Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 jeg har bare hatt UVI en gang før, og da gjorde det skikkelig vondt. Nå føles det som om jeg har det, -KONSTANT tissetregt, går på do,men det kommer nesten ingenting. Dessuten har jeg ikke den sviende/brennende følelsen... Men ubehagelig er det likevel... Har lest at gravide kan gå rundt med UVI uten å vite det, kan det være det jeg har selv om det ikke er vondt?
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 lever en urinprøve i morgen så er du sikker. UVI kjennes annerledes ut for meg når jeg er gravid enn når jeg ikke er det.
mamarama og lille banan Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 gravide kan i aller høyeste grad gå med uvi uten å vite det. det er en av årsakene til at en skal levere urinprøve ved alle kontroller. uvi kan kjennes helt annerledes i svangerskapet. går du med uvi for lenge, kan det føre til nyrebekkenbetennelse. det kan være lurt å ringe legekontoret i morgen og høre om du kan få komme og levere en urinprøve. http://www.doktoronline.no/articles/pregnancy/cystitt_og_pyelonefritt.html
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. juli 2008 Takk for svar:) Tror jeg skal stikke innom legekontoret med en urinprøve i morgen ja...skal på ferie om noen dager, og greit å fått pencillin og blitt kvitt det dersom det er UVI..tror det er det, selv om det kjennes noe annerledes ut en sist gang jeg hadde det - da var jeg jo heller ikke gravid...
meg... Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 Hei Har OFTE uvi, og har ennå aldri hatt smerter, kun den trangen til å tisse hele tiden som du beskriver. Skikkelig tisse- trengt, men det kommer bare noen dråper ut. Høres veldig ut som om du har en uvi, og om du er veldig plaget ville jeg stukket innom en legevakt nå. Jeg får i alle fall ikke noe søvn før tablettene begynner å virke!
AO3 Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 Jordmor har sagt til meg at det eneste symptomet på UVI hos gravide kan være masse kynnere. Skummelt!! Til vanlig er det liksom ikke noen tvil når man har UVI, for å si det sånn... Er livredd for å få det igjen, men det har heldigvis vært greit hele svangerskapet så langt.
AO3 Skrevet 25. juli 2008 #7 Skrevet 25. juli 2008 Forresten, jeg hadde endel UVI før jeg ble gravid - og jeg hadde ikke noe særlig vondt noen av gangene, måtte bare på do hvert femte minutt. :/ Men derimot husker jeg en runde fra da jeg var kanskje fem år - føltes som om jeg tisset piggtråd, huff&huff! Så man må ikke ha vondt ved UVI, selv om man IKKE er gravid heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå