Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Føler ikke at jeg er god nok og gjør nok her hjemme. Hvor mye gjør dere andre hjemmeværende i løpet av en dag?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Det er vel et normalt fenomen at man ofte kan føle seg utilstrekkelig. Jeg kan gå 1-2 dager uten å lee på en finger. Har jeg ikke unger hjemme kan det gå enda lenger. Jeg vasker sjelden gulv eller tørker støv, kanskje to ganger i året. Støvsuger 1-2 ganger i uka. Er sjeleglad kjæresten min har lovet meg vaskehjelp når vi flytter sammen til neste år.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Vi vet vel ikke om du er en dårlig husmor ut fra dette. Du må jo selv si hva du gjør i løpet av dagen. Jeg rydder og vasker på kjøkkenet, etter frokost. Vasker badet hver dag, alltid skinnende rent må det være der, tenk på alle basseluskene. Tar tørrmoppen eller støvsugeren hver dag på stue og kjøkken. Tørker av vindu etter fingermerker. Vasker klær. Tørker støv 1-2 ganger i uka. Vasker listverk 1 gang i uka. Skifter sengetøy en gang i uka. Pusser sølv og sånne ting noen ganger i året. Ser over klærne til ungene om det trengs reparasjoner. Stryker klær, der er jeg nøye, mannen skal slippe å finne krøllete boksere og t-skjorter! Og jeg stryker alle skjortene, dynetrekkene, laknene osv. Sokkene hopper jeg over, de glatter seg ut likevel, bare tull å bruke tid på dem. Her skal alle være ordentlig i klesveien, ikkeno krøller og bretter her nei. Jeg kokvasker alt undertøy, og vi har bare hvitt alle sammen. Jenta ville ha rosa truser, men da sa jeg nei. For et styr å kokvaske bare hennes truser da, hun får ha hvitt som vi andre. Jeg vasker vaskemskiner (til koppene og klærne) en gang i uka. Vasker skap og skuffer på kjøkken og vaskerom med det samme. Polerer kjøkkenvifta og utslagsvasken ihvertfall en gang i uka. Ja, det er nok å finne på, men jeg har jo tid til det da, ettersom jeg går hjemme. Ungene er ganske rolige, og de liker å være med på det jeg gjør. Setter dem litt i sving med det samme jeg holder på. De er 1 og 3 år. Mannen er så fornøyd, da jeg var ute i jobb før vi fikk barn, rakk jeg jo ikke så mye som nå. Jeg tror jeg ligger på et gjennomsnittlig nivå. Alle venninnene mine gjør stort sett det samme som meg, de er også hjemme og har god tid.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 Dette er bare tull. Om hun har en jente som ønsker seg rosa truser, og er nøye på at de skal være ordentlig kledd, så hadde hun vasket klær flere ganger i uka enn 1 gang :-)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 Står det noe om at hun vasker klær bare en gang i uka? Det sto at hun vasker vaskemaskinene en gang i uka.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #7 Skrevet 24. juli 2008 Gjør heller en større innsats selv. Det der var lavmål, du greier bedre!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #8 Skrevet 24. juli 2008 Greit nok at du er hjemmeværende.. men gjør du noe annet enn å drive på med huset om dagen? Får du vært noe ute? Lekt med barna? Blir helt svett bare av å lese hva du skriver jeg...
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #9 Skrevet 24. juli 2008 Anonym 21:34... It`s a load of crap!! Jeg vil ta dette som tøv og tull. Skal man gjøre alt det denne personen gjør...ja da har man ikke mye liv. Får ikke rosa truse du liksom . HAH
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #10 Skrevet 24. juli 2008 Skal man kokvaske truser? Kjære vene... Nå føler jeg meg enda mer elendig. Skal være SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ glad når den vaskehjelpen kommer i hus.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #11 Skrevet 24. juli 2008 Eh... D der tror jeg INGENTING på. Du høres ut som bestemoren til gubben min, hun har garantert levd sånn hun er 80... Spesielt siden du påstår at du er gjennomsnittlig på området, hahha
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #12 Skrevet 24. juli 2008 Anonym 21:34, du og dine venninner har et stort problem, eller rettere sagt mani, eneste barna deres kommer til å huske fra oppveksten er lukten av vaskeprodukter! Det er selvsagt bare tull, eller en slags ønskedrøm om å være en ekstrem rengjører, ingen normale som prioriterer vekk samvær med barna sine for å vaske vel!!!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #13 Skrevet 24. juli 2008 nå ler jeg så jeg tisser på meg snart........ men det har jeg ikke tid til for i dag skal det tørkes støv av taklistene før jeg legger meg.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #14 Skrevet 24. juli 2008 Husk taklistene på badet da,der er det mange basselusker vet du!!! Hahahaha=)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #15 Skrevet 24. juli 2008 Dette ble nesten en tulletråd- ser jo ironien til hun i et tidligere innlegg(som vasker vaskemaskinen en gang i uka;))Men fra spøk til alvor: Før jeg fikk barn og full jobb gjorde jeg full pakke hver uke. Det har jeg rett og slett ikke tid til lengere, men gjør følgende hver 14. dag: -vasker hele huset, fra loft til kjeller. Det inkluderer alle lister, kjøkkenskap, kjøleskap, komfyr, noen kleskap, boder, vaskerom mm -skifter på alle sengene -rister og lufter alle matter, pledd og puter -tørker støv av absolutt ALT av nips og naps Også kommer den litt syke delen hos meg: jeg tørker faktisk støv inni glasset på vaskemaskinen og oppå tørketrommelen. Klærne brettes på en spes måte, kun jeg som kan gjøre det. Det er ganske strøkent i kleskapene _Men jeg er dårlig på å holde det ryddig;-(
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #16 Skrevet 25. juli 2008 jeg er mer flink på å holde det ryddig rundt meg. støvsuger ca annenhverdag, å golvvasken er det sambo som tar seg av. eller, jeg har vært gravid mens vi har bodd her da, så derfor han har gjort det. oppvaskmaskin går hver dag, den tar jeg ut etter frokost om morgenen. å vaskemaskin minst en om dagen. så er det jo kles brettingen, bare jeg kan ta det, må ha tellekant på håndklær og sånnt. ellers er jeg dårlig på å tørke støv :/ men finner på det en gang i blandt. så lenge det ikke er rotette, så er jeg fornøyd. og har gulv som ikke er støvette og raskette. er det ikke ryddig på kjøkkenet klarer jeg ikke lage mat, så det må jeg gjøre hver dag. tørker av servant og do på badet ca annenhver da, med det samme jeg skifter ut håndklær=) skulle ønske jeg gadd å gjøre mer, men føler jeg vil ha tid til snuppa mi også. =)
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #18 Skrevet 25. juli 2008 Det minste minimum er vel kanskje å lage middag til gubben når han kommer hjem fra jobb? Noen bekjente av meg gjorde ikke det engang. Stakkars gubbe, og ikke minst barna i familien. De trenger et måltid sammen med foreldra i løpet av dagen. Jeg er ikke hjemmeværende, men støvsuger kåken hver dag (så småtten ikke skal putte alt mulig i munnen). Gulvet husker jeg ikke sist jeg vasket. (Unntatt kjøkkengulvet). Klesvasken er mitt ansvar. TIl gjengjeld slipper jeg å ha noe som helst med gressklipping, bilhold og ved å gjøre! Nei til likestilling på enkelte fronter! Husk at noen bakterier også er kjekt å ha. Ironisk nok er det de som styrker immunforsvaret vårt.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #19 Skrevet 25. juli 2008 Nå er jeg sykemeldt fra jobb pga psykisk ubalanse som legen min så fint kalte det. Så da har jeg ganske mye tid til husarbeid. Har forresten en leilighet på ca 80 kvm. Kjøkkenet ryddes og vaskes flere ganger for dagen(ikke gulvene da) Tar ca en klesvask per dag, og legger sammen klær hver dag. Støvsuger ca hver 3 dag, sofaen støvsuges en gang i uka(Mikrofiber sofaer er noe dritt! Suger jo til seg alt av støv og slikt). Har mye svarte overflater som er glad i støv så tørker støv en gang for dagen også der jeg ser det trengs. Vasker gulvene en gang i uken. Badet vaskes 2 ganger i uken. Lager middag og kvelds hver dag. Sitter på BIM noen timer for dagen også, haha. Hmm.. Jeg gjør faktisk ikke så mye nå når jeg ser det.. Det er vel rydding som tar mest tid, vasking er fort unnagjort. Har nettopp omorganisert hele leiligheten da så det tok litt tid(en uke).. Snakk om å kjede seg når man går hjemme da! Mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå