Gå til innhold

Oktober 08 jenter...hvordan er formen deres da?:)

Anbefalte innlegg

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Her er formen fremdeles like flott..merker lite av hele svangerskapet egentlig..hehe, untatt noe halsbrann til tider..skikkelig irriterende;(

Hjelper ikke akkurat at jeg drikker mye pepsi max da..men det er sååå godt!!

Nærmer seg jo nå..snart 3 tri på meg iallefall!

Termin 21.10.08.

Hvor mange her inne skal føde i oktober egentlig??!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! jeg er tre dager etter deg, 24. oktober :)

jeg har også vært heldig med å være i fin form. bare litt kvalme og tretthet i første trimester, ellers har det vært bare forbigående plager. jeg er student og jobber deltid, og har jobbet helt fram til nå. men nå sier det nok stopp, men det er ikke fordi jeg er syk, men at forholdene på jobben gjør at jeg ikke lenger kan jobbe. et defekt airconditon-anlegg og graviditet er ikke noe særlig kombinasjon. dessuten blir det veldig travelt framover nå, og tilretteleggingen er ikke lenger tilstrekkelig. skal til lege på mandag, og søke om svangerskapspenger, og ta ut sykmelding frem til jeg får de. men jeg er glad jeg har klart å holde ut så lenge, for da blir ikke ventetiden så lang :)

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Nei i denne varmen så nytter det ikke og ha et defekt aircondition på jobb om det er varmt:)

Kose deg resten av svangerskapet:)

Skrevet

nei, det er ikke nå særlig når innetemperaturen går oppi 40 grader på det verste...så det vil jeg ikke utsette meg og babyen for igjen!

du får kose deg videre med magen du og, og så får vi være glade for at vi er forholdsvis friske :)

Skrevet

heihei:)

jeg har termin 25 oktober, 3 dager før bursdagen min faktisk..

håper jeg klarer og la være å få da men.. har liksom meg selv, stedattra mi og tant ungen min som har bursdag den dagen så det får holde det:) hehe..

men nå begynner jeg å bli lei av graviditeten.. alt plager meg føler jeg, smerter i ryggen, kramper i leggene og ikke minst halsbrann..

jeg har fått dilla på cola etter jeg ble gravid og hver gang jeg drikker cola får jeg halsbrann;(

Skrevet

Heia jenter :)

Har termin 27 Oktober. Er i fin form, men ting begynner å bli tyngere. Har fått svangerskapsdiabetes, så har begynt med insulin så jente mi ikke skal vokse for fort. Har litt vondt i ribbbeina fordi hun ligger med føttene der å sparker, men følelsen av at hun sparker demper smertene :) Plages også med søvn og halsbrann, men det er vel ikke de verste plagene. Heldigvis så har jeg ikke fått bekkenløsning...enda :)

Skrevet

Heisann :)

Her er formen bra! Fremdeles lite plager, strutter med magen og er suuuperstolt, elsker hver eneste bump&bevegelse fra lillegutt, syntes alt er spennende og gøy :) Litago bringebær-yoghurt går ned på høykant..!! Og jeg passer alle de fine sommerkjolene selv med magen ;) Nyter sommern og dens gode! Finner sjelden gode sovestillinger da, og har avogtil noe halsbrann. Men det er bare bagateller, så alt er vel bare fantasisk da :D STorkoser meg!! Er 28 fullgåtte nå (siden kl. er over tolv :P) , termin 19.oktober. Tiden går jo helt ufattlig fort nå!

Lykketil videre da, jenter :D

Skrevet

Hei ja nå har jeg ferie og koser meg. Har jo også fått varmen nå så nå er det sommer. Bader og soler meg og løper etter min relativt aktive 2 åring.

Formen er fin den særlig i ferien og når jeg tar hensyn til meg selv. Jeg må sitte mye med bena opp pga hevelser og at det sprenger på Har gode sko og stå er helt fy både for bekkenet og føttene.

På jobb er ikke ting like greit Vi har det også uholdbart varmt selv med bare 30 grader a/c har vi ikke i det hele tatt og jeg har konstant vondt i hode på jobb.

Søvnen begynner vel også å bli dårligere, husker fra sist at jeg på en måte ville sove mer men på en annen måte ville stå opp for å ligge i sengen var ubehagelig.

Det er veldig hyggelig å gå gravid. Jeg nyter tiden og koser meg.

Har termin 30. okt

Skrevet

Jeg har termin 24. oktober. Formen er veldig fin - jeg har vært heldig med svangerskapet så langt, bare tre uker med råtten form i 1tri, så gikk det over. :)

I det siste har jeg faktisk begynt å merke at det begynner å bli tyngre... Litt vanskelig å snu seg i senga, strekkesmerter i bukveggen (ga seg heldigvis etter å ha sovet med pute under magen noen netter), litt søvnproblemer, tidvis endel kynnere. Dessuten har jeg vondt i halebeinet, men det er ikke noe problem å finne stillinger som ikke gjør vondt, så det går greit. Kjenner mest at det gjør vondt når jeg reiser meg. Ellers koser jeg meg veldig som gravid, magen vokser, og lillegutt/jente inni der er svært så aktiv - det aktivitetsnivået har han/hun i alle fall ikke arvet av meg!! *hehe*

Det er nok mange oktoberjenter som allerede har hoppet over på 3tri også, vil jeg tro.

Skrevet

Har termin 21. oktober, men fordi jeg skal ha keisersnitt så blir det noen dager før da.

Formen er egentlig god selv om jeg ble 50 % sykemeldt pga bekkenløsning. Det har hjulpet å jobbe litt mindre så nå kjenner jeg ikke så mye til det lenger.

Varmen er der i mot PYTON! Jeg sover ikke, hendene er sinnsykt hovnet opp og verkende, jeg har hodepine og tygger Gaviscon (for halsbrann) hele dagen lang ;)

Men alle bevegelsene fra lille nurket veier opp for alt det :o) Hun ligger opp-ned fremdeles og trives tydeligvis med å ligge sånn..

Jeg shopper som en gal fra nettet og har skaffet de meste av de store tingene til bebisen :o)

Ikke lenge igjen nå jenter før vi alle er i 3. tri og teller ned for harde livet!

Skrevet

Termin 24. oktober og formen er fremdeles upåklagelig. Plaget av kvalme i 3-4 uker i 1. trimester. Ikke noe vann, bare litt vondt i halenbenet/ryggen, sover ganske godt, plages ikke av varmen osv osv. Nå har jeg bare lagt på meg 5 kg så langt, så jeg regner med at det etterhvert blir mye tyngre.

Jobber 100%, og har ingen planer om å endre på det hvis ikke noe dramatisk skjer over de neste ukene.

Men jeg må bare ærlig innrømme at jeg synes det er skikkelig kjedelig å være gravid. Mange som sier jeg skal kose meg med graviditeten. Klart jeg gleder meg til monsteret kommer ut, men ser ikke akkurat at denne tilstanden i seg selv er noe å kose seg over. Savner parmaskinke, en kald øl og et glass med god rødvin, jeg!

Skrevet

Jeg er usikker pà min termin, da jeg har bàde 3 november og 22 oktober. Men lillegutten er kjempestor da, sà jeg gàr for 22 oktober ;-)

Svangerskapet har sà langt gàtt veldig fint. Merker jo at jeg blir tyngre og tyngre, og magen vokser :-) Har ofte litt vondt i ryggen, sà da gjòr det godt med en pute bak ryggen nàr jeg sitter. Jeg bruker ogsà pute mellom beina om natta.

Matlysten er det ikke noe à si pà! Vekta flyr oppover, kanskje fordi det er blitt for mye rullekake pà meg i det siste....:-S Sist gikk jeg opp 27kg, sà jeg bòr absolutt begynne à passe pà nà...

Ellers tar jeg livet med (altfor mye) ro, koser meg hjemme, selv om jeg skulle ònske det var 10º mindre. Har begynt à gàtt til innkjòp av forskjellige ting, og gleder meg til mòblene til barnerommet kommer i neste uke, da skal vi innrede rommet til den lille :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...