babygullz <3 vilde Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 What the f**k is goin on? hallo? jeg har spsit rugbrød og salat, holdt meg unna alt som heter godterier, tilogmed latt være å drikke sjokolademelk(som jeg har hellt nedpå de tdligere månedene da jeg bare gikk opp 2 kilo pr mnd..som jeg da syntes var mer enn nok!) nå har jeg endelig vendt meg til å syntes d var greit med 2 kilo ekstra pr måned, så går jammen kroppen min hen og legger på seg 2 kilo, på bare 5 dager? og jeg er bare i uke 30?? HJELP! hvordan skall dette ende da? jeg vil bare legge meg ned å grine nå ass... d her var helt jævli rett og slett...føler meg som DEN hvalrossen, uformelig og usmakelig...ulekker og jævlig. fusj... og bedre er d ikke at huden og håret mitt kjennes ut som d er blitt smurt inn med potetmos=( huff.. litt er vann også da...trykka på ankelen tidligere i håp om at noe kunne være vann.. og da fikk jeg søkk i huden..og blir hvit uansett hvor jeg trykker på huden med fingren på resten av kroppen, mest på rompa da... gleder mg til å kunne begynne å jogge jeg...
MadameMimm Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Samme her, desverre. Legger på meg uansett hva jeg spiser i dette svangerskapet. Er i uke 36 og har gått opp 20 kg pr i dag. Har nesten gitt opp nå, og spiser det jeg føler for, siden det ikke nytter å spise sunt. Håper at forbrenningen/stoffskiftet normaliserer seg etter fødselen. Føler meg som ei stappa pølse! Vi får håpe at det er bare vi som blir svære, og ikke babyene også! Vil nødigst ha en enorm unge! Føler med andre ord med deg.
Ønskebaby08*12 Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Jeg vet hvordan du har det...jeg føler meg som en strandet hval. Jeg var på kontroll i dag, og har lagt på meg 3,4 kg på en mnd... har tidligere lagt på ca 2 kg i mnd. (etter uke 19). Det er sikkert ikke unormalt noen av delene,men jeg syns det er mye...har ikke så stor kropp å fordele vekta på. Nå begynner vel babyen å bli tyngre også, samt større livmor og mer fostervann, men likevel.... Jeg er stygt redd for at jeg blir svær til slutt. Litt engstelig, for det skal jo av igjen også. Kan jeg spørre hvor mye du har lagt på deg til nå? Jeg har gått opp 9 kg siden utgangspunktet, men det er nok et par kg mer, siden jeg gikk ned litt i starten, pga hyperemesis.
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Skjønner dere også veldig godt. Ser og føler meg kjempe svær! Så kom strekk merkene nå på slutten også...huden på magen min er så stram at det er ubehagelig! og har fortsatt 24 dager til termin! Lurer på om jeg kommer til å få sånn henge mage som mangen som jeg kjenner sm har fått barn i min alder(28 år) har...håper drittungen setter pris på det!!! he he Veide meg hos jordmor på mandag...hadde gått opp 3 kg på under 1 mnd...og det er IKKE BARE BABYEN.... syte syte
babygullz <3 vilde Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2008 Æsj! dette er jo bånn da=/ Skjønner ikke hvor d kommer fra, og hvorfor? Jeg har godt opp en god del mer enn 9 kilo ass... første legebesøk var jeg 58,5 kilo( da i uke 7) på gravidhelsekortet skrev han 56 som startvekt. Jeg svingte mellom 52 og 55 til vanlig så jeg vet egentlig ikke hva jeg skal gå ut ifra, men for meg høres d jo mye bedre ut om jeg "bare" har lagt på meg fra 56 kilo=p I går da jeg veide meg, viste vekten 70,3 kilo! jeg trodde jeg skulle dø! Veide meg på nytt i dag da og vejde 68,5, etter flertallige dobesøk i går og i natt, så tror jeg d var mye vellagret mat og vann i kroppen som gjorde d store utslaget på 2 kilo vektøkning på bare 5 dager, for nå vvar jeg jo tilbake på den vekten jeg var for 5 dager siden ...men allikevel, jeg har gått opp 10 kilo siden første legebesøk i uke 7, 12,5 kilo siden det som står som start på helsekortet, og 16,5 kilo hvis jeg skal gå utifra den laveste vekten jeg hadde i begynnelsen på januar... Jeg er langt i fra stor i forhold til resten av verden, men i forhold til slik jeg var tidligere, så er jeg enorm! føler meg superstygg, feit og vemmelig! er kjempefornyød og stolt over den fine store magen, men rompe og lår er en aen sak..=( Babyen min var forresten 1200 g da vi var på ul for noen få uker siden var d han legen mente den var da) så hun lå litt under gjennomsnittet mente han(han mente hun skulle være 1500g den uken).. og ville ligge på 3200 g ved termin..men ikke vet jeg... har 76 dager igjen til termin, gud la dem gå fort! for jeg vil ha kroppen min tilbake!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 Kanskje du må bare slutte å veie deg? Hvis de blir så forferdelig for deg...kan godt forstå at du synes det er jævlig..men bare tenk på det fine du holder på å lage inn i deg:) Er sikker på a du er lang i fra alt det stygge du skriver om deg selv. Du er nå vakker på bildene du har lagt ut:) Vi må bare holde ut! så kan vi tenke på vektnedgang i resten av våre liv etter at vi har født...sukk
liberobleier Skrevet 25. juli 2008 #7 Skrevet 25. juli 2008 jeg har lagt på meg 26 kg og er i uke 36+0. Jeg er 158 cm høy og veide 48 kg før jeg ble gravid og veier 74 kg nå. Har spist sunt for det meste men det ser jammen ikke slik ut nei...Gleder meg til å få kroppen min tilbake, men må nok jobbe litt for den tenker jeg...
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #8 Skrevet 25. juli 2008 ja sånn er det visst bare - siste trimester man øker mest. Det er nå barnet vokser og legger på seg, vannet i kroppen kommer og man blir litt "hval"....., sies det. Det er godt det blir borte igjen ) Skjønner godt at man ikke føler seg så lekker, men det er nå endog naturen gang -
**Marge Simpson** Skrevet 25. juli 2008 #9 Skrevet 25. juli 2008 Jeg tror kanskje Mamacita har rett i at du kanskje burde slutte å veie deg. Det virker som du ikke takler vektøkninga så bra, så kanskje du kan snakke litt med legen din om at du tenker veldig mye på det? Jeg husker at du skrev mye om at du har hatt spiseforstyrrelser i noen år inne på 2. trimester, og det er sikkert ikke uvanlig at man sliter litt med vektøkninga da. Jeg håper det går bedre snart, for det er sikkert ikke lett å ha det sånn.
kriztie Skrevet 25. juli 2008 #10 Skrevet 25. juli 2008 Man må jo regne med å legge en del på seg når man blir gravid, det er jo helt normalt!
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 25. juli 2008 #11 Skrevet 25. juli 2008 Kritzie: du har rett at det er helt normalt å legge på seg under svangerskapet og heller unormalt å ikke gjøre det. Men uheldigvis så er det ikke alle som takler det like bra:( Så vi må jo bare gjøre vårt beste og støtte de som trenger det:) Tror egentlig de negative tankene kommer til å komme til meg når jeg får ut babyen og sitter igjen med en hel haug med kilo som jeg ikke blir kvitt:) he he For å ikke nevne blikkene jeg kommer til å få...familien min er litt smålig opptatt av hvem som er feit eller ikke så gruer meg litt til det ja! Men ellers er jeg bare glad for at babyen har det bra:)
babygullz <3 vilde Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 25. juli 2008 Ja burde kanskje slutte å veie meg..men, d er blitt en ganske sterk vanesak her i gården. Vekten står der liksom, og jeg går automatisk omtrent i søvne på den når jeg går på badet.. =7 men d går bedre nå, ble bare fly forbanna og forskrekka da jeg har vært borte i 5 dager, og plutselig vejde 5 kilo mer da jeg ikke hadde vejd meg på de 5 dagene...men "heldigvis" var jo vekten tilbake der den var for 5 dager siden etter et par dobesøk så d var nok bare oppsamling av en del vann etter en veldig lang lang kjøretur og mye sitting i ro=) hadde nok blitt mer hyling om d var 2 kilo fett og buksa ikke engang kom over anklene:p synes d er slitsomt d her med vektøkningen ja... har gått en del opp og ned men nå hadde jeg liksom vendt meg til d og "godtatt", syntes d var greit å leve med det.. men fikk ganske sjokk med den opplevelsen i går da=p Ang dette med spiseforstyrrelser osv. har jo legen full oversikt over dette, og jeg får fluoexethin etter fødsel og amming dersom ting skal gå skeis. Men d tror jeg ikke d gjør, for jeg kunne ikke tenkt meg for alt i verden å hverken overspise eller kaste opp noe som helst.. jeg har planer om å begynne å jogge etter fødselen, og spise sundt, og tror jeg klarer meg fint med det:) kroppen min regner jeg med d går fort til jeg har tilbake... føder i oktober og regner med at til sommeren 2009 skal jeg ikke ha problemer med å gå i bikini, og kan gå hele vinteren å "gjemme" kroppen i joggedresser dersom jeg skulle føle jeg ser fæl ut=p
**Marge Simpson** Skrevet 26. juli 2008 #13 Skrevet 26. juli 2008 Så utrolig bra at du føler at du ikke kommer til å overspise eller kaste opp! Det var det virkelig godt å høre! Jeg er også kjempeglad for at du er åpen med legen din om spiseforstyrrelsen sånn at du får hjelp til å takle det. Siden du er såpass ung så vil du sikkert miste mesteparten av de kiloene du har fått under svangerskapet i månedene etter fødselen, så derfor har det sikkert ikke så mye å si at du legger på deg endel nå. Dessuten vil kanskje babyen din få litt av fokuset bort fra deg selv og utseendet ditt, og over på mer betydningsfulle ting i livet. Hvis jeg var deg ville jeg ha satt bort badevekta frem til fødselen, for den gjør deg litt for stressa, virker det som. Lykke til i tida fremover!
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 26. juli 2008 #14 Skrevet 26. juli 2008 2kg på 5 dager er nok vann. Og så burde man ikke veie seg mer enn en gang i uka har jeg hørt. Jeg har gått opp 13kg, noe jeg er svært misfornøyd med, men sist la jeg på meg 30 og da rant jo 12-15kg av med en gang. Så om jeg greier å holde meg til under 20kg+ så får det være bra nok. Jeg har vel 8 1/2uke igjen nå. MYE er vann, det vet jeg siden jeg ikke pleier å være hoven i beina til vanlig.
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 26. juli 2008 #15 Skrevet 26. juli 2008 Hei! i sist svangerskap når det var så varmt, la jeg på meg 1-2 kg i uken de 14 dagene varmen stod på sitt verste. Da det ble kaldt igjen forsvant de for min del. Ta det med ro, det er ikke fett du har lagt på deg det er vann og vannet forsvinner i værste tilfelle ikke før fødselen. Jeg hadde lagt på meg totalt ca 8-9 kg sist og alle var vekke når jeg reiste fra sykehuset. Slet med kvalem i begynnelse. Tisset ekstremt mye de to første dagene. Sitt med beina høyt så mye som mulig, best mulig avkjøling, litt aktivitet for å holde blodsirkulasjonen oppe og drikk masse drikke. Du kan fylle kroppen din med masse vann, så ikke tenk sånn, forsett å spise sunt og drikk masse. Så går nok deler av vannet vekk igjen når det blir kjøligere, det gjør det i alle fall på meg. Det er derfor vekten min svinger en-3 kg hittil, kommer ann på temperaturen.
Tausa♡Noah&Jessica Skrevet 26. juli 2008 #16 Skrevet 26. juli 2008 Sjønner GODT hvordan dere har det!! det er helt forfærdelig og legge på seg uansett hvilken situasjon man er i, men jeg kan trøste dere med at visst dere vet at dere ikke har spist masse usunn og feit mat(altså hatt ett normalt kosthold) så går dere ned igjen. Jeg var 56 kilo når jeg vart gravid,og 81 kilo dagen før jeg fødde (2 uker før termin) altså opp 25 kilo! Men det raste temmelig fort av igjen, nå er lille tuppa mi straks 4 mnd (2 august) og nå viser vekta 55 kilo og jeg kan endelig begynne og bruke jeans mine igjen... selv om det har gått noen mnd med en del lange trille turer og litt litt søt. så har jeg ikke vert på noen slanke kur.... spist normalt.... Så bare slapp av og kos dere... prøv vertfall=)))) masse lykke til med fødsel og bleiebytting til dere alle....der er deeeeeilig og gå hjemme og dulle me bebisen,kiloa forsvinner=)
Jelly Belly Skrevet 2. august 2008 #17 Skrevet 2. august 2008 Jeg skjønner ikke helt dette vekt greiene dine jeg altså! Gjennom hele svangerskapet ditt har du skrevet innlegg i øst og vest om vektøkningen din, samtidig som du skriver i andre innlegg om diller på både sjokomelk og nugatti air! Da er det vel ikke rart at man går opp? Men ja, jeg skjønner at det er skikkelig kjipt å gå opp 2 kg på 5 dager. men du får trøste deg med at det høyst sannsynlig er vann!! Kutt saltet og drikk masse vann, så skal du nok se at de blir borte igjen med en gang det blir kjøligere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå