Gå til innhold

Du vet du er høygravid når...


monsterfabrikken

Anbefalte innlegg

Alt stemmer ikke helt, men jeg kopierte den gladelig fra januar 08, og deler med dere! De fleste kjenner seg sikkert igjen i noen / flere av disse nå... :D

 

DU VET DU ER HØYGRAVID NÅR:

 

-Du ofte får høre at 'det er kortere å gå over enn å gå rundt deg...' Takk for den!

 

-Mannen må parkere bilen på nytt, fordi du ikke har nok plass til å komme ut....

 

-Det ikke er like lett å overbevise seg selv om at fødsel sikkert går HELT greit lenger, nå som det faktisk nærmer seg....

 

-Du er nær ved å bli omskjært hver gang du skal barbere deg nedentil og du ikke lenger ser tærne dine....

 

-Du tuter i det du skal ut av bilen fordi magen legger seg over rattet...

 

-Det ikke lenger hjelper å "snike seg" forbi folk sidelengs fordi du er bredere sidelengs enn forfra....

 

-Man føler man har løpt 10 km etter å ha gått opp en trapp...

 

-Når man ruller meg rundt for å komme meg opp fra sofaen....

 

-Når man har vendt seg til å bruke begge bena som pendler utenfor sengekanten for å få overkroppen opp og ut om morgenen...

 

-Når man har sittet 20 min på en ergometersykkel og det hovne underlivet har sovnet og bare henger og slenger mens man febrilsk løpet på do for å sjekke om man har tisset på seg eller hva som har skjedd....

 

-Når samboeren din knyter skolissene dine...

 

-Når man brøler:Flytt dere for FAEN! (Var på vei ut av en heis på kjøpesenteret men kom meg fysisk ikke ut pga en gjeng gutter skulle inn! (Da ble jeg ganske paff av meg selv)

 

-Når en blir redd for å tisse i buksa under kraftige hoste/nyse "rier"...

 

-Man mister noe på gulvet men lar det ligge for at prosessen med å plukke det opp er for slitsom ..

 

-Når man står opp om natta for å tisse, men når man først har satt seg på doskåla så vurderer man å bare sove videre der for det er jo bare 30 minutter til du skal dit på nytt ..

 

-Når man heller går barbeint enn å kle på seg sokker ..

 

-Når man heller later som man ikke er hjemme enn å kave seg opp av sofaen å gå den lange veien bort til ytterdøra for å åpne døra, når de besøkende helt fint klarer det selv ..

 

-Når man ikke orket å sminke seg eller fikse håret fordi armene sovner av etter bare sekunder over hodehøyde ..

 

-Når man trenger hjelp til å kunne snu seg eller komme seg opp av senga eller sofaen ..

 

-Når det eneste man orker å plukke opp fra gulvet er godisen som falt ned....

 

-Når man synes det er greit å spise spagetti a la capri til alle måltider....

 

-Når man må tisse igjen så fort man har reist seg fra do og trodde man var ferdig....

 

-Når storesøster blir slengt bortover gulvet fordi mor snur seg i gangen...

 

-Når skoene til enhver tid står ferdig knyttet med stor nok åpning til å bare kunne stikke bena rett nedi...

 

-Når sambo spør om sykehusbaggen er pakket, hva som evt mangler i den og hvor den står. Litt stressa han da, hehe, "det kan jo skje når som helst nå, hodet er festa å greier"...

 

-Når man henger en lapp på ytterdøra med "kom rett inn", fordi man ikke orker/rekker fram før gjestene har gått av utålmodighet...

 

-Når mannen får det travelt med å skrive opp navneforslag (dette kommer definitivt ikke før man er høygravid)...

 

-Når man må sette bilsetet så langt bakover at man nesten ikke når pedalene...

 

-Når man ser etter alle mulige utveier for å slippe å løpe i trapper...

 

-Når de høyhelte skoene blir stående bak de fornuftige "kjerringskoa" i gangen...

 

-Når middagen blir ofret for å sove litt lenger på sofaen...

 

-Når alt blir tungt...

 

-Når man puster og peser som en hvalross etter at man har trukket opp glidelåsen på støvlettene, og i tillegg må sette seg ned etterpå for å få blod til hodet igjen og for å få bort lillafargen fra ansiktet.

 

-Når man ikke lenger orker å stå i dusjen, men setter seg rett på rumpa på gulvet...

 

-Når man sitter på rumpa i dusjen, og ikke skjønner hvordan man skal komme seg opp igjen...

 

-Når man slenger trusa på gulvet, setter føttene i hulla for beina, og roper på samboeren for å få hjelp til å trekke den opp...

 

-Når ingen andre enn deg får tilgang til sofaen lenger..

 

-Når dagens høydepunkt er Dr. Phil og Date My Mom..

 

-Når det kjennes ut som om babyen prøver å dytte ut slimproppen og grave seg ut hver gang du legger deg..

 

-Når man planlegger enhver utflukt fra husets fire vegger, utifra hvor det finnes nok toaletter...

 

-Når du legger på deg 2 kilo vann på en uke og sier ja,ja..

 

-Når en nesten ikke når rundt etter ett dobesøk...

 

-Når pupper i str DD virker flatt, fordi magen har overtatt frontpartiet...

 

-Nå du begynner å grine fordi du ikke får på deg skoa dine selv, og nesten ler deg ihjel når du skjønner at du faktisk sitter og griner...

 

-Når du steller deg med beina en meter fra hverandre for å forberede deg på å bøye deg ned, og så bøyer deg med et kjempe 'øøøøøh' - sjarmerende!

 

-Man forbanner den tufsen som fant ut at urinprøveglass skal være så himla små iforhold til magen man ikke klarer å se nedenfor.

 

-Man må bruke 3 kvarter i dusjen for å prøve å shave leggene,og alt du får igjen er stubber her og lange hår der,selvom allslags lure løsninger har blitt prøvd ut....

 

-Dropper å ha på seg sokker, pga at man ikke orker bøye seg ned...

 

-Underlivsshaving er litt en risikosport, ved fare for å kutte av ting...

 

-Alt er veldig irriterende...

 

-Da man slår sønnen sin i hodet med magen, for at man ikke så han....

 

-Sambo våkner av at jeg må streve å snu meg i senga for å komme meg rundt...

 

-Papegøya faktisk løper fortere enn deg over stuegolvet.(jippii)...

 

-Man begynner å bruke skojernet aktivt. Herregud trodde det bare var gamlinger som brukte det. Men altså gamlinger og høygravide...

 

-Man sitter og ser på tv og ser i øyekroken at bebisen sparker deg rett under ribbenet og er sjeleglad for at det ikke var en millimeter lenger opp, da hadde faktisk ribbenet brukket...

 

-Når samboeren på purr faenskap dytter deg ned i sofaen, og du ikke kommer opp igjen, og han blir sittende å glise for å se hvordan dette går...

 

-Når du til tider gir faen i å barbere deg nedentil...

 

-Når bh størrelsen nærmer seg slutten av alfabetet.

 

-Man er blitt en kløpper på å sette middagstallerkenen oppå brystet, fordi man ikke når frem til bordet dersom man skal sitte å spise...

 

-Og når man må plukke mat ut av "kløfta" mellom puppene fordi man ikke er så veldig kløpper til å spise med middagstallerkenen på brystet likevel...

 

-Man ikke kan stryke klær lengre fordi man får brennmerker på magen...

 

-Kattepusen foretrekker å ligge oppå magen fordi det ikke lengre er plass på fanget mitt...

 

-Du ikke husker sist gang du så underlivet ditt, annet enn i speilet...

 

-Man må ha en treningsøkt på et kvarter for å få ut vannet av fingrene om morgenen, slik at man igjen klarer å holde i tannbørsten...

 

-Når man gir opp dusjen pga at shampoo flaska faller i gulvet...

 

-Når katta har funnet ut at hun rekker å hoppe opp på benken å stjele mat før matmor rekker å komme seg opp av sofaen...

 

-Når latterkuler ender i gråt...

 

-Når man ikke husker sist man barberte underlivet...

 

-Når man setter av en time i badekaret/dusjen fordi leggene skal shaves...

 

-Når ett ærend om dagen gjør at dagen blir fullbooket...

 

-Når man gleder seg til å gå inn på BIM.no for å se hvordan andre man verken har bilde eller navn på forteller hvor mange dager det er igjen til fødsel...

 

-Når livslang lærdom om hvilken vei strømpebuksa skal på må forkastes, og man sitter der med to sømmer foran...

 

-Når mannen din faktisk må si seg enig i at du ikke har noe å ha på deg...

 

-Når spørsmålet "hvordan har dere det" ikke lenger inkluderer resten av familien, kun deg og babyen i magen...

 

-Legger til at jeg har melkerull under puta og spiser i søvne mellom alle doturene i løpet av natta...

 

-Må sjekke at kysten er klar før jeg legger meg, slik at når jeg labber ut 8 ganger for å tisse om natta med øynene såvidt oppe, så er det bare å gå den faste ruta uten å snuble i noe...

 

-Må stå sidelangs ved oppvaskbenken, for å rekke frem til kjøkkenvasken...

 

-Rekker såvidt bak med papiret når jeg har gjort nr. 2...

 

-Man må bruke føne/hårtørker for å tørke seg på beina etter en dusj, fordi det er altfor vanskelig å bøye seg ned..

 

-Når du heller sitter i bilen enn å bli inn for å handle, fordi det er så vanskelig å komme ut og inn...

 

-Når du må børste vekk smuler fra magen fordi de faller ned i utringningen hver gang du spiser brød...

 

-Når du kun går i stygge bomullsbukser fordi de vanlige gravidbuksene har en søm under magen som presser...

 

-Når du ikke orker tanken på å gå i kjoler fordi det å ta på seg strømpebukser er et prosjekt uten ende...

 

-Når du må gå på do i alle reklamepausene når du ser tv2-nyhetene, været og sporten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, kjempemorsom. Mange som passet godt :P Spesielt den med å bare bli sittende på do og sove siden man skal dit om 30 min igjen uansett - tenkte virkelig den tanken når jeg gikk på do i natt, at jeg liksågodt bare kunne bliværende der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Det med å sørge for at kysten er klar passer på meg. Sørger alltid for at veien er rydda rundt senga og inn på do. :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sååå bra!! Utrolig morsomt... Jeg ler og ler, og mannen min bedyrer høyt og hellig at det ikke var pga.magen min at han dobbeltparkerte bilen da vi skulle handle i dag..hmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig morsomt!:)

 

Eg skjønte at eg var "høygravid" i ferien når...

 

- Eg gang etter gang prøvde å komme meg oppå baderingene i Bø Sommerland, men tross mine tapre "sprett" forsøk skle eg av igjen hver gang da magen var i veien!

 

- Min kjære lurer på om vi skal ta en tur å finne på noe kjekt i helgen og min første reaksjon er, betyr det at eg må ta på meg klær og bevege meg ut av sofaen?

 

-LINK ble min bestevenn.

 

-Mine barn på 7,5 og 9 år er helt sluttet å spørre MEG om hjelp når det er noe, og det er IKKE fordi de har fått beskjed om det, men antagelig fordi de tror eg ikke lenger er istand til noe.

 

Godt vi nærmer oss jenter!:) phu...så varmt det er, hvorfor har ikke alle hus aircondition egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff lo så jeg grein, forloveden min så film, og ba meg gå en annen plass eller holde kjeft*kremt* koselig!

utrolig genialt skrevet, kjenner meg igjen i en del avden, og blir ikke noe bedre når jeg sitter der å faktisk griner!

 

igjen genial artikkel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da vet jeg vel at jeg er høygravid... Har ledd så jeg har grini, gjennom hele lista, og kjent meg igjen i alt for mye av det. Er egentlig ikke helt sikker på om det var latter eller gråt hele veien. Jammen godt det ikke er mer enn 8 uker igjen. Hold ut jenter:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...