Gå til innhold

Angående foreldrerett/foreldreansvar???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når far ikke skrev under på dette papiret før/rett etter fødsel, kan man da bare skrive under eller er det en slags søknad man må sende inn eller hvordan foregår det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pga bf her ikke ville skrive under fikk jeg etterhvert et brev hvor jeg måtte ned i møte med nav, så sendte de et til han hvor de skrev han måtte end skrive under.. men han gjør d ikke da. men ønsker bf d tror jeg det bare er gå ned dit å gjøre d.. d vet jeg i alle fall en som gjorde.. mulig d må ha en farskapstest d vet jeg ikke helt sikkert... ring dem å hør:)

Skrevet

Farskapet har han vel skrevet under på? Dersom det ikke er gjort, så kan han henvende seg til NAV, så får han det gjort der. Det er nok med hans underskrift til dette. Det er denne underskriften som trengs for å kunne kreve bidrag fra ham.

Er det bare ansvar/foreldreretten så trenger han strengt tatt ikke skrive under på dette, dersom dere ikke bor sammen eller ønsker å ha delt ansvar begge to. Dere må begge skrive under på dette.

Nekter du ham delt ansvar, må han til retten for å få det om han vil. I retten vil han få det, dersom ikke tungtveiende og spesielle grunner gjør at han ikke er egnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...