Gå til innhold

hva spiser deres gull?


L-O-V-E&prinsen+spireimagen:)

Anbefalte innlegg

schnuppen begynner å bli litt lei mat for tiden, spesielt grøt:( har prøvd litt forskjellig, men trenger litt forsklag over ting som kanskje kunne fungert:)

han spiser brødskive med fruktmos, banan eller leverpostei.. (men han blir fort sulten igjen)

liten porsjon grøt (hipp/nestle/helsekost/småfolk) moren og kveld

div glass med frukt/fruktmos/svisker:)

banan annen frukt i baby feedern

disse kjeksene som mellom måltid fra HIPP

prøver med div middag, men sliter med at han brekker seg :( går litt bedre, men får i han kanskje 1/4 glass om jeg er heldig:)

 

noe annet jeg kan prøve med?:) er litt usikker:)

han er 9,5 mnd... ammes morgen /kveld og kanskje en gang i løpet av dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.. Syns det høres ut som du har et flott varert kosthold til gutten din :) Her går det mye i grøt (det han liker best) middag og most banan og yoghurt. Veldig vanskelig å få i han noe brød, spytter bare ut igjen.. Men kommer seg vel etter hvert.. Så drikker han vann og MME

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min begynner også å bli litt lei av grøt, så nå driver vi og innfører brødskive. I dag spiste han en hel skive med prim, dynket i mme :-) Det tok 25 minutter, uvant kost ja.....

Når det gjelder middag, må jeg kjøpe 6månedersglass siden han bare brekker seg av klumpene i 8mndrs. Hittil har han kun likt de middagsglassene med tomatsaus i, men i dag serverte jeg hjemmelaget mat med torsk, potet, brokkoli, smør og litt eple, det likte han. Han liker også svinekjøttdeig med hjemmelaget tomatsaus og pasta.

Ellers likier han alt av fruktpurèer. Melk til frokost og ved siden av/ etter grøten om kvelden, av og til en flaske midt på dagen hvis han er trøtt og trenger litt for å sovne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snuppa her får brødskive om morgenen og formiddagen (kanskje grøt til lunsj) middag til middagstid (enten ferdig glass eller hjemmelaget) og grøt til kvelds..

 

sist jeg lagde middag til henne (lager flere posjoner og fryser ned) brukte jeg poteter, gulrøtter, litt selleri , svinefilet og litt tomatpure. det gikk nde på høykant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er VELDIG kresen. fullammet nesten til 9 mnd...

 

Nå spiser hun skive med prim/leverpostei til frokost. hun får ikke så mye i seg men..Får og pupp

 

Til lunsj er det enten fruktmos eller grøt. ikke alltid grøt faller i smak..

 

Til middag får hun det vi har, men det meste kommer opp igjen. så da blir det grøt eller skive..

 

Så får hun fruktmos mellom middag og kvelds.

 

Til kvelds er det grøt eller skive..

 

Pluss pupp da!!!! Pupp er BEST!!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tulla her spiser så og si det meste

 

Melk til frokost

Brødskiver til lunsj. Her får hun leverpostei, kremost, magerost, kaviar, banan som pålegg

Av middag spiser hun det samme som oss. Lager ekstra porsjon og fryser ned i glass. Har akkurat sluttet å mose maten, nå kneker vi bare maten med gaffel. Funker fint!

Har begynt å gi henne biter med frukt og grønt, og hun tygger bra på gommene og de to tennene hun har fått :)

Ellers er det grøt og melk til kveldsmat.

HUn har heldigvis begynt å skjønne at vann er godt! Så nå drikker hun mye vann iløpet av dagen. Før sleit vi med å få i henne nok væske

 

Neste trinn er å starte med litt yoghurt. Hun har fått prøvesmake noen skjeer med naturell, og det ble en del hoderisting av det (surt:)). Så blander litt jordbær el banan i, da går det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

vi gir

brødskive, frukt (mos og i fruktnett) middag (både hjemmelaget og ferdig glass) og grøt.

noen ganger lager jeg middag som snuppa kan spise også, f.x potet, gulrot, svinefilet osv. bare koker maten hennes litt mer, og så krydrer vi bare selv ettrpå.

 

av ferdig middagsglass digger hun "bondegryte" fra nestle, den går ned på høykant! da spiser hun et helt glass :)

 

ammer forresten morgen og kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...