Gå til innhold

Hjelp, er redd, forvirret om alt egentlig..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 20 år som kommer fra sørlandet... Jeg fant ut for en mnd sia at jeg var gravid.. Første gangs...Tankene surret i hodet mitt... Skal flytte, nyutdannet, nytt sted, penger osv.. Men bestemte meg at jeg villle beholde..

Jeg er redd for å miste jeg vet ikke hvorfor, men leser så mye at folk mister tidlig, og har masse symtomer...

Jeg tenkte at jeg kanskje var gravid da jeg hadde veldig ømme pupper, og var veldig trøtt..

Tok en test og den var positiv... og tok hehehe 3 til.. så 4 positive tester burde stemme...

Skal til legen på mandag, men vet ikke hva som skjer, hva de sier osv...

 

Jeg vet ikke hva jeg skal forvente på en legetime eller noe.. kan man få det innvendig UL hos legen? for jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei....

 

Uff dette ble et lant innlegg..

Takk for svar på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da... ikke noe greit å gå rundt å være redd! Blir du alene med barnet?

Jeg er også fra sørlandet og er gravid med nr 2 =) Er forresten 22 år.

 

Hos legen fyller dere ut helsekort for gravide og setter termin. Er du usikker på termin blir du mest sannsynlig henvist til tidlig ultralyd. (Regner mest med du får innkalling til time på sykehus til ul, er ikkeså mange leger som har ul på kontoret (hvertfall ikke i distriktene)) Ellers blir det tatt mange blodprøver, blodtrykk måles og du kan stille alle spørsmålene du lurer på =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei blir ikke alene med barnet... akkurat for øyeblikket er barnefaren 50 mil unna.. men skal flytte sammen snart...

Ja men jeg flytter i løpet av en mnd her så kan hende jeg ikke får tidlig UL her da... for er nok litt vente tid...

 

hvor på sørlandet kommer du fra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bra dere skal flytte sammen =) Du kan jo bare forklare for legen at du snart skal flytte og kunne trengt en ul i nærmeste framtid... skader jo ikke å spørre!

 

Jeg kommer fra utkanten i Lyngdal. Hvor kommer du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har tenkt å forklare det..

håpe jeg får en før jeg flytter..

jeg kommer fra selve byen kr.sand :) så skal jeg flytte til valdres :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...