Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på Ahus for 2 dager siden fordi jeg trodde vannet lakk, noe det ikke gjorde, MEN når hun skulle sjekke om jeg var moden, fy faen så himla vondt det gjorde, klarte ikke å sitte engang etterpå, begynte å blø og sånn:( var helt på gråten så vondt var det:( var ikke moden.

Skal sies at jeg har noe helt sinsykt med nedpress så kjønnsleppene er beinharde og det gjør ikke ting noe bedre:( Men nå gruer jeg meg sånn til fødselen, hvis det var såå vondt å bli sjekka hvordan skal jeg overleve en fødsel:(:(:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tuller du? hvordan skjekker de om du er moden. 1.gangs så grønn på det meste. Heldigvis så har jeg ikke begynt å grue meg enda. Er innstilt på at å føde er det vondeste jeg kommer til å gjøre noen gang og kommer ikke uten om:)

Men høres ikke godt ut det der:(

Skrevet

Tok opp fingra og sjekka opningen på livmorhalsen:/ ikke godt:( også sjekket hun om vannet hadde lekka, og da kjørte hun opp en sånn plastik sak, vond som faen, begynte å blø:(

Skrevet

Au...skulle tro de hadde litt mer advanserte greier i år 2008 hæ?

Det der høres jo vondt ut!

Skrevet

Egentlig så syntes jeg at modningssjekken var verst da jeg skulle ha min første... Var ikke sååå vondt å føde!

Skrevet

Vet du hva, jeg var også på sjekk på sykehuset på søndagen. Trodde også at jeg lakk, men det gjorde jeg heldigvis ikke. Men da legen skulle stikke denne så kalte "pistolen" inn for å åpne meg, så klarte jeg det ikke! trodde jeg skulle begynne å skrike, det var så fryktelig vondt! Så han måtte bruke en liten pinne:p

Skrevet

Nå ble jeg så glad når jeg hørte at det ikke bare var meg:/ fy fader såå vondt, hvor ofte må dem gjøre det a??:( håper ikke dem gjør det så ofte assa for det klarer jeg ikke.. :(

Skrevet

Tror ikke de gjøre det flere ganger om det ikke er snakk om noe alvorlig, hvis du f.eks er usikker på om vannet er gått...

Jeg skal i hvertfall ikke gjøre det mer! Følte meg så utilpass når jeg kjente hvor vondt det var og måtte knipe igjen å be han slutte..

Skrevet

Jeg orker ikke det der flere ganger i hvertfall, jeg spurte til og med henne om det var vondt og hun sa nei, trodde jeg skulle detta av stolen jeg assa:/ Husker jeg satt i bilen og tenkte at "nå må du bestille keisersnitt, for dette klarer du ikke" uff:/ gruer meg jeg til fødsel...

Skrevet

Jeg har ikke så mye erfaring med dette selv, men har hørt at den modningssjekken er veldig vond. Jeg ble satt i gang forrige gang som endte i haste ks, så det eneste vonde jeg opplevde da (iallefall før hun var ute.....) var når de skulle sette modningpiller innenfor livmorhalsen. Det var grusomt vondt. Nå ble jeg også sjekket for modning for noen dager siden, og da sa jordmor at dette gjør litt vondt - og det gjorde det! Ikke så grusomt, men ganske.... Så er ikke sikkert at selve fødselen kan sammenlignes - blir nok en annen type smerte tror jeg. Og så tror jeg at når det hele er i gang så kommer disse "urkreftene" noen snakker om..... slik at vi tåler mer.... jeg prøver iallefall å psyke meg opp på dette. :) Lykke til!

Skrevet

Jeg ble strippet i dag, og dermed også sjekket for modning, og jeg syns det var ubehagelig, men ikke sååå vondt. Absolutt til å overleve. Det er nå min erfaring, bare så ikke alle tror at det MÅ gjøre så vondt for dem også....

Skrevet

Tusen takk Ella78. Fikk litt hetta når jeg leste nedover her. Bra vi får høre ulike opplevelser av dette.

Skrevet

Jeg ble sjekka om jeg var moden i dag, ikke direkte vondt, men ubehagelig. Jeg er heldigvis flink å slappe av i sånne settinger, og jordmora mi er veldig flink. Ble strippa også, og jeg var veldig fokusert på prikkene i taket og pusta rolig med magen... : )

Tror nok at det hjelper å slappe av, og fokusere på andre ting enn det som skjer der og da.

Min erfaring hvertfall...

Også er det vel forskjellig hva man føler med tanke på hvem som gjør det på en. Dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...