Meg, J & L Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Hvordan var baby nr 2-3-4 i vekt i forhold til nr 1?? Er det sånn at de blir større og større? Min gutt var 3070g og jeg synes det var VELDIG nok! Regner jo med at denne er større.. men håper ikke så mye større. Kjenner jeg faktisk blir litt redd av tanken. Går alle alltid opp? eler er det lov å håpe..?
15.august-mamma Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Din første gutt var jo under gjennomsnittet, da... så er vel ikke så unormalt/ille om den blir litt større? Trenger ikke ha noe særlig å si på smerter under fødselen tror jeg. Min førstefødte var 4690 og babyen jeg venter nå blir en god del mindre i følge vekstkontrollen jeg var på nettopp. Min søster har tre barn: første størst, andre minst og nummer tre midt i mellom. Tror ikke du finner noen regel her, gitt:-)
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Nr.1. 3510 g - Jente Nr.2. 4130 g - Gutt Nr.3. 3950 g - Jente Nr.4 3830 g - Gutt
Meg, J & L Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. juli 2008 Åh. ...deilig å se at de ikke bare blir større og større! Ja, jeg vet veldig godt at nr1 var liten. Men er så redd for å få en på 4500 liksom. Ikke det at det er galt, men jeg følte at 3070 var vondt nok. Og tror det blir verre for hvert gram som kommer ekstra denne gangen.. Men det er godt mulig det ikek gjør det!
Santi og gjengen Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 Nr 1: 3790g Nr 2: 3970g Nr 3: 3920g Nr 4: 4320g Er nå veldig spent på nestemann. Hun var helt på normalen på ultralyd for 2 mndr siden, og jeg håper at hun ikke slår storebror på 4300g... Men fødslene har ikke blitt hardere om barna har blitt større. Første gang er uansett som regel en tøff nøtt, kroppen har jo aldri gjort det her før. Hadde en mareritt fødsel (når det gjelder smerte) med nr. 1, men de andre har vært en "piece of cake" i sammenligning. Det går nok sannsynligvis bedre med nr 2 uansett vekt, tenker jeg. Lykke til!
lido Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 Mange variasjoner, fødsel før/til/etter termin har jo mye å si... Nr. 1 3540, gutt, 15 dg over termin Nr. 2 4510, jente, 17 dg over Nr. 3 3850, gutt, 2 dg før termin Nr. 4 3190, gutt, 14 dg før termin
Meg, J & L Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. juli 2008 Tusen takk, det var det jeg ville høre
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #8 Skrevet 24. juli 2008 Har ikkje ungar sjølv endå, men mamma sine var: 1: 4200g -jente 2: 4000g -jente 3: 4800g -jente 4: 5200g -gut Er visstnok vaneleg at vekta på ungane blir større for kvart svangerskap, men at fødslane går lettare. Men, veit ikkje om det er noko "forsking" på dette. Hos mamma var fødsel nr.1 og nr.4 verst, pga komplikasjonar.
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #9 Skrevet 25. juli 2008 1: 3980 10 dgr overtid nr2: 3540 1 dag før veeeldig spent på nr 3 nå..
Meg, J & L Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. juli 2008 Ja, det er jo klart at det har mye å si om man går over termin eller ikke.. Ser jo det her. Får håpe jeg slipper å gå så mye over da ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå