Fjelljenten Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Ang. lunsjmåltid til gutt på 8 mnd: - Hvilken type brød er best å gi? - Hvilke pålegg kan jeg variere mellom. Foreløpig vet jeg bare om leverpostei. - Hvilken frukt kan jeg variere mellom? Banan gir jeg, og litt melon, men hva mer?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 når gutten min var 8 mnd tror jeg han spiste ost, leverpostei, prim, servelat, kaviar på brødskiva. brød med ikke så store harde korn i. kjøper alle mulige forskjellige brød. frukt... druer, tok av skallet, vannmelon, myk pære som jeg ga med skje.... eple og sånt i babyfeeder. mango.
Fjelljenten Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2008 Takk for svar:) Hvordan ga du osten på skiven? små biter? Hvor mye frukt ga du sånn ca til hvert måltid og hvor mye brød? Skal jeg gi en hel skive (har til nå gitt ca en kvart)? Det er så enkelt å gi disse fruktmos-begerne og glassene, da vet jeg at han får i seg det han skal, synes det er vanskelig nå når jeg skal beregne selv...
lengter daler ned i skjul... Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 jeg la en hel ostskive på skiva. han fikk iseg det. smøreost ga jeg og. jeg lagde en hel skive og ga i småbiter som passet i munnen. en og en. spiste noen ganger en hel skive. etterhvert fikk han en kvarts skive i hånda som han spiser av selv. gi han til han ikke vil ha mere du ) pleide å gi frukt til grøten jeg. eller imellom måltidene noen ganger. ga til han ikke hadde lyst på mere. har han ikke fått skive før? første gangen nå?
Fjelljenten Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2008 Jo han har fått små biter, ca en kvart skive med leverpostei. Jeg tenkte å gi grøt og pupp og morgenen, og så gi brød og frukt til lunsj. Da får vi prøve litt forskjellig Er bare litt redd for å gi biter med frukt, liker fruktmosene jeg, men vi får vel prøve:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå