han f.eks ikke møter, 1-0 til deg, og du har litt mer vekt på skåla di. Mekling skal skje i kommunen barnet bor.

Fri rettshjelp er behovsprøvd, dvs avhengig av inntekt. Har du liten inntekt kan du få fri rettshjelp. Dette vet advokaten, også hvordan du søker. Ellers kan du jo kanskje ta kontakt med studenter? http://jussbuss.no/

Det er gratis, da har du jo en start.

Husk at barnet har rett, ikke far. Far kan ikke bare "komme her og komme her" det er barnet som har all rett. Og det er flott at du lar det gå på Daniel sine premisser. Det må nok til en tilvenning osv, og han bør jo kunne bevise for deg at han mener noe med dette, og vil Daniel sitt beste.

Masse lykke til! Fungerer det med samvær er jo det flott!

Klem

Skrevet

Kan jo også nevne at jeg har en god venninne som var ute for en lignende sak, og de gikk mange runder før det havnet i retten. Det tok i alle fall 2 år, og da var det mekling hos FV + mekling med hennes og hans advokat ved flere anledninger. Så veien der er lang.

Det kreves at ALT skal være prøvd før det havner i retten.

Prøv og ha en åpen dialog til BF, det er jo det aller beste både for deg og BF OG Daniel.

Klarer dere sammarbeide uten masse tull vil jo det bli best for Daniel også!

Du får nesten se hvor mye han legger i dette forsøke på å være far. Kanskje er han en fornuftig sjel innerst inne?

Men man kan jo undres, om han først kommer nå.

Skrevet

Ring fvk, så sender de en innkallelse til dere begge, være åpen for dialog og si at du vil gjerne ha en samværsavtale. Husk at det du hører via andre ikke nødvendigvis er det som er rett:) Selv om det er folk man stoler på har en historie en tendens til å endre seg når den gjenfortelles...

Vær klar over at far kan be om delt foreldreansvar, og det skal mye til for at han ikke skal få det, men det har egentlig ikke noe å si for samværsretten. Dersom dere ikke har noen samværsavtale enda, så er det vel på tide egentlig.

Å lage advokatmat av dette enda er ikke nødvendig, det kommer evt etter mekling og mekling osv. Mannen min og exen var to ganger på fvk, og selv de fant en løsning til tross for at de var rykende uenige!

Lykke til, dette ordner seg sikkert:)

Skrevet

Takk for gode svar begge to! :)

Hehe, rart hvordan en mor setter ut klørne med en gang noe virker "truende" barnet sitt;)

Jeg satt oppe i flere timer i natt og tenkte på dette, skrev et langt sammendrag om åssen ting har vært siden jeg fikk Daniel og lign...

Når jeg skrev fikk jeg meg til å tenke på hvor mye jeg har kjempet for å få barnefar til å ha kontakt med barnet sitt.

Det som irriterer meg er at han kommer inn i bildet NÅ og forlanger ting.

DET er uakseptabelt mener jeg.

Han mener nemlig at etter 3møter på 5mnd er Daniel klar til overnattingsbesøk.

Skal få ringt til FV og få laget en god, ryddig og ordentlig samværsavtale som gjør overgangen lett for alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...