Gå til innhold

ATTFØRING... et lite spm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Begynner på kurs (attføring) nå 17 august... (ikke skole, kun gjennom nav)

mini skal beg i barnehage 14, men er redd han kan slite den første tiden i bhg... Inne i den værste sep angst tiden... (9,5 mnd)Vurderer å vente til 1 oktober da de setter opp nytt kurs, men går det an? Jeg håper selvsagt det bare går fint,men om det mot formodning ikke gjør det, kan en argumentere med dette??? vil jo gjerne gå dette, men ikke til enhver pris... :/

Noen som vet/ har erfaringer/tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

søren, står ikke noe på nav sine sider heller... :(

Skrevet

Nei tror ikke det går .

Det er ikke nav sitt problem .Det var svaret jeg fikk.:(

Så lenge du har meldt deg som arbeidsledig og mottar penger fra de skal du være tilgjengelig hver dag og kunne starte tiltak med en gang.

Du kan miste attføringa di om du ikke stiller...

Skrevet

ok såpass... ja inntrykket mitt er at de er ganske stricks..

må finne en løsning da... men satser på at det går fint...

gikk du på attføring da han skulle i bhg? var han gammel? gikk det fint?

:=)

Skrevet

Glem svaret over deg!

Jeg var i samme situasjon som deg, og datteren min gråt til hun kastet opp når hun skulle i barnehagen. Ikke spiste eller drakk hun, og ikke ville hun sove. Det gikk rett og slett på helsa løs etter en stund, og jeg hadde det utrolig vondt. Det skal ikke være for enhver pris, og jeg snakket med dem og fikk utsatt. Dem har regler å gå etter, og så lenge dem gjorde det for meg, så gjør dem nok det for deg også hvis ting blir så ille.

Men håper for dere begge at det går bra.

Lykke til:)

Skrevet

tusen takk for svar anonym:)

håper inderlig ikke det blir sånn hos oss, håper som sagt det går fint, men merker tendenser... han vil bare være sammen med meg... blir helt hysterisk... så vi får se... enda et par uker igjen, så ting kan jo endre seg...

Hvor lenge fikk du utsatt da? og fikk du penger i perioden som ble utsatt?

leste i brosyren at pengene stopper opp om en ikke kan være tiltak some r påkrevd.

Skrevet

Jeg fikk utsatt et helt år jeg. Og jeg fikk penger hele tiden. (jeg er på yrkesrettet attføring og tar utdannelse på kveldstid)

Litt spesielt her i huset, for datteren min har gått sammen med meg i 2 år, og nesten ikke sett pappaen sin fordi han jobber så mye.

Vi er ute på ting, men ikke så ofte som jeg ønsker, så hun er veldig knyttet til meg.

Jeg var forberedt på at det kunne bli vanskelig å ha henne i barnehage, men at det skulle bli så vondt, hadde jeg ikke innbildt meg.

Jeg er sikker på at det ordner seg for deg når du forklarer situasjonen hvis den skulle komme:)

Skrevet

da tror jeg dere har vært heldige med nav kontoret. for her er ingen kjære mor uansett hva det gjelder.

Skrevet

ja det blir spennende å se:)

han saksbehandleren er en dust, så jeg håper det går bra...:) enkelte skulle ikke jobbet der de jobber... hehe..

Tusen takk for svar igjen:)

Skrevet

Tror dere to som har fått utsatt er ekstremt heldige .Meg ville de sende på datakurs når william var 6 mnd!!! Når jeg ikke ville det ,så holdt jeg på og miste attføringen min og de ville ikke overføre saken min til det nye kontoret når jeg flyttet, så legen min måtte skrive til det nye kontoret og be de hente saken min!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...