Gå til innhold

3D UL i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan man få tatt 3D i trondheim?

Får man film automatisk med , eller må dette gis beskjed om i forkant ?

Hva ligger prisen på ?

Når er det best å ta en sånn UL ?

Vil dere anbefale dette , eller blir litt av spenningen borte syntes dere?

;D ;D ;D vurderer selv... virker spennende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Medicus (fertilitetsklinikken) er de eneste som har det. Ventetiden er LANG (den var over tre måneder i juni), så du må bestille time med en gang om du vurderer det!!

Har ikke gjort det selv, så resten av spm dine kan jeg ikke svare på. :)

Skrevet

Hei! Jeg skrev rett og lett mail til Medicus og spurte, og her er det jeg fikk til svar:

Vi har et ultralydtilbud som også inkluderer 3D. Dette koster 1350,- og vi anbefaler dette vanligvis etter uke 24 - før uke 32. Vi har desverre

ganske lang ventetid på denne tjenesten, dvs i midten/slutten av september. De få timene vi har fylles opp ganske fort så hvis dette er et bra tidspunkt for deg ville jeg ringt oss ganske rasktpå telefon 73 87 14 70 for å avtale time.

"Vi ønsker å informere tydelig på forhånd hva en slik konsultasjon innebærer da forventningene hos noen er høye vedrørende tid som

brukes på 3D avbildningen, og bildene som framkommer. Vårt 3D-tilbud

innebærer en 30 minutters konsultasjon hvor undersøkelsen utføres av en spesialist i gynekologi. Legen føler, og har, et visst ansvar for å tilse at alt står vel til med svangerskapet i forbindelse med en slik undersøkelse. Det blir derfor gjort en generell vurdering av fosteret, i tillegg til at det også gjøres en 3D-undersøkelse. Med andre ord så vil ikke hele konsultasjonen være dedikert til 3D avbildning slik som noen jordmødre og sonografer andre steder i landet gjør.

Man får vel med seg en 4-5 bilder (er ikke helt sikker på antallet, jobber administrativt og det er intet helsepersonell på jobb her nå) og ettersendt en CD i posten med en 3-5 filmsnutter."

Skrevet

Ja det er som de andre her sier LANG ventetid på medicus. Jeg ringte dit før sommern og fikk ikke time før 30.september, det vil si at jeg da vil være goodt over grensen for anbefalingen:/

Hvis bildene blir dårlig betaler du bare halvparten, men dyrt likevel så blir nok å avbestille timen min!

Får prøve å få time tidligere med nestemann..når det en gang blir:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...