Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var baby nr 2-3-4 i vekt i forhold til nr 1??

Er det sånn at de blir større og større? Min gutt var 3070g og jeg synes det var VELDIG nok! Regner jo med at denne er større.. men håper ikke så mye større. Kjenner jeg faktisk blir litt redd av tanken.

Går alle alltid opp? eler er det lov å håpe..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din første gutt var jo under gjennomsnittet, da... så er vel ikke så unormalt/ille om den blir litt større? Trenger ikke ha noe særlig å si på smerter under fødselen tror jeg.

Min førstefødte var 4690 og babyen jeg venter nå blir en god del mindre i følge vekstkontrollen jeg var på nettopp. Min søster har tre barn: første størst, andre minst og nummer tre midt i mellom. Tror ikke du finner noen regel her, gitt:-)

Skrevet

Nr.1. 3510 g - Jente

Nr.2. 4130 g - Gutt

Nr.3. 3950 g - Jente

Nr.4 3830 g - Gutt

:)

Skrevet

Åh. ...deilig å se at de ikke bare blir større og større!

Ja, jeg vet veldig godt at nr1 var liten. Men er så redd for å få en på 4500 liksom. Ikke det at det er galt, men jeg følte at 3070 var vondt nok. Og tror det blir verre for hvert gram som kommer ekstra denne gangen.. Men det er godt mulig det ikek gjør det!

Skrevet

Nr 1: 3790g

Nr 2: 3970g

Nr 3: 3920g

Nr 4: 4320g

Er nå veldig spent på nestemann. Hun var helt på normalen på ultralyd for 2 mndr siden, og jeg håper at hun ikke slår storebror på 4300g... Men fødslene har ikke blitt hardere om barna har blitt større. Første gang er uansett som regel en tøff nøtt, kroppen har jo aldri gjort det her før. Hadde en mareritt fødsel (når det gjelder smerte) med nr. 1, men de andre har vært en "piece of cake" i sammenligning.

Det går nok sannsynligvis bedre med nr 2 uansett vekt, tenker jeg. Lykke til!

Skrevet

Mange variasjoner, fødsel før/til/etter termin har jo mye å si...

Nr. 1 3540, gutt, 15 dg over termin

Nr. 2 4510, jente, 17 dg over

Nr. 3 3850, gutt, 2 dg før termin

Nr. 4 3190, gutt, 14 dg før termin

Skrevet

Tusen takk, det var det jeg ville høre :)

Skrevet

Har ikkje ungar sjølv endå, men mamma sine var:

1: 4200g -jente

2: 4000g -jente

3: 4800g -jente

4: 5200g -gut

Er visstnok vaneleg at vekta på ungane blir større for kvart svangerskap, men at fødslane går lettare. Men, veit ikkje om det er noko "forsking" på dette.

Hos mamma var fødsel nr.1 og nr.4 verst, pga komplikasjonar.

Skrevet

1: 3980 10 dgr overtid

nr2: 3540 1 dag før

veeeldig spent på nr 3 nå..

Skrevet

Ja, det er jo klart at det har mye å si om man går over termin eller ikke.. Ser jo det her. Får håpe jeg slipper å gå så mye over da .. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...