Gå til innhold

Hjelp! Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 5 har blitt helt rabiat.. Blitt et lite monster faktisk... Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre med han lenger.

Han er slem mot lillebroren sin og slår, dytter, sparker, prøvde til og med å dytte hodet hans under vann når de badet i bassenget tidl i dag.

Han var kjempesnill før, men nå er han helt vill... Vet ikke hva jeg skal gjøre med dette, føler jeg har prøvd alt.

Feks nå ligger han og hylskriker fordi han måtte legge seg. Han har ligget sånn i to timer. Går jeg opp til han skriker han av full hals og ber meg pelle meg ut. Han vil sove i min seng. Noe han ikke får lov til.

Han kaster leker og ting og tang rundt om i rommet. Kommer sikkert til å ligge sånn i flere timer til... Prøver å prate med han, prøver å ignorere han, prøver å sette han på plass, men ingenting virker.

Hvis han ikke får viljen sin, noe han ikke får bestandig, langt i fra, så blir han helt rasende... Har begynt å slå meg i ansiktet, fly på meg osv... Jeg har aldri opplevd han slik før. Hva gjør man med sånt??

Skal sies at han har opplevd endel negative ting det siste året, min far som tok livet sitt, sambo flyttet ut for noen mnd siden osv...

Bør jeg oppsøke en psykolog eller er dette noe jeg burde fikse selv?? Jeg føler meg til tider som verdens verste mor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj.... høres tøft ut....

Jeg har ikke så mange ekspert-råd, men kjøp boken "Til Huttetuenes Land" og les den til han. Den er om Max som er en liten gutt. En kveld tok han på seg ulvedrakten og ble helt vill! Han sendes til sengs - uten kveldsmat! Da begynner reisen til Huttetuenes Land....

Meget bra barnebok som var pensum på førskolelærerutdanninga da jeg tok den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...